Je kunt de CMOS op een moederbord wel resetten, dat bedoel je waarschijnlijk
.
Je haalt de stroomkabel los (belangrijk, anders werkt 't niet) en je zoekt naar een jumper met 3 pennen (dus 2 mogelijke standen) die CMOS,CLRCMOS of CCMOS heet.
Die zet je 'm naar de andere stand, telt tot 5 en zet 'm terug zoals 'ie oorspronkelijk stond. Je stopt de stroomkabel er weer in et voila je CMOS is gereset.
Je haalt de stroomkabel los (belangrijk, anders werkt 't niet) en je zoekt naar een jumper met 3 pennen (dus 2 mogelijke standen) die CMOS,CLRCMOS of CCMOS heet.
Die zet je 'm naar de andere stand, telt tot 5 en zet 'm terug zoals 'ie oorspronkelijk stond. Je stopt de stroomkabel er weer in et voila je CMOS is gereset.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Verwijderd
Soms moet je ff het batterijtje eruit halen of op een knopje duwen (bij zo'n kut komprak)
in mijn vorige pc zat een moederbordje (geloof eaglemax) die jekon resetten door tijdens het booten de end toets ingedrukt te houden!?!? niet echt handig en het duurde wel even voor ik daar achter was. weet niet of dit meer voorkomt op jumperless mobo's..
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Pak het boekje en ga op zoek naar CMOS reset!
Dat is meestal dat je je PC uit zet en Jumper J?? om moet zetten naar gesloten toestand.. (Dan blijkt trouwens dat je Pc niet meer aan gaat bij mij (aopen)) daarna zet je em weer terug en springt (bij mij) mn systeem weer aan.
Dat is meestal dat je je PC uit zet en Jumper J?? om moet zetten naar gesloten toestand.. (Dan blijkt trouwens dat je Pc niet meer aan gaat bij mij (aopen)) daarna zet je em weer terug en springt (bij mij) mn systeem weer aan.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Pagina: 1