Een kennis van me wil graag overstappen van Windows 98SE naar Windows XP Prof. Zijn geheugen moet daarvoor sowieso uitgebreid worden, maar ik vroeg me af of het verstandig is om ook de videokaart te vervangen. Het betreft een Ati Xpert 128 met 32 MB geheugen. Ik kan me herinneren dat ik ooit een systeem met een wat oudere Ati videokaart heb geinstalleerd, waar XP niet lekker mee kon werken (haperende menu's, trage reacties e.d.). Is dat bij deze videokaart ook een probleem?
Verwijderd
http://mirror.ati.com/sup...ge128/rage128drivers.html
Hier heb je alvast drivertjes voor je videokaart. Het zou moeten werken volgens de ATI website op Windows XP.
Hier heb je alvast drivertjes voor je videokaart. Het zou moeten werken volgens de ATI website op Windows XP.
Jup werkt goed.
M'n pa's pc draait ook WinXP Prof op een ATI Rage 128.
pIII 733, 384MB PC133
Die trage menu's kun je geloof ik ergens instellen. Weet echter niet meer waar ofzo
pIII 733, 384MB PC133
Die trage menu's kun je geloof ik ergens instellen. Weet echter niet meer waar ofzo
Verwijderd
De menu's moet je ook apart downloadenPyrus schreef op 05 May 2003 @ 13:26:
Jup werkt goed.
pIII 733, 384MB PC133
Ik weet denk ik al wat de TS bedoeld met trage menu's. Je ziet bijv. in Windows XP als je nog geen driver hebt geinstaleerd dat je wel 32 bits kleuren etc. hebt (in tegenstelling tot Win9x die zonder driver alleen 16 kleuren kon laten zien) en dan gaan je menus traag, en slepen met vensters heeeel traag. (1 fps ofzo
)
Maar het moet gewoon werken hoor, er zijn gewoon xp drivers voor te vinden.
Maar het moet gewoon werken hoor, er zijn gewoon xp drivers voor te vinden.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Werkt zeker, beetje zoekwerk imo
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()