[ADSL] Zonnet Breedband Family Langzaam

Pagina: 1
Acties:

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden Zonnet Breedband Family aangevraagd. Duurde eerst een tijdje omdat zonnet de centrale nog moest uitbereiden (Amsterdam-Amstelveen).

Ik heb het Doe Het Zelf pakket en een brief ontvangen van Zonnet. Alles werkt, maar als ik iets download of een speedtest doe dan gaat het niet sneller dan 13 kb/sec en meestal hangt het zo rond de 6 kb/sec.

Ik heb z'n vermoeden dat Zonnet de centrale helemaal niet geupgrade heeft maar gewoon de aantal mogelijke connecties heeft opgeschroeft.

Ik heb het Doe Het Zelf pakket met de USB modem gratis van Zonnet ontvangen.

Heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Verwijderd

vanke014 schreef op 05 mei 2003 @ 09:32:
Ik heb een tijdje geleden Zonnet Breedband Family aangevraagd. Duurde eerst een tijdje omdat zonnet de centrale nog moest uitbereiden (Amsterdam-Amstelveen).

Ik heb het Doe Het Zelf pakket en een brief ontvangen van Zonnet. Alles werkt, maar als ik iets download of een speedtest doe dan gaat het niet sneller dan 13 kb/sec en meestal hangt het zo rond de 6 kb/sec.

Ik heb z'n vermoeden dat Zonnet de centrale helemaal niet geupgrade heeft maar gewoon de aantal mogelijke connecties heeft opgeschroeft.

Ik heb het Doe Het Zelf pakket met de USB modem gratis van Zonnet ontvangen.

Heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Kijken of je niet een p2p prog aan hebt staan of anders Zonnet opbellen of ze je verbinding door willen meten. Dit is duidelijk niet goed namelijk.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:45
Kan het zijn dat er teveel verlies is? Hoelang zijn de kabels van jou en hoever woonje van de centrale.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Splitter goed geplaatst?

• vanke014

vanke014

Topicstarter
Ik heb de kabels moeten verlengen naar 5 meter. Dit is echter wel geschikte kabel.

Op het begin haalde ik wel rond de 50 kb/sec met dezelfde kabels. Ik schat dat ik z'n 1200 meter van de centrale zit.

• vanke014

vanke014

Topicstarter
Ook de splitter is goed geplaatst.

:?

Verwijderd

ben jer van overtuigd dat je öude" modem het niet meer doet?

• vanke014

vanke014

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 09:47:
ben jer van overtuigd dat je öude" modem het niet meer doet?
Dit is een nieuw DHZ pakket. Ik heb mezelf gewoon opgegeven voor Zonnet Breedband Family.

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem. Vanaf 15 februari een BreedBand Family aansluiting, eerst supersnel (60 kb/s), nu vet traag 23 kb/s. Ik denk dat het dus een probleem van Zonnet in het algemeen is, en niet zozeer van de centrale bij jou. Ik woon nu in Buitenveldert (stadswijk van Amsterdam), maar ga binnenkort verhuizen naar Amstelveen (1185 AM)... Ik weet dus al dat ik er eerst wat meer van Zonnet over wil horen voordat ik wer ADSl bij ze bestel. Laten we elkaar op de hoogte houden.

/edit
De afstand tot de centrale is bij mij (zeer) grofweg hetzelfde (bijna twee kilometer)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 10:07 ]

Verwijderd

Damn, lijkt erop dat op zich de verbinding technisch gezien OK is. Check ook 's op www.speedtest.nl , en laat ons dan s weten wat ie zegt. Mijn resultaten:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon May 5 2003 om 10:13:10 UTC+0200)

Download : 53.5 KByte/sec
Upload : 12.9 KByte/sec
Connection : 376.0 Conn/min
Ping test Nederland : 31.0 ms

Op zich voor de verbinding best OK (beetje overhead houdd je altijd natuurlijk, dus 61 kb/s red je niet altijd), maar dit is pretty much the best I ever got... Ziet er naar uit dat de veentuele trage verbinding dus niet zozeer aan de fysieke verbinding ligt maar eerder aan de server waar je op surft, of wat dan ook doet. :X O-) 8)

Verwijderd

vanke014 schreef op 05 mei 2003 @ 09:50:
[...]

Dit is een nieuw DHZ pakket. Ik heb mezelf gewoon opgegeven voor Zonnet Breedband Family.
alle particuliere providers leverern via KPN dus alleen de backbone is anders per provider... Met öude" modem bedoelde ik of je een dialin had die nog aanstaat (ISDN snelheid is ongeveer 13 a 14 kbps)

mijn ervaring is dat je beter Planet of XS4ALL (dochters van KPN) kan nemen wat betreft snelheid en uptime

Verwijderd

Die zal ie dus wel niet hebben he }:O
8)7

• vanke014

vanke014

Topicstarter
Download: 8.7 KByte/sec
Upload: 7.0 KByte/sec
Connection: 38.0 Conn/min
Ping test Nederland: 1,055.0 ms

Ik denk dat ze toch met een probleempje zitten daar in de centrale. Hopen dat het snel wordt opgelost.

Verwijderd

lijkt op een analoge lijn qua snelheid,, maare als je er van overtuigd bent dat je geen belverbinding (meer)hebt en echt over de ADSL internet zou ik echt ff contact opnemen met je provider..

Xavyer

• vanke014

vanke014

Topicstarter
Ik weet zeker dat ik niet meer inbel. Ik heb namelijk de inbelverbindingen verwijderd.

Zelfs een inbelverbinding heeft geen ping van 1 sec. ;)

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:10

SpeedBart

Futurama 0wnage

Vraag het eens op http://forum.zonnet.nl. Daar worden meestal wel nuttige dingen over zonnet gemeld.
En met name deze link: http://forum.zonnet.nl/viewtopic.php?t=2977

[ Voor 26% gewijzigd door SpeedBart op 05-05-2003 11:26 . Reden: url toegevoegd ]

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• vanke014

vanke014

Topicstarter
Thanks, dat is wel een handige link. Ik zal ook eens een reply geven :(
Pagina: 1