Toon posts:

IMAP Email Archiveren

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik heb de volgende situatie:
Ik gebruik net als veel andere studenten een IMAP mailbox van mijn school (in dit geval de UVA). Daar kan maximaal 15 megabyte in, daarna reject hij alle inkomende mail. Dat is natuurlijk k*t want dan loop ik van alles mis. Nou heb ik thuis een FreeBSD machintje staan permanent aan een ADSL verbinding. Die zou ik graag alle mailtjes ouder als 30 dagen op laten halen gzippen en verwijderen op de server.

Weet iemand hier een oplossing/tips voor?

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:01
Wat hier PNS aan is, geen flauw idee.
Maar je kan thuis een mailservertje opzetten en mbv Fetchmail (dat ondersteunt iig POP3, waarschijnlijk ook IMAP) de mail laten ophalen. Dat ouder dan 30 dagen moet je maar even naar kijken.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:08

Predator

Suffers from split brain

PNS -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Ik ben ook zeer benieuwd hoe je dit eventueel kan oplossen?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 15:05:
Ik ben ook zeer benieuwd hoe je dit eventueel kan oplossen?
Wat mis je aan informatie in de reply van Steven in "IMAP Email Archiveren" ? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Sorry, had het niet goed gelezen. Ben eigenlijk op zoek naar oplossing als je géén servertje hebt draaien.

Dus zoiets als een freeware programma waarmee je bestanden ouder dan 3 maanden van de i-map server verwijdert en archiveert in bijvoorbeeld eml bestanden.

Het gaat hier om de inbox en verzonden items

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 15:38 ]

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Natuurlijk is dit niet de oplossing die jullie willen horen, maar je kunt toch de mail kopieren naar een lokale mailbox? In Windows dan wel, Outlook (express) of zo

edit:

Laat eigenlijk maar, ik vind m'n antwoord zo schlemielig..

[ Voor 21% gewijzigd door Marlibica op 29-11-2004 16:25 . Reden: dom antwoord ]

Sign here against sigs

• Steven
  • Laatst online: 25-08 14:01
Fetchmail hoeft niet elke minuut te draaien? Je kan het ook elk uur draaien en alleen als je PC aanstaat ofzo?

Verwijderd

Ja, maar het gaat hier om een computer met Windows XP.

Outlook (express) heeft hier inderdaad die functie, maar het autoarchiveren van Outlook werkt niet naar behoren.
Daarnaast is handmatig geen optie aangezien het gaat om ongeveer 30 mailadressen. Ook daarvoor is Outlook minder geschikt.
Iemand nog een idee?
Pagina: 1