Mixen met mengpaneel en Audigy

Pagina: 1
Acties:

• PimW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 13:41
Hoi, ik zit met een vraag. Ik ben graag aan mixen op mijn pc met pcdj. Nu wil ik het echter wat proffesioneler aanpakken. Ik wil graag gebruik maken van een extern mengpaneel. Ik heb een Audigy geluidskaart.
Hoe moet ik dit aanpakken? Moet ik Player A bijvoorbeeld in stereo door de frontspeakeruitgang doorlussen naar het mengpaneel, en Player B in stereo door de rearspeakeruitgang doorlussen naar het mengpaneel?
Als ik dat eenmaal gedaan heb, moet ik natuurlijk ook geluid krijgen. Ik heb nu een Creative Inspire 5300 geluidssetje (is analoog aangesloten via de Audigy). Hoe krijg ik nu het geluid door deze boxen te horen?
(Moet ik hiervoor de line-out van het mengpaneel weer doorlussen naar de line-in van de Audigy, zodat ik vervolgens wéér via een output van de audigy de boxen kan aanspreken? Kan dit wel? Of kan ik via een mengpaneel direct mijn boxen aanspreken zonder dat de geluidskaart daar tussen komt?)

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd. Alvast bedankt voor de hulp :)

Verwijderd

Het begin doe je goed, de front en rear uitgangen kun je gebruiken en doorlussen naar je mengpaneel. Gebruik hiervoor kabels minijack naar RCA(tulp). Je geluid kan je ook horen als je via de line-out van je mengpaneel gelijk naar je speakerset gaaat. Hiervoor heb je weer een minijack-RCA kabel nodig, dan steek je de RCA kabel in je line-out van je mengpaneel en je minijack kabel in je speakerset (in acht genomen dat er zo'n ingang op zit, kan bijna niet anders). Dan ben je klaar en kan je gaan mixen! Succes!

• PimW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 13:41
Okey, ik weet genoeg. Ik ga nu mijn mengpaneel bestellen :*)
Bedankt voor de info :)