Create & Design games, welke zijn leuk?

Pagina: 1
Acties:

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

El_Quedro

Pininfarina

Topicstarter
Goedemiddag GoT :Y)

Ik heb wat gezocht op GoT en Google, maar ik kom er niet zo makkelijk uit.
Ik vind het nogal leuk om spelletjes te spelen waarmee je d.m.v. designen je doel kan bereiken.

Wat ik bijvoorbeeld veel gespeeld heb is:

Pontifex 1 & 2
Afbeeldingslocatie: http://www.chroniclogic.com/image/pontifex/pfxII_01m.jpg

Geweldig spel, ik hoop dat er nog een Pontifex 3 aan komt want ik kan er geen genoeg van krijgen! Ik hoop stiekem ook op een multiplayer mogelijkheid zoals wie het eerst aan de over kant is ofzo.

Street Legal
Afbeeldingslocatie: http://www.glowfx.nl/~ronaldb/art/Remo.jpg

Dit is ook een heel goed spel. Het heeft me veel bezig gehouden en ik heb leuke auto's gemaakt en er mee gereden (en ook kapot gereden helaas :*) ). Helaas bij dit spel geen multiplayer mogelijkheid wat mij extreem leuk lijkt, bijvoorbeeld zelf een auto designen en dan tegen elkaar racen, wie het best zijn auto heeft afgesteld.

Robot Arena 1 & 2
Afbeeldingslocatie: http://www.robotarena.com/images/screenshots/shot8_preview.jpg

Robot Arena 1 vond ik een beetje simpel maar was wel leuk om te doen. Over LAN vond ik het leuk om te doen :)
Zelf heb ik Robot Arena 2 nog niet helemaal goed kunnen checken omdat er een 15:00 minuten limiet op zat :( en het me eigenlijk niet binnen die 15 minuten heeft overgehaald om het te gaan kopen.

De reden van dit topic
De reden van dit topic is dat ik denk dat er mee fanaten zijn hier op GoT van dit soort spellen.
Misschien zijn er mensen die er spellen aan toe kunnen voegen of ideeen uitwisselen voor nieuwe spelletjes van deze catogorie.

Ik bedoel met dit soort games niet spelletjes als SimCity of ThemePark Tycoon e.d.

Kom op laat wat horen want ik wil weer iets nieuws :+

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:57

Wom

Hoewel je zegt geen spel als SimCity te bedoelen, kon je met Simcity 3000 ( deel 4 weet ik niet ) zelf gebouwen maken die je dan in je stad kon gebruiken. Was best uitgebreid.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:15

BaRF

bijna kerst

Robot Arena 2 heb ik ook gedemo'd en het leek me wel heel cool! maar jammer van die limiet, ik heb gelezen dat het trouwens helemaal geen officiele demo was ofzo? tenminste, op het forum van die game stond zoiets :/

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Ik zelf heb ook een voorkeur aan dat soort spellen. Zo wordt de langdurigheid van een game vergroot. Denk aan spellen als nascar racing 3 (eigen wagens designen), Revolt, (zelf banen bouwen) Het hoort gewoon bij een game. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 14:02 ]

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 14:01:
Ik zelf heb ook een voorkeur aan dat soort spellen. Zo wordt de langdurigheid van een game vergroot. Denk aan spellen als nascar racing 3, Revolt, (zelf banen bouwen) Het hoort gewoon bij een game. :)
Jah idd. Bij mijzelf schiet ook snel weer een game te binnen: Gran Turismo ! 1 & 2 !
daar kon je echt alles aan je auto aanpassen (behalve uiterlijk).
Dat vond ik erg leuk om te doen, het moet ik niet zo overdreven zijn als sommige F1-sims.

Bij The Sims vond ik trouwens het huizen bouwen het leukst :) daarna een uurtje erin spelen en dan was het weer klaar :+

Verwijderd

El_Quedro schreef op 05 May 2003 @ 14:04:
[...]

Jah idd. Bij mijzelf schiet ook snel weer een game te binnen: Gran Turismo ! 1 & 2 !
daar kon je echt alles aan je auto aanpassen (behalve uiterlijk).
Dat vond ik erg leuk om te doen, het moet ik niet zo overdreven zijn als sommige F1-sims.

Bij The Sims vond ik trouwens het huizen bouwen het leukst :) daarna een uurtje erin spelen en dan was het weer klaar :+
Precies het huis weer afbreken en weer een mooie of grotere met meer mogelijkheden bouwen. THPS2 heb ik ook heel lang gespeeld. Vooral je eigen skatepark maken vond ik leuk, en dat kon je weer combineren met nog gevaarlijkere stunts. :9 Zowieso vind ik het gaaf als je eigen banen kunt maken in een racegame. Want je hebt altijd wel een leuke baan in je gedachten. Bijv: veel chicanes of een heel lang recht stuk enz enz :)

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 14:08:
[...]

[knip]
Zowieso vind ik het gaaf als je eigen banen kunt maken in een racegame. Want je hebt altijd wel een leuke baan in je gedachten. Bijv: veel chicanes of een heel lang recht stuk enz enz :)
Stunts! :)
Dat heb ik ook zo lang gespeeld..
Gelukkig komt er een deel 2 aan Crash Day. Dit is trouwens geen officeele deel 2 maar een game die erop lijkt :9
Wat wel heel erg gaaf is aan deze; je kan een baan bouwen, je auto tunen/veranderen en multiplayer !
Komt al aardig in de richting :)

[ Voor 12% gewijzigd door El_Quedro op 05-05-2003 14:17 ]

• BaRF

BaRF

bijna kerst

El_Quedro schreef op 05 May 2003 @ 14:14:
[...]

Stunts! :)
Dat heb ik ook zo lang gespeeld..
Gelukkig komt er een deel 2 aan Crash Day. Dit is trouwens geen officeele deel 2 maar een game die erop lijkt :9
Wat wel heel erg gaaf is aan deze; je kan een baan bouwen, je auto tunen/veranderen en multiplayer !
Komt al aardig in de richting :)
saa :D Afbeeldingslocatie: http://www.moonbyte.de/img/crashday/ss/ss110b.jpg

ff dat filmpje donwloaden :9

[ Voor 3% gewijzigd door BaRF op 05-05-2003 14:23 ]

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

Topicstarter
BaRF schreef op 05 May 2003 @ 14:22:
[...]

saa :D [afbeelding]

ff dat filmpje donwloaden :9
Het lijkt mij een cool spel iig. Maar duurt nog ff voordat het uit is.
Laten we het niet alleen bij crashday houden want daar is al een topic over :)
Crashday: De echte stunts 2

Maar er zijn amper andere spellen volgens mij die diep ingaan op design, je hebt natuurlijk ook bepaalde Online robotwars enzo, maar dat is ook een kwestie van smaak..

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Filmpje ziet er cool uit :D
Will I be able to create own cars like for NFS?

Just after the development tools have been released you will
be able to create your own vehicles or track objects.
Of course we want to build up a big community so we'll probably
write several convertes, too.
maargoed, dus genoeg over crashday ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BaRF op 05-05-2003 14:41 ]

Verwijderd

Opzich zijn de wat oudere spellen er meer bezig geweest met het designen enzo. Want in de nu uitkomende games heb ik niet echt iets bijzonders gezien.

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 14:45:
Opzich zijn de wat oudere spellen er meer bezig geweest met het designen enzo. Want in de nu uitkomende games heb ik niet echt iets bijzonders gezien.
Jah idd, er wordt veel minder aandacht aan besteed. Meestal had je games waarbij als je het uitspeelde een coole extra kreeg zoals bijvoorbeeld track-editor.
Ik weet trouwens ook zomaar geen voorbeelden :(
Wie weet wordt die genre binnenkort groot uitgebreid...

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Waarom ga je je niet gewoon goed verdiepen in verschillende editors, voor shooters misschien/ racegames, kun je genoeg mee bouwen tot je erbij neervalt

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

Topicstarter
MrCaleb schreef op 05 mei 2003 @ 15:52:
Waarom ga je je niet gewoon goed verdiepen in verschillende editors, voor shooters misschien/ racegames, kun je genoeg mee bouwen tot je erbij neervalt
ik ben daar helemaal niet goed in aangelegd helaas.. ik werk nu als programmeur en daar houd het bij op.
Ik vind het alleen leuk om dingen op een simpele manier te ontwikkelen.. maar misschien heb je wel gelijk.

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik denk dat veel mensen wel het liefst werken met een editor of soortgelijke editor waar alles drag and drop is, hier wat plaatsen, daar wat verhogen, jammergenoeg worden er weinig editors op die manier uitgebracht dat het echt huisvriendelijk is en dat iedereen er mee kan werken.

Maar als je eenmaal het principe door hebt van wat verschillende editors (paar weken werk als je je er goed in verdiept) is het echt fantastisch

En misschien moet je is proberen een programma zoals poser ofzo
Kan je van die 3d poseren en renders maken met gemak, is ook leuk om te creëren, heeft alleen weinig met games te maken, kan wel een hele leuke hobby zijn

Check maar als je interesse hebt naar me Gallery:

http://www.renderosity.co...ByArtist=Y&Artist=MrCaleb

Maar goed, ik hoop dat je wat kunt vinden wat je leukt vind :)

GOod Luck
Pagina: 1