Toon posts:

Bridgen geeft gekke snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

De internet gateway heeft een wireless kaart.
Mijn pc ook, internet wordt gedeeld naar mijn pc.
In mijn pc zit dan ook nog een netwerkkaart [Rtl8139] die verbonden is aan de pc van mn ouders.
Nu wil ik internet doordelen via mijn pc naar die van mn ouders. Dan zou je zeggen: dan bridge je op mijn pc die wireless verbinding met die Rtl8139. Het probleem is echter dat dan de snelheid enorm slecht wordt. Je haalt niet meer dan 22 kbytesps! Terwijl ik normaal de 700 kbytesps halen kan. De wireless is 54 mbitsps, en het normaal netwerk 100 mbitsps.

Mijn vraag is dus: hoe kan je die twee netwerkkaarten bridgen en er een fatsoenlijke snelheid aan overhouden? Is er een ander proggie dat ook kan bridgen, maar die dat wel goed doet?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 08:55 ]

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-08 13:00
je zou eventueel ook kunnen routen. Kijk eens naar paketten als winroute. (kan dacht ik ook bridgen)

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

ten eerste denk ik dat je bits en bytes door elkaar haalt en je geeft al aan dat de verbinding gedeeld word dus dat betekend ook de snelheid!!

Greetz Xavyer

Oh ja 8 bits minus 10% is een byte (zo ongeveer )

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 08:54 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 08:53:
en je geeft al aan dat de verbinding gedeeld word dus dat betekend ook de snelheid!!
Dat is natuurlijk wel een rare stelling, als je een snelheid krijgt tussen die 2 pc's van 22 kbps is er toch iets niet goed.
Oh ja 8 bits minus 10% is een byte (zo ongeveer )
Nee, 8 bits is altijd 1 byte, die 10% is overhead op de reële snelheid...

Verwijderd

Topicstarter
daar was ik dus ook al achter, wat me ook opvalt is dat als je 2 netwerken bridget. zijn de netwerkkaarten constant bezig, ook al doe je niks

Verwijderd

ddc schreef op 05 mei 2003 @ 08:55:
[...]

Dat is natuurlijk wel een rare stelling, als je een snelheid krijgt tussen die 2 pc's van 22 kbps is er toch iets niet goed.

[...]

Nee, 8 bits is altijd 1 byte, die 10% is overhead op de reële snelheid...
2x 22KB is 44KB x 8 is 352Kb wat enigzins normaal is bij WLAN en zeker als de spulletjes geen "zicht" op elkaar hebben of dat ze van mindere qualiteit zijn..

wat betreft bits,,, had ik het over reele snelheid, dus

En de kaarten blijven naar elkaar collen dus blijven ze idd bezig

Greetz Remi

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 09:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed, even niet over de bits en bytes, maar over het bridgen plz

Verwijderd

Bridgen vind ik eigenlijk een verkeerde naam voor wat ik denk wat jullie bedoelen. Wil je de verbinding "delen" of wil je hem doorrouteren naar een andere computer

Verwijderd

Topicstarter
doorrouten, maar dat kan je dus doen door de netwerkverbindingen te bridgen zodat die achterste pc via mijn pc toch de internet gateway kan bereiken

Verwijderd

Ah, da's geen bridge dus.. da's delen. dat kan op verschillende manieren afhankelijk wat je OS is..

Bij Windhoos moet je ff een proxy prog installeren en let wel alleen static IP gebruiken en alleen het HW address (is beter als IP acceptation met oog op ongenodigde gasten) van de andere PC accepteren zodat de eerste pc zich niet als server voor de buurt gaat gedragen..

Bij linux kan je een ip route icm nat gebruiken, zodat de tweede PC de eerste als gateway gaat gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 09:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is allemaal niet nodig, als ik die twee netwerken bridge werkt het wel, maar de snelheid is niet goed. Alles staat dus al goed ingesteld, alleen de snelheid is het probleem

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Windows kan ook NAT hoor.

Verwijderd

op het moment dat je een wireless bridge gebruikt verlies je zo'n 50% van de performance.

Raadpleeg voor een uitgebreide handleiding over wireless networking: www.tomshardware.com

Verwijderd

ddc schreef op 05 May 2003 @ 09:45:
Windows kan ook NAT hoor.
zeg ik dan dat het niet kan

Verwijderd

wat voor selheid moet je hebben en kan je halen met een PC op een fatsoenlijke FTP site en dat delen door twee als je met twee pc's op de verbinding zit

Verwijderd

Topicstarter
toch wel 600 kB ps. Maar het gekke is, dat op mijn pc die als bridge fungeert ook ineens ontzettend traag wordt op het netwerk

Verwijderd

WOW 600kB??? heb je een E2 liggen?? nee geintje je bedoeld kb als je echt wil gaan bridgen moet je een parrallelle verbinding hebben van de router door je eerste PC naar de 2e PC anders gaat dat niet ten goede komen aan de snelheid idd!!

Als je nu de verbinding gaat delen ipv bridgen dmv een proxy gaat het een stuk beter werken

Greetz Xavyer

Verwijderd

Topicstarter
De verbinding is ADSL met Cistron Maxx abo. De maximum snelheid ligt ongeveer hier op 780

Verwijderd

bits bedoelde te toch?

Verwijderd

Topicstarter
nee bytes natuurlijk, het is een beetje onwaarschijnlijk dat je met Cistron Maxx maar 780 kbits zou halen, vind je niet?

Verwijderd

Oh ja MaXX maximaal 8Mb download maare als je wil bridgen moet je een parrallelle verbinding hebben van de router door je eerste PC anders heb je last van dat je 2e pc over dezelfde verbinding als je eerste gaat collen naar de router en dat kost je bandbreete.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 11:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Op de middelste pc draait nu ook gewoon WinRoute. De verbinding die ik deel is gewoon mn wireless kaart waardoor internet binnenkomt. De snelheid is goed
Pagina: 1