Toon posts:

IBM 180GXP udma100 samen met udma66 schijf.Snelheidsverlies?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb net een 180gxp ibm (hitachi) schijf gekocht van 120 giga en 8 mb buffer. Nu heb ik nog een schijf van WD Caviar van 18 giga die op udma66 werkt ook aangesloten op de primary ide controller op het moederbord (asus a7v8 kt400).

Mijn vraag is, krijg ik veel snelheidsverlies bij die IBM schijf, omdat die nu op udma 66 draait...want naar ik meen is de snelheid altijd bepaalt door de traagste schakel in de keteN...

Ik kan moeilijk de secundary iDE controller gebruiken (ide2 op moederbord) omdat daar al een cdrewriter van liteon inzit en een dvd speler van lg...Die naar ik meen slechts udma 33 ondersteunen..

Is het de moeite om een extra pci ide controller kaartje van udma 133 te kopen..en zo mijn nieuwe ibm schijf toch op udma100 te laten lopen...of is de snelheidswinst minimaal?

ATTO benchmark geeft nu voor die ibm een maximale read/write van rond de 54MB/s....

Iemand een tip?

bedankt voor reacties...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hetgeen je daar veronderstelt geldt alleen wanneer je 40-aderige kabels gebruikt icm een ATA33 controller of langzamer. Met 80-aderige kabels en een ATA66 controller of sneller ondervind je geen last van dit euvel :)

Maar dit staat ook gewoon in de OM FAQ onder "mijn IDE config werkt niet lekker" B)

/faq

Overigens: ATTO score ziet er prima uit. UDMA100 betekent niet autmatisch dat de schijf 100MB/s haalt; het is gewoon het maximale bandbreedte van de interface. Maar dat is ook gewoon via de HDD specs en/of reviews te vinden :z

Dit topic is gesloten.