Toon posts:

Dragon Naturally Speaking 7 Preffered

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik had zo een vraagje, zijn er verschillende versies van Dragon Naturally Speaking 7 Preffered? Ik heb momenteel een versie die zo 123 geen Nederlands ondersteunt. Hoort dat zo? Zijn er versies die wel Nederlands ondersteunen? Of maakt het helemaal geen zak uit, en werkt het prima? Versie 5 ondersteunde wel Nederlands, deze weer niet dan?

Als iemand hier mij iets meer over kan vertellen, graag.. (en bij de search vind ik hier nix over)

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Als het goed is heb je meerdere versies! Dus je hebt waarschijnlijk ook een Nederlandse versie! Zeg het me als het niet klopt!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Heb dat Dragon Naturallyspeaking weleens geprobeerd, en ook van Engels bakte hij bitter weinig.
IMHO is het een waardeloos programma, en ben je een stuk beter af als je gewoon op een (redelijk) fatsoenlijk tempo je toetsenbord kunt hanteren.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Ja ik heb versie 6 eens geprobeerd. Ik had dus die hele 'aan je stem wennen' procedure doorlopen. Denk dat ik eindelijk mijn computer kan bedienen door te praten... Nou hij verstond geen enkel woord zowat. Ik kreeg alleen onzin op het scherm of er gebeurden dingen die ik helemaal niet wilde... En ja, het was ook nog eens een echte Nederlandse versie.
Nu weet ik niet 100% zeker of aan het aan mijn stem ligt of de instellingen... maar ik werk nu weer lekker snel met mijn toetsenbord.
Bij versie 6 waren er verschillende versie voor de taal voor zover ik weet, dus voor versie 7 denk ik ook. Ik had dus een echte Nederlandse versie.. Maarja, het maakte denk ik geen zak uit bij mij..

Verwijderd

Topicstarter
Afijn, inmiddels ben ik d'r al achter dat er meerdere versies bestaan. De Nederlandse en de Engelse (en Amerikaanse) versies zijn 2 losstaande pakketten. De applicatie is hetzelfde, maar de taal-bestanden zijn anders.

Kan ik ook ergens apart die taal-bestanden krijgen? Een soort 'update' zeg maar?