Toon posts:

[tvkaart] Audio comprimeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
ik heb deze Tv-Kaart
Afbeeldingslocatie: http://productsen.terratec.net/modules/My_eGallery/gallery/produkte/tv-video/cinergy400tv/Cinergy400TV_Retail_Box_L.jpg
Nu ben ik een beetje bezig met capturen (opnemen)
De Avitjes die ik dan krijg zijn dus lomp groot!!!
Toen heb ik divx 5.03 codec geinstaleerd, en ingesteld dat hi bij het capturen die codec gebruikt.
Ze zijn nu stukken kleiner!
Mar toch nog te groot
Maaar ik heb nog geen audiocompressie ingesteld.
Weet iemand welke codec ik in kan stellen voor mijn audio?

DIT TOPIC WORD NU OOK GEBRUIKT OM BEELDMATERIAAL UIT TE WISSELEN VAN DEZE TV-KAART

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 18:39 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Elke codec die jij wilt. Meestal zit er bij DivX MP3 of AC3 audio. AC3 is voor stereo geluid niet echt van toepassing dus zal je op MP3 uitkomen.

Maar je kunt in principe alles gebruiken zolang je die codecs maar hebt geinstalleer.d

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Jah maar ik wil dus weten welke codec daar het meeste voor geschikt is, dan kan ik hem downloaden

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aanvulling:

http://www.doom9.org/audio-guides.htm

Daar staan een aantal codecs die je kan gebruiken, en er staat gelijk bij hoe je ze moet omzetten. Ik ben zelf nogal fan van Ogg, maar je moet het zelf weten. MP3 does the job :)

They made me do it.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Er zitten standaart bij windows al een paar MP3 codecs, dus hoef je weinig te downloaden :)

offtopic:
Verder is dit het verkeerde topic hiervoor denk ik, en bovendien meer een www.beginnersweb.nl vraag...

[ Voor 4% gewijzigd door FragFrog op 05-05-2003 00:52 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 00:46:
Jah maar ik wil dus weten welke codec daar het meeste voor geschikt is, dan kan ik hem downloaden
En dat hangt dus helemaal van jouw wensen af ...

Wil je een codec die zover mogelijk comprimeert? Of wil je een codec die betere kwaliteit kan leveren? Of wil je een codec die wellicht iedereen wel heeft? Of niet? etc.

Vanzelfsprekenf wil iedereen de zo klein mogelijke codec met de beste kwaliteit, maar leer er nou maar gewoon mee te leven dat zo'n codec voorlopig nog even niet bestaat ;)

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als ik een codec gebruik die standaard in windows zit, word de file corrupt of speelt helemaal niet af.
Maar wanneer ik de comprimering uit zet, doet hij het hartstikke goed, maar dan heb ik wel grote bestanden.
10 seconden is dan wel 6 mb
En dat vind ik niet lekker.

Dus ik zoek gewoon een codec waarmee de bestanden zodanig worden gecomprimeerd, zodat een videoclipje van circa 3 minuten, omgeveer 55 mb word.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Dan zou je MP3 kunnen gebruiken, als die van Windows niet wil werken kun je het beste de MP3 codec van Lame even downloaden en registreren in Windows.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Hmmzja, of zoek het Tsunami Filter Pack, zit ook een berg handige dingen in voor film encoden :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
wederom: kijk op doom9.org

Verwijderd

Je kunt eigenlijk net zo goed gewoon uncompressed grabben en daarna coden naar divx/xvid met mp3 of ogg. dan kun je je bitrate ook beter benutten :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 03:54:
Je kunt eigenlijk net zo goed gewoon uncompressed grabben en daarna coden naar divx/xvid met mp3 of ogg. dan kun je je bitrate ook beter benutten :)
Beetje lastig als dan je hd tijdens het cappen volloopt. Tis idd wel beter voor de kwaliteit van je uiteindelijke file, maar als je alleen maar opneemt om 1 keer terug te kijken is uncompressed niet handig.

Probeer Microsoft ADPCM eens. Geeft ook nog goede kwaliteit en is al een stuk kleiner. Het is mij nooit gelukt realtime naar Mp3 te cappen (Radium), adpcm ging wel geloof ik.

Ik gebruik zelf trouwens altijd PCM...

Trouwens nog een tip voor DivX : stel bij de codecsettings "Quality based" in, en stel iets tussen de 80 en 95% in. Dan blijft de kwaliteit tenminste constant...

Trouwens nog een offtopic vraagje : kun je met deze tvkaart in VirtualDub op een resolutie hoger dan 384*288 capturen onder Win2K/WinXP? M'n Pinnacle PCTV Rave kan dat namelijk niet, en ik ben stilletje wel aan het kijken naar een andere tvkaart, maar of ze dit kunnen staat nooit in een review...

Daar gebruiken ze alleen meegeleverde capturesoftware |:( :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 05-05-2003 04:27 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 05 May 2003 @ 04:23:
[...]

Beetje lastig als dan je hd tijdens het cappen volloopt. Tis idd wel beter voor de kwaliteit van je uiteindelijke file, maar als je alleen maar opneemt om 1 keer terug te kijken is uncompressed niet handig.

Probeer Microsoft ADPCM eens. Geeft ook nog goede kwaliteit en is al een stuk kleiner. Het is mij nooit gelukt realtime naar Mp3 te cappen (Radium), adpcm ging wel geloof ik.

Ik gebruik zelf trouwens altijd PCM...

Trouwens nog een tip voor DivX : stel bij de codecsettings "Quality based" in, en stel iets tussen de 80 en 95% in. Dan blijft de kwaliteit tenminste constant...
Er is ook de optie om naar divx te cappen, maar dan een dermate hoge bitrate te kiezen dat je nog kunt nabewerken. Persoonlijk ben ik trouwens van mening dat als je gaat videobewerken je maar gewoon moet zorgen voor een grote harddisk. Maar goed.

Probeer anders MJPEG of HuffYuv.

Ik zou trouwens wel erg graag een paar seconde capture materiaal willen zien van die kaart, want ik overweeg 'm ook te kopen.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 04:27:
[...]
Er is ook de optie om naar divx te cappen, maar dan een dermate hoge bitrate te kiezen dat je nog kunt nabewerken.
Waar lees jij dat de topicstarter wil nabewerken? Misschien wil ie alleen maar wat cappen om iets later nog even terug te kijken en daarna weg te gooien. Dan ga ik niet met uncompressed meuk rondzeulen.

Ik gebruik persoonlijk voor capture trouwens liever quality-based met een hoog percentage, als het dan toch met DivX moet... :P
Persoonlijk ben ik trouwens van mening dat als je gaat videobewerken je maar gewoon moet zorgen voor een grote harddisk. Maar goed.
Ik zou ook wel een grote HD willen ja, maar misschien heeft niet iedereen geld... :?
Mjpeg... Ahum, of het erg veel verschilt met verschillende mjpeg codecs weet ik niet, maar als ik met software MJPEG ga cappen is de kwaliteit die daaruit komt wel aardig, alleen niet meer helemaal geschikt voor een conversie naar DivX.

Hoewel wij als stomme mensen de kwaliteit van mjpeg nog wel aardig vinden, ziet een codec dat anders... Die gaat proberen alle compressieartefacten zo gedetailleerd mogelijk op te slaan, wat dan ook de nodige ruimte kost. Met conversies <capped material> >> DivX haal ik veel betere resultaten met een lossless codec. Helaas is mijn compje (mobo) niet echt in staat om lossless te cappen... Alleen in YUY2, maar dan zijn alle even of oneven beeldlijnen vernaggelt :(

En m'n "snelle" compje die wel in staat is om uncompressed te cappen, draait WinXP... En daaronder kun je met VirtualDub dus niet meer cappen op een hogere resolutie dan 384*288 met een PCTV Rave :'(
Ik zou trouwens wel erg graag een paar seconde capture materiaal willen zien van die kaart, want ik overweeg 'm ook te kopen.
Je bent niet de enige :)

offtopic:
Jij slaapt ook nooit he? Ik ook niet hoor O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 05-05-2003 04:38 . Reden: Paar kleine dingetjes veranderd... Typo's enzo... :P ]

Verwijderd

http://www.dvdrhelp.com/capture

Tip: Als je Preview uit zet kun je ook bij veel budgetkaarten in veel hogere resoluties capturen.

• Willem2
  • Laatst online: 16-08 12:10

Willem2

Ω is futile

Ik heb dezelfde kaart hier. Mij lukt het ook niet om direct audio te comprimeren tijdens het grabben.

Ik zet het altijd achteraf om naar mp3; kost nauwelijks tijd.

Capturen met deze kaart kan tot 720x576. Mijn CPU&HDD trekken dit echter niet (50% dropped frames) dus ik kan alleen maar 352x288 laten zien hier voor de liefhebbers....

http://www.vddh.com/video/kelly.avi (3.22Mb, Divx @750Kbps, MP3 @ 128Kbps)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Zou je wat still captures kunnen posten van je kaart op die 720 x 576? Bij voorbaat dank :)

M'n HDD zal het wel trekken. Da's een RAID-0. CPU moet met een 1800+ toch ook zat zijn. Ik heb het met m'n Radeon nu ook altijd gedaan. Die wil niet meer maar da's puur een software issue.

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Onbijt TV Ned1
MTV Bird
CNN

3 720x576 stills.

Timeshifting werkt met deze kaart op 352*288 al vrij redelijk op mijn Duron@1000, dus ik denk als je een snelle pc hebt je veel plezier kunt beleven aan dit kaartje.
Ik heb er alleen spijt van dat ik niet meteen de versie met radio heb genomen...

Verwijderd

Maar zijn de uncompressed files ook zo wazig? Of is dat de jpg, of niet helemaal lekkere ontvangst?

• Willem2

Willem2

Ω is futile

denk dat ontvangst het probleem is; heb nogal veel last van storing in mijn pc (ongeaard; geen aarde beschikbaar) en ik zit onversterkt zo'n 15 meter van de aansluiting af...

ik heb mijn broer zien grabben op 640x480 op dezelfde kaart onder linux en dat zag er superstrak uit!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Willem2 schreef op 05 May 2003 @ 07:59:
Onbijt TV Ned1
MTV Bird
CNN

3 720x576 stills.

Timeshifting werkt met deze kaart op 352*288 al vrij redelijk op mijn Duron@1000, dus ik denk als je een snelle pc hebt je veel plezier kunt beleven aan dit kaartje.
Ik heb er alleen spijt van dat ik niet meteen de versie met radio heb genomen...
Ziet er niet slecht uit :). Beetje wazig, maar dat is dus waarschijnlijk de ontvangst, die is hier ook niet perfect...

Vraagje, kun je met deze kaart met VirtualDub onder Win2K/XP in resoluties hoger dan 384*288 capturen :? (eventueel met overlay uit)

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 05-05-2003 08:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 04:27:
[...]

Er is ook de optie om naar divx te cappen, maar dan een dermate hoge bitrate te kiezen dat je nog kunt nabewerken. Persoonlijk ben ik trouwens van mening dat als je gaat videobewerken je maar gewoon moet zorgen voor een grote harddisk. Maar goed.

Dat komt binnenkort goed. het kan nu nog niet, want ik zit nu nog met een te lange kabel en dat geeft geen helder beeld.
Zo Gauw ik de storing uit de kabel heb, zal ik direct screenshots en een paar seconden beeldmateriaal posten.!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb effe een paar seconden Beeldmateriaal, maar nog niet echt scherp.
Kabel is nog te lang dus.
Ik heb hem opgenomen met divx pro 5.03 codec, op YUY2. 320 X 240
Daarna omgezet naar MPG met Tmpgenc.
Filmpjah

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 17:44:
Ik heb effe een paar seconden Beeldmateriaal, maar nog niet echt scherp.
Kabel is nog te lang dus.
Ik heb hem opgenomen met divx pro 5.03 codec, op YUY2. 320 X 240
Daarna omgezet naar MPG met Tmpgenc.
Filmpjah
Nogal lage resolutie, kunnen we nog niks beoordelen... Kun je niet op 768*576 of iets in die buurt cappen (uncompressed graag >:))? Een paar, voor mijn part 3 kwart aan gedropte frames maken niet echt veel uit. Aan deze kwaliteit kunnen we niks zien, zelfs mijn PCTV Rave zit daar ruim boven...Screenshot, is al omgezet naar DivX, resolutie niet optimaal en bitrate laag :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/divx640.jpg
Er zit trouwens ook ranzig veel jpeg compressie op..
Jou filmpje is alas al onvergelijkbaar met zo'n verre-van-ideaal screenshot, sja, om goed te vergelijken willen we toch graag wat meer detail :P

En kun je me vertellen of deze kaart nou in 768*576 kan cappen met VirtualDub onder Win2K/XP :? Dat zou ik erg graag willen weten, bij voorbaat dank :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 05-05-2003 18:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Film compressed met divx codec
Sorry ik doe geen uncompressed, 5 seconden is dan 86 mb

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 19:25:
Film compressed met divx codec
Sorry ik doe geen uncompressed, 5 seconden is dan 86 mb
Ok, ik begin al een vermoeden van de kwaliteit te krijgen... (tis waarschijnlijk iig minstens zo goed als m'n pctv rave).

Geluid klinkt trouwens niet zo über... PCM,32.000 Hz; 16 bit; Stereo, that hurts. Zoek eens op google naar "Radium mp3" en kijk voor het comprimeren van de video eens op www.doom9.org :)

Het geluid klinkt tijdens het tvkijken toch wel zuiver hoop ik :? of ook zoveel ruis?

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 05-05-2003 19:57 ]

Pagina: 1