Klein schrijffautje

Pagina: 1
Acties:

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
.. En wel op de pagina van de newssubmit:
Houdt er rekening mee dat wij dagelijks zeer veel suggesties krijgen ingestuurd
Moet natuurlijk 'hou' of 'houd' zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door Steve op 05-05-2003 11:19 ]

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Niet als het bedoeld is als: "houdt er allen rekening mee dat..." ;)
Dan moet er wel degelijk een t achter.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Dit moet weldegelijk dt zijn hoor :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

...de zogeheten imperativus imperfectus pluralis :)
edit:
Uit de context blijkt overigens zonneklaar dat het een singularis moet zijn en dat de ts dus gelijk heeft. Volgende debat: hou of houd?

[ Voor 61% gewijzigd door Rataplan op 06-05-2003 04:41 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Tenzij een schizofreen die pagina leest, is het inderdaad overduidelijk in het enkelvoud :)

'Hou' of 'houd' maakt niets uit, beiden zijn correct.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-03 14:57

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

super-de-boer schreef op 06 May 2003 @ 00:58:
Niet als het bedoeld is als: "houdt er allen rekening mee dat..." ;)
Dan moet er wel degelijk een t achter.
Nee, dan nog moet het niet - het mag overigens wel. Tegenwoordig wordt het gebruik van '-dt' bij het meervoud van de gebiedende wijs afgeraden als zijnde een ouderwetse wijze van uitdrukken. Meer dan afraden is het niet, dus als je wilt mag het met '-dt', maar als je '-d' gebruikt dan is het in alle gevallen goed :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Oké, daar heb je gelijk in, puur taalkundig is het niet fout. Maar geef toe dat het wel érg ouderwets klinkt, net alsof je tegen iemand zou zeggen 'Gaat eens een een cola halen voor mij.' :)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Jupiler schreef op 06 May 2003 @ 11:41:
Oké, daar heb je gelijk in, puur taalkundig is het niet fout. Maar geef toe dat het wel érg ouderwets klinkt, net alsof je tegen iemand zou zeggen 'Gaat eens een een cola halen voor mij.' :)
Dat zou dan ook fout zijn, tenzij je meer dan één butler hebt lopen van wie je verwacht dat hij cola voor je haalt :P.

Overigens heb je wel gelijk hoor, dat woord zou zonder een 't' aan het eind beter zijn :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Jupiler schreef op 06 May 2003 @ 11:41:
ja, maar houd of houdt klinken hetzelfde, vandaar dat dat niet zo ouderwets is :)

en taalkundig gezien is -dt nog de beste :) (stam + t gewoon maar de stam eindigt op een d dus noemen we het dt ipv t, lekker makkelijk he 8)7)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

G33rt schreef op 06 May 2003 @ 12:50:
ja, maar houd of houdt klinken hetzelfde, vandaar dat dat niet zo ouderwets is :)

en taalkundig gezien is -dt nog de beste :) (stam + t gewoon maar de stam eindigt op een d dus noemen we het dt ipv t, lekker makkelijk he 8)7)
Het gaat hier om een gebiedende wijs, dus je kunt niet klakkeloos een 't' achter de stam plakken :).

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
gebiedende wijs is ouderwets als je het met d(t) schrijft.

Gaat heen en vermenigvuldigt u.

zie ook: uhmz.. wie heeft taalweb volledig gewijzigd. :)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Goed, het moet dus zonder t. We zijn de eerste niet die dit opmerken (en "plaatstje" staat er ook nog steeds :+)... Maar gaat er nou ook nog wat mee gebeuren of blijft het weer een half jaar liggen?

Ah toe, actie?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dit moet een devver aanpassen, dus je kunt het het beste op de devtrack neerplempen :P

Professioneel Hyves-weigeraar

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Wouter Tinus schreef op 08 mei 2003 @ 16:40:
Dit moet een devver aanpassen, dus je kunt het het beste op de devtrack neerplempen :P
Ik zal eens kijken of ik dat password van de vorige keer nog kan terugvinden :'(

offtopic:
Ik spreek mij hierbij tevens uit voor het meenemen van de devtracker-userbase in de GoT/Tnet merge :P
edit:
...maar dat zal ook wel niet op de goeie plek staan >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Rataplan op 08-05-2003 17:23 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het is al eens geprobeerd om de userbase van T.net ook direct de userbase voor Devtrack te laten zijn (ten tijde van de nieuwe lay-out dacht ik). Alleen devtrack reageerde daar op door nog trager te worden geloof ik. Dus is het weer veranderd.

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

ramH schreef op 08 May 2003 @ 17:29:
Het is al eens geprobeerd om de userbase van T.net ook direct de userbase voor Devtrack te laten zijn (ten tijde van de nieuwe lay-out dacht ik). Alleen devtrack reageerde daar op door nog trager te worden geloof ik. Dus is het weer veranderd.
Kan femme zoiets niet zelf proggen in de t.net layout? :+

http://flickr.com/photos/itommy/

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dat zou wel mooi zijn :). Maar voor het zo uitgebreid is als Mantis ben je dan wel een paar jaar verder :P. De layout van devtrack moet op zich wel aan te passen zijn, en als die performance-issues bij veel (tienduizenden) gebruikers eruit gehaald worden dan zou het helemaal mooi zijn :+.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Laten we bugzilla in gebruik nemen als bugreportsysteem voor Tweakers.net...dat kan een flinke hoop gebruikers aan :).

Over overkill gesproken :P.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Als het werkt, waarom niet :+.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wouter Tinus schreef op 08 May 2003 @ 19:18:
Als het werkt, waarom niet :+.
Als we het toch groot aanpakken, dan wil ik ook meteen de SourceForge-software invoeren voor de meuktracker >:).

Pagina: 1