Toon posts:

WinRoute icm domain, smtp mail, pop3 mail, users, aliassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tegenwoordig een Demon account, en dus een domein (systeem.demon.nl)

Ik probeer uit te vogelen hoe ik nu het beste de email kan configureren. Ik wil namelijke voor verschillende gebruikers (jan@systeem.demon.nl, piet@systeem.demon.nl etc) email laten ophalen en sorteren in winroute pro mailserver. Nu raak ik alleen een beetje in de war. Ten eerste weet ik niet of ik beter via pop3 of via smtp de mail kan ophalen, ten tweede weet ik niet (zeker) hoe ik de mail met de verschillende usernames kan bezorgen.

- users aanmaken -> gesorteerd? (op deze wijze bleken er dus emailtjes niet aan te komen)
- aliassen aanmaken
- sorting rules (kijkt in header naar username e.d.?)

ik gebruikte eerst geen pop3 maar er kwamen wel mailtjes aan. Alleen bleven er een paar weg, maar misschien heeft dat iets met het zogenaamde "mail-kick" te maken. De computer is af en toe offline.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:29
als je je eigen mail server wil draaien (dat begrijp ik uit je verhaal) zullen er ook MX records in de publieke dns aanwezig moeten zijn.

Daarnaast moet je een mail server opzetten, heb je dit allemaal al gedaan?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Grolsch snapt het niet helemaal denk ik...
OG_outlaw wil zijn POP3 box (catch all ding denk ik) leegtrekken en verdelen over zijn verschillende userts.
Ik heb nog nooit met WinRoute gewerkt, maar ik dacht dat dit een proxy server achtig iets was?
Ik weet wel dat MDaemon dit kan, kijk daar eens naar.

Verwijderd

Topicstarter
winroute 4.x heeft een basic mailservertje er in zitten. Ik denk dat email gewoon op poort 25 aangeboden wordt, maar dat de winroute-mail pc op dat moment uit stond.

vind dat smtp toch praktischer dan zo'n catch-all en dan sorteren.

ik wil nu proberen mailkick van demon aan te zetten.