Toon posts:

Problemen internet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik gelijk de vele links krijg:
Heb de zoekfunctie al gebruikt, maar ik kom er nog steeds niet uit.

Situatie is als volgt:

Ik heb sinds kort kabelinternet. En mijn broer heeft een laptop.
Ik wil dus die internet verbinding delen. We hebben allebei een firewall erop staat.
(Norton en Zone Alert) Computers zien elkaar, ik heb de bestandsdeling voor elkaar. Nu de internet sharing nog. IP nummers staan goed. DNS opgevraagd door ipconfig /all te doen. Ook deze ingevuld. De laptop ziet de internet verbinding wel, alleen ik krijg het niet voor elkaar dat ie hem gebruikt. Wat ben ik dus vergeten? Ligt dit aan de firewall? Wie o wie.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt best kans dat je firewall iets te streng geconfigureerd staat. Heb je al eens geprobeert die uit te zetten?

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Welk progje gebruik je om je internet verbinding te delen ?
Of heb je een hardware matige router ?
Wat als je de firewalls uitschakeld ?

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens 1 van de vele probeersels heeft ie het wel een keer gedaan. Maar nu niet meer.
Zat ook aan de firewall te denken, maar ik zou niet weten wat ik anders moet zetten. Maar ik vind het gek dat ie de verbinding wel ziet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 01:31 ]

Verwijderd

Kijk even of de ingebouwde firewall van Windows XP aanstaat, die kan je beter uitzetten ;)

Verder......heb je al in de DOS-box ingetikt ipconfig /release en daarna ipconfig /renew...dit moet je doen zodat je router IP-adressen gaat uitdelen. Echter denk ik dat je dit al heb gedaan.....even voor de zekerheid

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zet eerst maar eens de firewalls op beide PC's keihard uit.
Werkt het dan nog niet, dan graag wat meer info over je netwerk (waar deel je inet bijvoorbeeld mee :?).

Braaikamer - Smoke&BBQ

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
..en je laptop 'ziet' de internetverbinding? :?

Verwijderd

Wizard internet-verbinding? En idd, zoals Koffie al zegt, firewalls uitzetten tijdens 'debuggen' :)

Djordy: Dit werkt alleen bij DHCP, en uit zijn verhaal maak ik op dat hij statische IP-adressen gebruikt :)

Verwijderd

Ik dnek dat de configuratie in Windows van de configuratie van je router verschilt. Staat je router op "Static IP"???

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen router. Computers hebben dus statische IP's, anders werkt het al helemaal niet met de firewall's. Als ik wizard internet-verbinding doe, geeft hij weer andere IP adressen, dus dat werkt ook niet. Ook niet als ik de wizard uitvoer en daarna de IP adressen weer wijzig. Heb het idee dat mijn firewall de toegang naar de DNS adressen afschermt. Kan dat of praat ik nu onzin. Firewall is Zone Alarm. Het feit dat de laptop de internetverbinding ziet : bij netwerkverbindingen staat kopje "Internet gateway" en een icoontje met "Essent op [computernaam]".

Verwijderd

Hoe deel je je internet verbinding dan? Heb je je kabel gesplitst?

Verwijderd

Topicstarter
Kabel komt binnen via een netwerkkaart en moet dus via mijn andere netwerkkaart naar de rest van het netwerk. Heeft vroeger met inbelmodem ook gewerkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 19:34 ]

Verwijderd

aha kijk

Heb je je Proxy server aanstaan op de laptop?
(Voor de LAN-verbinding)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 21:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb maar een router gekocht, want ik had van iemand gehoord dat het anders nooit ging werken. En alles deed het meteen. Kost een bietje maar dan hedde ook wa. In ieder geval bedank allemaal.

Verwijderd

dat het nooit ging werken lol. Dat werkt zeker alleen als je ons niet de juiste informatie geeft. Dan zal het niet lukken.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Alles kan met een pc... Daar ben je een Tweaker voor ;)

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

niet goed gelezen

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 00:10 ]

Pagina: 1