De Enable is wel aanwezig maar wordt officieel niet ondersteund in 1.0. Ik meen dat in 1.1. dit is gewijzigd, maar pin me er niet op vast. Wat je kunt doen zijn 2 dingen:
1) een group control op de tabpage plaatsen en DAARIN je controls op de tabpage. Nu kun je deze groupcontrol disablen en daarmee dus in feite je tabpage. De tab is dan nog wel selecteerbaar, maar de user kan niets, wat je in feite wilt bereiken met een disabled tab
2) de tab in code at runtime toevoegen wanneer je dat nodig acht (dus wanneer hij ENABLED) moet zijn, en in code verwijderen uit de tabpage collection wanneer hij disabled moet zijn. Dit heeft als nadeel dat je in .NET v1.0 tegen een bug oploopt in winforms (een van de vele) waarbij controls niet worden ge autoresized op fontsize wanneer je in code een tabpage toevoegt aan een tabcontrol. Heeft iemand dus grote fonts geselecteerd in windows dan hou je bv kleinere lables en past de text er niet in. Voeg je de tab at designtime toe, dan worden de controls wel geautosized voor de grotere fonts.
Ik zou voor optie 1 gaan