Toon posts:

PDF maken vanuit DOS pakket

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om vanuit een dos pakket de spoolfiles te printen naar een PDF?? Ik weet dat het prima mogelijk is vanuit Windows, maar vanuit dos is toch een ander verhaal. (Werkt niet als je een PDF printer gaat mappen met net use)

Alvast bedankt,

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welk DOS Pakket? Dat scheelt waarschijnlijk nogal ;)

Wat in ieder geval kan, is naar een PostScript printen, en PS is heel simpel om te zetten naar PDF.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een onbekend pakket. In ieder geval zijn de spoolfiles opgemaakt met het programma Monarch.

• blueline
  • Laatst online: 09:30
Kun je misschien naar een share van Acrobat PDFWriter printen bij mij word ie dan wel gespooled maar hij print niet uit. (getest met Exact voor DOS).

The ones with the greatest power protect those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe wordt er dan een pdf van gemaakt? Je zou verwachten dat hij met een pop-up komt met "Opslaan als" of iets dergelijks.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Deze batch file gebruik ik om m'n filmlijst (backups O-) ) om te zetten naar een pdf bestandje :)

code:
1
2
3
4
echo off 
dir %1 /-p /o:gn > "%temp%\Listing" 
start /w notepad /p "%temp%\Listing" 
del "%temp%\Listing" exit

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan moet je overigens wel Acrobat distiller als default printer hebben staan :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ga ik dat dan doen als ik bijvoorbeeld het bestand 20DRKORL.LS wil printen? (Met de code van sdomburg)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 12:28:
Hoe ga ik dat dan doen als ik bijvoorbeeld het bestand 20DRKORL.LS wil printen? (Met de code van sdomburg)
Wat is .LS voor een bestandstype dan? Kan je dat gewoon leesbaar openen in notepad?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, is gewoon te openen(en leesbaar) in notepad. Hoe zou ik dat dan kunnen printen vanuit dos?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 13:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 13:11:
Ja, is gewoon te openen(en leesbaar) in notepad. Hoe zou ik dat dan kunnen printen vanuit dos?
c:\>print 20DRKORL.LS

volgens mij is dat voldoende :)

Als ik een pdf wil maken zonder de distiller van adobe te gebruiken, print ik gewoon naar file met behulp van een post script printer driver (onder windows). Dan sla ik op als .ps en klaar is kees. Je kunt met print /D in dos ook je device selecteren, dus er is vast een mogelijkheid om dan ook naar file te printen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Werkt niet, dan loopt hij vast. Met type kan ik 'm wel gewoon weergeven.
Hij moet trouwens ook verkleind worden. Vanuit ons pakket wordt een bestand via een batchbestand verkleind geprint. Dit bestandje bevat de volgende code:

@echo off
cls
k:
cd\files
type compr.ls > lijst.txt
type %1 >> lijst.txt
type lijst.txt > %2

(Ik denk dat compr.ls een soort template is om verkleind te kunnen printen)

Als ik op die manier naar de PDF printer (gedeeld en gemapt naar LPT2) wil printen dan doet hij niks. Blijkbaar moet eerst het bestandje in notepad worden geopend en dan worden geprint. Weet iemand met welke code ik dat kan doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 13:32 ]

• blueline
  • Laatst online: 09:30
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 13:31:
Werkt niet, dan loopt hij vast. Met type kan ik 'm wel gewoon weergeven.
Hij moet trouwens ook verkleind worden. Vanuit ons pakket wordt een bestand via een batchbestand verkleind geprint. Dit bestandje bevat de volgende code:

@echo off
cls
k:
cd\files
type compr.ls > lijst.txt
type %1 >> lijst.txt
type lijst.txt > %2

(Ik denk dat compr.ls een soort template is om verkleind te kunnen printen)

Als ik op die manier naar de PDF printer (gedeeld en gemapt naar LPT2) wil printen dan doet hij niks. Blijkbaar moet eerst het bestandje in notepad worden geopend en dan worden geprint. Weet iemand met welke code ik dat kan doen?
IDD daar zit ik ook mee, hij gaat dan wel spoolen maar hij drukt niets af.
Kun je dan niet beter naar PDF opslaan en dan printen. dit wil dus niet
c:\dir > test.pdf

The ones with the greatest power protect those who don't.

Pagina: 1