Toon posts:

TV-kaart minder scherp beeld vanwege defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tv-kaart verkocht aan iemand, die zegt dat hij defect is, en hij laat mij een minder scherp beeld zien dan ik met de tv-kaart kreeg.
Met minder scherp, bedoel ik enige ruis, waardoor het er minder goed uit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~strij667/got/tv-kaart.jpg

Tegen een screenshot uit een door mij opgenomen clip:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~strij667/got/tv-kaart_2.jpg

Kan het inderdaad zijn dat het beeld wat hij krijgt komt door een defect wat bijvoorbeeld door het versturen is gekomen, of ligt het aan de kwaliteit van de lijningang die hij heeft of zo?
Ik vertouw 't namelijk niet zo, omdat ik zeker weet dat de kaart hier nog wel werkte, en dit al de 2e keer is dat hij zegt dat een kaart niet werkt, terwijl de vorige (een modem) dus wel werkte...

/edit: even het plaatje van mijn kaart veranderd, herinner me net dat het voorbeeldfilmpje dat ik had opgenomen een andere is, dus als hij dan hier op GoT mocht kijken, ziet het anders zeer bedrieglijk uit als ik twee verschillende clips laat zien. De kwaliteit van beide plaatjes is wel hetzelfde...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 01:19 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ligt zo te zien puur aan zijn slechtere kabelsignaal. Kwaliteit ziet er normaal uit voor een tv kaart, op beide plaatjes

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Daar snap ik dus ook niks van. Heb tot nu toe 3 TV kaartjes gehad (2 nieuw, 1 tweedehands) en ik kreeg ook altijd brak beeld. Maar als je een gewone TV aansluit dan kreeg je wel normaal beeld.

Kaartje heb ik ook eens bij een vriend getest en daar deed ie het wel perfect. Vraag me niet hoe het komt want ik weet het dus ook niet.
Of heeft een TV kaart betere signaalkwaliteit nodig?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Misschien dat de coax connector de kast raakt ? Aangezien het altijd proppen is met die dingen kan het zijn dat ie ook signaal aan je kast geeft, dan past het net niet aan de achterkant van je pc in dat sleufje.

• dreeke

dreeke

outdated icon

The Dolf schreef op 05 May 2003 @ 01:23:

Ja, een TV kaart heeft een vrij sterk signaal nodig als je er een redelijk beeld uit wilt halen.

Je monitor is ook veel scherper dan een televisiebeeld (gemiddeld dan) en daarom zie je die ruis ook veel beter.
Als je een videorecorder ertussen zet en dan de composite ingang van de kaart gebruikt, heb je al een beter beeld.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Antenneversterker scheelt ook een stuk.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Yohan schreef op 05 May 2003 @ 01:26:
Antenneversterker scheelt ook een stuk.
Mist je een goede gebruikt, de gemiddelde Gamma® kabelversterker versterkt letterlijk alles, dus ook de ruis :z
Schiet dus niet op. Goede kabel is een stuk belangrijker. Coax kabel is erg storingsgevoelig.

Verwijderd

Topicstarter
Hij zei trouwens wel dat de tv-kaart het bij een vriend van hem ook niet goed deed, en zo'n zelfde beeld gaf.
Ik weet niet waar die vriend van hem woont, maar als ze op hetzelfde kabelnetwerk zitten aangesloten, kan het dan daar aan liggen of zo?

Tja, wil dit even zeker weten, want ik heb geen zin om een werkend product terug te nemen na een verkoop...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 01:28 ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
dreeke schreef op 05 May 2003 @ 01:27:
[...]

Mist je een goede gebruikt, de gemiddelde Gamma® kabelversterker versterkt letterlijk alles, dus ook de ruis :z
Heb zelf TOEVALLIG eentje van de Gamma en ik wil er geen kwaad woord over horen! _/-\o_

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
The Dolf schreef op 05 May 2003 @ 01:23:
Jep.

Je kan de beeldkwaliteit wel verhogen als je bijv. een programma als DScaler gebruikt. Daarmee kan je dmv filters al een hele hoop ruis wegvagen. Ook helpt bij mij deze driver (welke een hele hoop kaarten ondersteunt) om de beeldkwaliteit te verhogen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gardocki op 05-05-2003 01:28 ]

They made me do it.

Verwijderd

dreeke schreef op 05 May 2003 @ 01:27:
[...]

Schiet dus niet op. Goede kabel is een stuk belangrijker. Coax kabel is erg storingsgevoelig.
Wat dat betreft heeft Hirschmann behoorlijk goed spul, ontzettende versterkers, connectors en ultiem dikke coax kabel !

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 01:28:
[...]

Wat dat betreft heeft Hirschmann behoorlijk goed spul, ontzettende versterkers, connectors en ultiem dikke coax kabel !
En hoe duur zijn die krengen ongeveer?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Pas bdw wel op, je kan het signaal ook overversterken heb ik gehoord.
Ik had er 2 dikke versterkers op hangen hier in huis, en toen kwam er eens een electricien langs, die zei dat we het signaal overversterkten...

Verwijderd

The Dolf schreef op 05 May 2003 @ 01:29:
[...]

En hoe duur zijn die krengen ongeveer?
Een 20 dB versterker van hirschmann heb ik 70 euro voor neergelegd maar het is het zeker waard !

Je kan het trouwens hier bestellen, http://www.electroshop.nl dit is geen spam btw.

http://www.electroshop.nl/nl/dept_310.html om rechtstreeks bij de CAI spulletjes te kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 01:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 01:28:
Hij zei trouwens wel dat de tv-kaart het bij een vriend van hem ook niet goed deed, en zo'n zelfde beeld gaf.
Ik weet niet waar die vriend van hem woont, maar als ze op hetzelfde kabelnetwerk zitten aangesloten, kan het dan daar aan liggen of zo?

Tja, wil dit even zeker weten, want ik heb geen zin om een werkend product terug te nemen na een verkoop...
Zou iemand hier antwoord op kunnen geven? Hij is nou namelijk aan het dreigen naar de politie toe te stappen omdat ik het volgens hem niet goed werkende product niet terug wil nemen.

Kan het trouwens idd zo zijn dat een kaart iets minder scherp beeld geeft door een defect, of is het zo dat hij áls hij defect is, helemaal geen beeld meer geeft?

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:23
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 10:17:
[...]

Zou iemand hier antwoord op kunnen geven? Hij is nou namelijk aan het dreigen naar de politie toe te stappen omdat ik het volgens hem niet goed werkende product niet terug wil nemen.

Kan het trouwens idd zo zijn dat een kaart iets minder scherp beeld geeft door een defect, of is het zo dat hij áls hij defect is, helemaal geen beeld meer geeft?
Laat hem gewoon zien dat ie het bij jou wel goed deed. Ligt het probleem fijn bij hem.

• Initial G
  • Nu online
dit komt toch gewoon door signaalsterkte, dat is het waarschijnlijk lijkt mij. De oorzaak ligt wrschlk gewoon bij zijn signaalsterkte zoals dat bij hem zijn huis binnenkomt, PLUS , niet onbelangrijk, de kwaliteit van stekkers en kabels.
Verder zou het wel kunnen dat er iets scheef zit aan de aansluitingen op de kaart, dat heb ik ook wel eens gehad, die aansluitingen zitten gewoon los in de tuner op de kaart geplugd. Je kunt ze er meestal zo uittrekken!

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan het dan dat hij het ook niet deed bij die vriend van hem?

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:23
Zelfde brakke signaal misschien. Gwoon laten zien dat ie het bij jou wel doet.

Maarre wat ik niet zo goed snap is dat je hem niet hebt laten zien dat ie goed werkt bij jou. Had je een hoop gezeur bespaard. Mocht hij hem kapot hebben gemaakt geeft ie toch nog jou de schuld.

[ Voor 26% gewijzigd door Twistedmark op 05-05-2003 11:01 ]

Verwijderd

Hij heeft waarschijnlijk een slechte kwaliteit kabel, of die connector (ik weet nie hoe je dat schrijft) er niet goed / wazig opzitten.. laat hem anders een versterker kopen...

Verwijderd

Topicstarter
Twistedmark schreef op 05 mei 2003 @ 11:00:
Zelfde brakke signaal misschien. Gwoon laten zien dat ie het bij jou wel doet.

Maarre wat ik niet zo goed snap is dat je hem niet hebt laten zien dat ie goed werkt bij jou. Had je een hoop gezeur bespaard. Mocht hij hem kapot hebben gemaakt geeft ie toch nog jou de schuld.
Ik heb 'm naar hem verstuurd, dus ff langskomen zat er niet in voor hem.
Versturen is mooi in bubbeltjes enveloppe gebeurd, dus echt veel kan daar ook niet mis zijn geweest...

• Initial G
  • Nu online
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 11:10:
[...]

Ik heb 'm naar hem verstuurd, dus ff langskomen zat er niet in voor hem.
Versturen is mooi in bubbeltjes enveloppe gebeurd, dus echt veel kan daar ook niet mis zijn geweest...
nou...

doosje was beter geweest

Verwijderd

Topicstarter
Initial G schreef op 05 May 2003 @ 13:40:
[...]

nou...

doosje was beter geweest
Hij zei zelf verstuur maar in een enveloppe, is goedkoper.
Maarja, als het redelijk normaal beeld is voor ene tv-kaart weet ik iig dat het niet aan mij ligt, en dat ik de kaart dus niet terug hoef te nemen :)
Bedankt voor de tips.
Pagina: 1