Windows geeft vreemde kleuren

Pagina: 1
Acties:

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 16:18
Vooralsnog weet ik nog niet of dit een software of een hardware probleem is, maar ik ga nu maar even van het laatste uit. Sinds vanochtend draait Windows allerlei klauren om.. Zwart wordt turqoise, geel wordt lila, etc.
Bij het opstarten van Windows XP is er nog niets aan de hand, maar als de desktop er helemaal staat, knippert het even, en verschieten al de kleuren. Er zijn echter een aantal rare dingen: Als ik tv kijk met DScaler en een DivXje bekijk, zijn alle kleuren wel normaal, en als ik een screenshot van mijn desktop bekijk op een andere computer is ook alles normaal :?

Ik heb net de nieuwe Detonator geinstalleerd, wat niet mocht baten.

Voor de volledigheid: ik draai dus Windows XP, Detonator 43.45, een MSI GeForce 4 MX 440 videokaart en een 17" CTX PR711 monitor 1280*960 @ 85 Hz (wisselen van resolutie maakt niet uti).

Herkent iemand dit probleem? bvd

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:09
Je mist één van de basiskleuren in je monitor?

Maak eens een groen vlak, een rood vlak en een blauw vlak (of roep iets op waar de 3 basiskleuren inzitten rood 256, blauw 256, groen 256)

Als één van die drie zwart is geeft je monitor die kleur niet weer. (en is ie kapot, al dan niet repareerbaar)

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 05-05-2003 12:53 ]

• Platypussy
Rood, Groen, Blauw wordt wit, turqois, turqois bij mij :?
Maar waarom heb ik bij filmpjes en TV dan geen problemen?

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Het is niet je monitor, (het zou kunnen dat 1 van de pinnetjes afgebroken/scheef gebogen is)

Maar divx en tv werkt dus wel.

Ik denk dat het gewoon een drivers prob is.

Download even een oude driver, of de cd driver van je kaart en install die, en laat dan nog even weten :)

[ Voor 22% gewijzigd door Pubbert op 05-05-2003 13:01 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Platypussy
Ah gelukkig maar.. Ik heb nu weer een oude Detonator, en alles is weer koek & ei :)
Dank voor jullie hulp :*

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:05

Maximus

PhD i.o.

je had het ook na kunnen gaan dat het de driver was omdat dat het laatste was wat je had verandert aan je videokaart.

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Pagina: 1