Toon posts:

Blue Orb + GeforceMX ...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja...
Zoals de topic zegt eigenlijk.

Ik wil mijn HERCULES 3D PROPHET II mx retail een stukkie opvoeren.

1) Is de 'Blue Orb' een goede cooler voor het oc'en van een geforce MX?

2) Zal ik hem op de core plakken, of op het geheugen (of beide)?

3) Waar haalt die cooler zijn stroom vandaan? Moet ik em soms in een PCI slot pluggen (sorry voor de newbie-vraag :P)?

ervaringen graag!

thx :).

Verwijderd

Topicstarter
niets in te brengen?

Verwijderd

Heb je geen geduld... (nog geen half uur tussen twee postings, kom morgenavond nog eens terug misschien dat er dan iemand heeft gereageerd)

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:54

Metten

ik hou het graag simpel

Nou aangezien het geheugen de bottleneck is bij die kaart kan je het best het geheugen overklokken... maar ik denk niet dat het zin heeft om een blue orb oop je geheugen te plakken, misschien wat simpele geheugensinkjes, maar die zitten geloof ik al standaard op een hercules kaart. Ik weet niet precies waar je een blue orb op aansluit maar het zal of een standaard HDD voedingsconnector zijn of een fan connector op je mobo. Die laatste heeft als voordeel dat je in het bios van je mobo (en met motherboard monitor) het toerental van je fan kan meten.

dus:

1) denk het niet, tenzij je perse de core wilt overklokken, wat dus niet heel erg veel effect heeft en naar mijn inzien niet echt de moeite waard is om daar een blue orb voor te kopen

2) op de core, hij is niet echt geschikt voor geheugen (geheugen wordt ook niet ZO erg warm)

3) Mobo fan header of HDD voedingsconnector. Blue Orb is volgens mij echter wel van een dusdanig formaat dat het onderliggende PCI slot niet bruikbaar meer is

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 november 2000 23:29 schreef MAD25 het volgende:
Heb je geen geduld... (nog geen half uur tussen twee postings, kom morgenavond nog eens terug misschien dat er dan iemand heeft gereageerd)
wat is er mis met een gezonde dosis enthousiasme :P?

thx voor de hulp.
Ik ga dus niet voor een blue orb :)