Toon posts:

[ASP] CMS doorgeven of een gebruiker is ingelogd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een idee nodig, om het volgende probleempje op te lossen.

Situatie is als volgt:

Webapplicatie (ASP) met als backend SQL Server en Site Server voor authenticatie van de gebruikers.

Nu wordt er voor het content gedeelte Content Management Server ingezet. De CMS staat fysiek op een andere server.

Op de startpagina van de webapp staat bijvoorbeeld een inlogbox, waarmee de gebruiker kan inloggen. Echter deze moet afhankelijk worden van feit of een gebruiker daadwerkelijk is ingelogd of niet. Binnen de webapp heb ik de mogelijkheid al om dit te checken (ldap functies -> Site server).

De vraag is hoe we dit gaan checken vanaf een andere server. Als het op dezelfde webserver gebeurde dan kon ik gemakelijk een include doen van de ASP pagina met die functie. Echter omdat dit een andere server is werkt een include natuurlijk niet.

Ik kan wel wat gaan proberen met een winHTTP request, maar ik vermoed dat dit niet gaat werken vanwege session problemen.

Iemand een idee hoe dit globaal op te lossen valt?

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Een sessie id in de url proppen ( index.asp?id=234vch73hvsut723bf) of in een cookie.

[ Voor 22% gewijzigd door DRAFTER86 op 05-05-2003 11:33 . Reden: Beetje kromme zin ]

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Een Cookie gaat in ieder geval niet werken en dus een session ook niet.
Wat je eventueel zou kunnen doen is op de server waar de gebruiker inlogd een sessie-variabele bij te houden welke is gekoppeld aan een of ander type bestand en dit bestand vervolgens met het XMLHTTP-object beschikbaar te stellen aan de andere server.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones