Ik heb dit weekend mn subje opgeblazen. Niet echt opgelet dat hij continue stond te clippen
. Er komt nu alleen nog maar wat gekwetter uit en hij stonk nogal, dus ik neem aan dattie het niet meer gaat doen. Het is een Magnat Project Sub 10(10") . Maar hij lijkt wel erg veel op deze Raveland subwoofer

Volgens mij is het gewoon dezelfde alleen onder een andere naam
Ik zit er dus aan te denken om de driver te vervangen, maar door welke driver zou ik deze het beste kunnen vervangen? De kast vind ik wel mooi met dat plexiglas, ik ben niet zo audiophiel verantwoord en ik heb geen verstand van die berekeningen en grafieken die je hier wel eens langs ziet komen (ben best n00b, als het maar hard gaat).
Ik heb er een DAP BA150 aanhangen.
250w@4ohm, 150w@8ohm
(http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=5503).
Ik zat zelf te denken aan de RAVEMASTER BSW104-II
Wat raden jullie me aan? Het is me ook niet duidelijk of ik wel wat aan deze zou hebben, omdat er hier niet gesproken wordt over een bandpass sub.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| productomschrijving: Bandpass-home subwoofer met resonantievrije behuizing van 18 mm MDF (middeldichte vezelplaat) en zwarte foliebedekking. Grote plexiglasplaat, ingebouwde lage- en hogetonen-doorlaatfilter. Bass-speakers met dubbele spoelen. Basreflexpoorten met zeer lage stromingsruis door de exponentiële ronding. Te combineren met elke 8 W luidsprekerbox. Door het ingebouwde hogetonen-doorlaatfilter wordt de aangesloten satellietbox in het basbereik ontlast en wordt de belastbaarheid en weergavekwaliteit verhoogd. Technische spec.: Belastbaarheid (muziek/sinus) 2 x 200/120 W · Frequentiebereik 20 - 120 Hz · Gevoeligheid 2 x 93 dB · Uitgerust met 250 mm bas, 2 x 8 W · Afm. (lxbxh) 550 x 320 x 360 mm. 200 watt |
Volgens mij is het gewoon dezelfde alleen onder een andere naam
Ik zit er dus aan te denken om de driver te vervangen, maar door welke driver zou ik deze het beste kunnen vervangen? De kast vind ik wel mooi met dat plexiglas, ik ben niet zo audiophiel verantwoord en ik heb geen verstand van die berekeningen en grafieken die je hier wel eens langs ziet komen (ben best n00b, als het maar hard gaat).
Ik heb er een DAP BA150 aanhangen.
250w@4ohm, 150w@8ohm
(http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=5503).
Ik zat zelf te denken aan de RAVEMASTER BSW104-II
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Model BSW 104-II (10"/25 cm) Buiten-Æ 260 mm Binnen-Æ 236 mm SPL (dB) 92,5 MS (W) 200 RMSmax (W) 550 Frequentiebereik (Hz) 25 - 3500 productomschrijving: Geweldige bastonen die nog harder aankomen: hogere SPL´ôÆs door enorme magneten, bovendien meer X-max (= maximale niveau) en hogerebelastbaarheid door de langere spreekspoelen. Imposante subwoofer uit de hoogste klasse. Door de 4 Wimpedantie ook bijzonder geschikt voor auto-HiFi. Uitvoering: Massieve spuitgietkorf · Hoogwaardige rubberen band · Verchroomde magneetplaat met geoptimaliseerde ventilatie · Vernikkelde metalen terminal · Dubbele centrering · Wordt compleet met montagevoorschriften geleverd (Duitstalig). Æ tot 460 mm Belastbaar tot 1200W |
Wat raden jullie me aan? Het is me ook niet duidelijk of ik wel wat aan deze zou hebben, omdat er hier niet gesproken wordt over een bandpass sub.