MxStream Zonnet ISDN modem ook hackbaar?

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Een poosje terug werden alle Alcetel modems gehacked. Kan dit nog steeds of is dit ondertussen uit de nieuwe versies verdwenen ?

Wanneer dit nou zou kunnen ben ik namelijk niet afhankelijk van mijn freebsd machine die de verbinding moet gaan routerer etc.
Wel krijg ik dan de "zwakke" firewall van alcatel erbij.. maar ik kan dan altijd nog de opstelling

---ISDN---Split---Alcatel----Freebsd----"HUB MET PC's"

maken
dan kan FreeBSD toch nog naar hartelust firewallen maar hoef ik toch niet onder FreeBSD PPTP te gaan inbouwen maar kan hij zich gewoon als ethernet router gedragen. Dat zou het geheel een stuk vergemakkelijken!

http://security.sdsc.edu/

hier heeft met het over updates... maar die zijn ondertussen ook al weer oud en nvt ???

[ Voor 12% gewijzigd door xychix op 05-05-2003 13:12 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
aan de nieuwe modems kun je gewoon een switch/hub hangen zonder te hacken. Het is standaard al een router.

Edit:
Of bedoel je dat niet?

[ Voor 14% gewijzigd door DeoDupke op 05-05-2003 13:14 ]

No worries m8

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ow ??? waarom is de multipc variant dan zo veel duurder ??

• DeoDupke
xychix schreef op 05 May 2003 @ 13:13:
ow ??? waarom is de multipc variant dan zo veel duurder ??
omdat je daar 4 pcs aan kunt hangen. Je hebt dus 4 UTP aansluitingen. Op die andere moet je toevallig zelf een hub/switch hebben

No worries m8

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ok.. nou ik heb gelukkig al een AP en een 8 poorts hub (die nodig vervangen moet worden door 16 poorts switch want hij = vol).

en ik verwacht deze week het kpn pakket.. ik hoop dus dat je gelijk hebt wat het modem betreft.
dan zal er dus GEEN install procedure zijn ??? alleen de client pc's op dhcp zetten ???

• DeoDupke
Ik heb eerst 1 pc eraan gehangen en de cd van KPN gedraaid om verbinding met de modem/router te maken. Daar moeten alle instellingen ingezet worden ( wachtwoord en user) en dan kun je je modem/router gewoon aan je switch hangen en iedereen erbij pluggen. Dan krijg iedereen via DHCP een IP en kan gelijk internetten

edit: ik denk dat ik niet helemaal begrepen heb wat de topicstarter wil. Maarjah

[ Voor 12% gewijzigd door DeoDupke op 05-05-2003 13:25 ]

No worries m8

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Als je je Speedtouch 510 direct aan je FreeBSD bak wilt hangen, om daarna alle traffic daar op te krijgen en die te laten filteren, is SIP Spoofing precies wat je zoekt. Het 'hacken' van een 510 voor een dergelijke feature is niet meer nodig, je moet het alleen even goed configgen.
Hier de configfile voor SIP Spoofing op de 510: http://jp.dhs.org/~jp/510.html
FreeBSD config hier: http://www.xs4all.nl/~possamai/adsl/

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
intoxicated schreef op 05 May 2003 @ 13:23:
Als je je Speedtouch 510 direct aan je FreeBSD bak wilt hangen, om daarna alle traffic daar op te krijgen en die te laten filteren, is SIP Spoofing precies wat je zoekt. Het 'hacken' van een 510 voor een dergelijke feature is niet meer nodig, je moet het alleen even goed configgen.
Hier de configfile voor SIP Spoofing op de 510: http://jp.dhs.org/~jp/510.html
FreeBSD config hier: http://www.xs4all.nl/~possamai/adsl/
jah maar als het ding van zichzelf NAT router is kan ik toch gewoon portmapping doen ? dan ben ik ook klaar ?

als dan de BSD server uitvalt kan de rest nog intenetten...

en als het modem alle poorten mapt naar de bsd back dan valt er ook niets te hacken...

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

xychix schreef op 05 May 2003 @ 13:28:
[...]
als dan de BSD server uitvalt kan de rest nog intenetten...
Met de door jou genoemde opstelling:

kan niemand meer internetten als er iets met de BSD server gebeurt :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
intoxicated schreef op 05 May 2003 @ 13:33:
[...]

Met de door jou genoemde opstelling:

kan niemand meer internetten als er iets met de BSD server gebeurt :)
nee dat snap ik... ik zal die SIP spoof eens bekijken om te zien of dat wel zo stabiel/ makkelijk is..

anders kan ik toch ook alle portforwards opzetten naar de BSD bak ?

dan heb ik toch dezelfde situatie ?

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

xychix schreef op 05 May 2003 @ 13:47:
[...]
anders kan ik toch ook alle portforwards opzetten naar de BSD bak ?
dan heb ik toch dezelfde situatie ?
Praktisch gezien in de meeste gevallen wel ja :)

- Pastor Richards @ VCPR

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Thanks, kpn is aan het uitleveren. Bij mijn ma op kantoor is het pakket binnen dus ik verwacht hem hier ook spoedig!

eindelijk hier heb ik 3 jaar op gewacht en me 1,5 jaar lang scheel betaald aan +/- 50 euro tel kosten per maand.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Ik heb inderdaad een Speedtouch 510 gekregen.

Ik heb de sipspoof.ini gebruikt van:
http://jp.dhs.org/~jp/510.html

en als ik mijn ehernetkaart config als 10.0.0.150 (om in het modem te kunnen kijken) dan zie ik dat de verbinding UP is (na het invullen van het juiste password, die tikfout daarin kostte me ook al 30 minuten :P )

maw. het MODEM heeft verbinding nu type ik in
linux (DEBIAN)
code:
1
2
3
ifconfig eth0 [mijn ip gaat hier] netmask 255.255.255.255 broadcast 255.255.255.255
route add 10.0.0.138 dev eth0
route add default gw 10.0.0.138

maar dan heb ik geen verbiniding.. ik kan niet pingen naar internet ip's... wel naar mijn eigen ip maar dat is logisch want die heb ik net aan de eth0 gekoppeld

ik kan wel pingen naar 10.0.0.138 dus de gateway is erwel
maar ik kan niet pingen naar het internet (DNS doet het nog niet maar dat is nu niet terzake ik werk alleen met ip's)

iemand ?

ow bij
basic -> system info -> ip adres staat:
Not specified

is dat normaal na een SIP - SPOOF ?

[ Voor 213% gewijzigd door intoxicated op 06-05-2003 16:58 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het kan zijn dat je wel je gateway goed hebt ingevuld/toegekend, maar dat je verbinding het uberhaupt niet doet. Welk antwoord krijg je als je een internet IP pingt? Een time-out of een "kan doel niet vinden" achtig antwoord?

En als je een trace uitvoert, ziet-ie dan bijvoorbeeld wel je modem en wijkcentrale (195.190.*.* ip adres) en stopt-ie daarna? Dan is bij jou namelijk alles goed, maar heeft je ISP je een verkeerd of geen IP adres gegeven, waardoor je geen data hebt.
Of kan je niet eens naar buiten tracen en kan-ie het doel niet vinden? Dan heb je gewoon de gateway niet goed toegekend/geconfigureerd.

edit:
Ja hallo! Die is lekker :o. Ik een beetje uitgebreid antwoord geven, ga jij je post leegmaken! :(

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 06-05-2003 16:54 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Ik heb er een apart topic van gemaakt omdat dit los stond van ISDN en welk type modem ik kon verwachten...

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Hmm... 'k moet zeggen dat ik liever had gezien dat je hier van tevoren even toestemming voor vroeg. Dan zou ik er overigens over hebben getwijfeld, maar nu had je het al hier gepost, en vind ik dat de discussie dus maar hier verder moet gaan. 'k Gooi de andere dicht, en edit 't weer terug in je post.

- Pastor Richards @ VCPR

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
:P ok excuses... ik zal mijn verhaal nog ffies terugzetten.. en hier mijn reactie op JvS:
ik kan helmaal niet naar buiten pingen.
JvS schreef op 06 mei 2003 @ 16:53:
Het kan zijn dat je wel je gateway goed hebt ingevuld/toegekend, maar dat je verbinding het uberhaupt niet doet. Welk antwoord krijg je als je een internet IP pingt? Een time-out of een "kan doel niet vinden" achtig antwoord?

En als je een trace uitvoert, ziet-ie dan bijvoorbeeld wel je modem en wijkcentrale (195.190.*.* ip adres) en stopt-ie daarna? Dan is bij jou namelijk alles goed, maar heeft je ISP je een verkeerd of geen IP adres gegeven, waardoor je geen data hebt.
Of kan je niet eens naar buiten tracen en kan-ie het doel niet vinden? Dan heb je gewoon de gateway niet goed toegekend/geconfigureerd.

edit:
Ja hallo! Die is lekker :o. Ik een beetje uitgebreid antwoord geven, ga jij je post leegmaken! :(
wel naar mijn eigen externe adres want die heb ik zelf toegekens aan die netwerk kaart dus die ping komt de machine niet eens uit

Als ik over mijn isdn lijn ping naar zonnet-ip 169.254.145.4* dan komt het niet over....

8)7 ik zit me net te bedenken.... 169.*.*.* zijn toch geen ip's ??? oei
dan HEB ik geen ip van zonnet alleen login en username!
hoe moet ik dat modem een IP adres laten ophalen als ie in SIP-SPOOF stand staat ?

intoxicated:
bedankt voor het terug zetten van de post, maakte net aanstalten.

--
ik ga maar door de standaard win98 install heen.. en met het ip dat ik dan krijg toegekend ga ik weer SIPpen....

[ Voor 73% gewijzigd door xychix op 06-05-2003 17:43 ]

Pagina: 1