nForce2 mainboard + welke speakerset?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:26

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Topicstarter
Na veel lees en zoekwerk (waaronder de FAQ) ben ik er nog niet uit, vandaar ook hier mijn vraag.

Ik ga een MSI K7N2 DELTA ILSR nForce2 mainboard kopen. Het mainboard heeft een MCP-T southbridge (Audio Processing Unit (APU) encodes audio in Dolby® Digital 5.1 format for full surround sound effects). Daarnaast beschikt het mainboard ook nog over een Realtek ALC650 6-channel audio chip.

Het mainboard beschikt over de volgende uitgangen:

- op mainboard:
1 * MIC
1 * Line in
1 * Line out
- bracket met:
1 * Optical SPDIF
1 * Optical Coaxial
1 * Line out
1 * Line out

Nu wil ik hierbij ook 5.1 speakers kopen en nu is mijn vraag, waar moet ik op letten?

Ik wil gebruik maken van de opties van de MCP-T, dus ik moet denk ik ook het speakersetje digitaal aansluiten op het mainboard. Moet de speakerset dan ook beschikken over een digitale ingang? Of kan het bij elk mainboard??

Weet iemand wat de opties zijn waarover ik beschik??? Dan kan ik op zoek naar een geschikt setje.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De speciale functie van de MCP-T is dat deze ieder audio signaal realtime kan omzetten naar een Dolby Digital 5.1 signaal.
Analoog gezien blijft het klote aangezien hier gebruik wordt gemaakt van de D/A converter van de ALC650, en die is zoals bekend nogal brak.
Een leuk setje om mee te beginnen is de Creative Inspire 5500D Console, deze kun je digitaal aansluiten op je moederbord, zodat alles Dolby Digital 5.1 wordt.

Wil je iets zwaarder, neem dan de Logitech Z-680, het beste PC setje wat er op dit moment te krijgen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47
Ik zit met hetzelfde probleem... ik ben ook van plan om een nForce2 aan te schaffen met MCP-T. Dus als ik het goed begrijp moet ik op zoek naar een 5.1 speaker set met digitale ingang???

Daarnaast heb ik ergens gelezen dat je met een digitale aansluiting geen gebruik kunt maken van AEX? Of haal ik nu iets door elkaar?

Die Logitech Z-680 is boven mijn buget (iig voor mijn sound buget). Wat zijn nog meer goede setjes met een digitale ingang tussen de 80 euro en 180 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:05
Hiervoor is het grote pc speaker topic :)

Dit topic is gesloten.