Ik ben weer eens van plan om de soldeerbout te gaan hanteren, en het leek mij leuk om zo'n fm-zendertje te maken die je op je mp3-speler kan aansluiten, en dan kan ontvangen op bijvoorbeeld de autoradio. het berijk moet dus ongeveer een meter zijn.
hier zijn al eens een paar topics over geopend op GoT, maar die zijn óf zo oud dat schemas het niet meer doen, óf ze zijn doodgebloed zonder zinnige antwoorden. dus misschien dat deze wat antwoorden kan geven.
nou was ik al eens even aan het kijken op internet, en de enige bruikbare schema dat ik kon vinden was deze:

Courtesy of Osiris
natuurlijk had ik een aantal vragen:
-kan ik de mic gewoon vervangen door een 3.5mm plugje zonder dat ik electronica op ga blazen.
-is dit stereo
-kan iemand een indicatie geven hoeveel dit gaat kosten.
-hoe groot is het bereik van dit schema
-is het ook mogelijk om het schema aan te passen zodat de frequentie te kiezen is(en wat is de frequentie)
[edit]
Hier heb ik ook nog een interresante gevonden
http://sound.westhost.com/project54.htm
alleen hij heeft het over het zelf winden van de spoel, ik ben niet mr precise himself, dus probeer ik nog wat op te vinden.
hier zijn al eens een paar topics over geopend op GoT, maar die zijn óf zo oud dat schemas het niet meer doen, óf ze zijn doodgebloed zonder zinnige antwoorden. dus misschien dat deze wat antwoorden kan geven.
nou was ik al eens even aan het kijken op internet, en de enige bruikbare schema dat ik kon vinden was deze:

| Part | Total Qty | Description | Substitutions | ||
| C1 | 1 | 0.001uf Disc Capacitor | |||
| C2 | 1 | 5.6pf Disc Capacitor | |||
| C3,C4 | 2 | 10uf Electrolytic Capacitor | |||
| C5 | 1 | 3-18pf Adjustable Cap | |||
| R1 | 1 | 270 Ohm 1/8W Resistor | 270 Ohm 1/4W Resistor | ||
| R2,R5,R6 | 3 | 4.7k 1/8W Resistor | 4.7K 1/4W Resistor | ||
| R3 | 1 | 10k 1/8W Resistor | 10K 1/4W Resistor | ||
| R4 | 1 | 100k 1/8W Resistor | 100K 1/4W Resistor | ||
| Q1, Q2 | 2 | 2N2222A NPN Transistor | 2N3904 | ||
| L1, L2 | 2 | 5 Turn Air Core Coil | |||
| MIC | 1 | Electret Microphone | |||
| MISC | 1 | 9V Battery Snap, PC Board, Wire For Antenna |
Courtesy of Osiris
natuurlijk had ik een aantal vragen:
-kan ik de mic gewoon vervangen door een 3.5mm plugje zonder dat ik electronica op ga blazen.
-is dit stereo
-kan iemand een indicatie geven hoeveel dit gaat kosten.
-hoe groot is het bereik van dit schema
-is het ook mogelijk om het schema aan te passen zodat de frequentie te kiezen is(en wat is de frequentie)
[edit]
Hier heb ik ook nog een interresante gevonden
http://sound.westhost.com/project54.htm
alleen hij heeft het over het zelf winden van de spoel, ik ben niet mr precise himself, dus probeer ik nog wat op te vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door Magic op 05-05-2003 13:50 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz