Nieuw geheugen geplaatst: BSOD in Win95

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Hier op mijn werk staat een (Compaq) werkstation met Windows 95 :X
Dit werkstation doet het op zich prima, zij het wat langzaam (PII-266, 32 MB RAM), dus daarom wou ik er wat extra geheugen inplaatsen.
Geheugen besteld, mooi Kingston PC133 reepje geleverd.

Reepje erbij geïnstalleerd: BSOD :|
Oude geheugen eruit, alleen nieuwe geheugen geplaatst: BSOD
Nieuwe geheugen er weer uit, alleen oude geheugen geplaatst: PC werkt weer naar behoren.

Nu vermoed ik dat waarschijnlijk het moederbord niet zo happig is op dat PC133 geheugen. Iemand een idee hoe ik toch het geheugen kan uitbreiden? PC100 of zelfs PC66 geheugen is denk ik erg moeilijk nog te vinden.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Compaq's (vooral de oudere exemplaren) zijn behoorlijk kieskeurig met geheugen. Maar A-merk geheugen zou over het algemeen gewoon moeten werken. Test het geheugen eens met memtest86; desnoods in een andere bak .. Zie ook Technische PMG FAQ :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Vraag aan je leverancier of die nog geheugen kan leveren of zoek een bedrijf dat Compaq support levert. Bedrijven zoals Centric en Getronics kunnen zeker weten nog wel geheugen voor compaqs leveren. En het is idd zo dat Compaq pc's niet zo lief zijn met het meeste geheugen, al zou Kingston idd. moeten werken.

edit: :(

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis op 05-05-2003 08:49 ]

Verwijderd

Dit ruikt behoorlijk naar spam.. Ik denk dat de topicstarter zelf wel naar Compaq geheugen kan zoeken als ie dit nodig heeft.

Ik overleg wel met BalusC of/wat we hier verder wat mee doen...

Ow sorry, dit geheugen had ik nog volop liggen van mijn werk. Weliswaar 2ehands, maar ik wilde alleen maar helpen. Kzal proberen of ik het via een PB kan sturen.

Ok, we doen er nu iig niks aan...
BalusC: sja ik vond het al een grensgeval
BalusC: maar als hij dat doelbewust en/of aan de lopende band doet, dan is het echt wel spam
Het moge wel duidelijk zijn dat dit niet écht de bedoeling is.. Doe dit dan ook via mail/icq en iig niet in een topic :)

[ Voor 118% gewijzigd door Mentalist op 05-05-2003 09:15 . Reden: spam?? ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

CAP-Team schreef op 05 May 2003 @ 08:43:
Nu vermoed ik dat waarschijnlijk het moederbord niet zo happig is op dat PC133 geheugen. Iemand een idee hoe ik toch het geheugen kan uitbreiden? PC100 of zelfs PC66 geheugen is denk ik erg moeilijk nog te vinden.
Dat valt nou ook wel weer mee... :P

Geheugen in een ander mobo memtesten is iig idd het enige wat je kunt doen om er echt zeker van te zijn dat het geheugen werkt (of stuk is natuurlijk).

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 05-05-2003 09:03 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

W3ird_N3rd, al gedaan.................

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
ik zal 't geheugen vanmiddag ff in een andere computer testen :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1