Toon posts:

Heb ik nou een maffe thoroughbred b, of is dit normaal.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn tbred unlocken en heb daarvoor wat gezocht.

Overal komt uit dat als ik hem wil unlocken ik de L1 bruggen moet verbinden(zodat het mobo inspraakt krijgt), en de L3 bruggen dan kan instellen of vrijlaten(bios-instellingen). L11 regelt het (core)voltage.

Ik wil de proc gebruiken op mijn kt7a-r.

Probleem, mijn JUIHB0313 heeft geen lasercuts over de L1 of L3 bruggen. Mooi zou je zeggen, echter als L3 niet is ingevult dus waar haalt hij standaart dan de multiplier vandaan? Is dit verder oke, of moet ik de bruggen ergens meeinvullen.
Nu staat hij volgens de beschijvingen op "Reserved"

13.0X--C--C--O--C--O 2100+, 2700+/166MHz
13.5X--O--C--O--C--O 2200+, 2800+/166MHz
14.0X--C--O--O--C--O 2900+/166MHz
14.5X--O--O--O--C--O Reserved (Found Remapped to 21X, L3 bridges reset to 14.5X)
15.0X--C--C--C--O--O 2400+
15.5X--O--C--C--O--O Reserved (Found Remapped to 22X)
16.0X--C--O--C--O--O 2600+
16.5X--O--O--C--O--O
17.0X--C--C--O--O--O
17.5X--O--C--O--O--O Documented Remap To 18X
18.0X--C--O--O--O--O Reserved (Found Remapped to 23X)
18.5X--O--O--O--O--O Reserved (Found Remapped to 24X)

En stel dat ik hem een 15x multi wil geven kan ik dan alleen Brug L3-5 verbinden voor de +8 mod ( en heb dan 7(bios) voeren => 15x ). Of moet ik 15x hard incoden met de L3 bruggen (0+0+2+0+8)

Kan ik mijn voltage vrij instellen of niet? (L11 heeft wel lasercuts)

En dan het laatste, dat script waarmee je de originele core-spec zou moeten kunnen aflezen. Dit gaat over het 7de en het 8ste cyfer. Probleem is dat dat bij mij 72 is!!!! 9230957280757. Goed het lijkt mij dat het hier dan om 28 zou moeten gaan, maar vreemd vindt ik het wel.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En dan het laatste, dat script waarmee je de originele core-spec zou moeten kunnen aflezen. Dit gaat over het 7de en het 8ste cyfer. Probleem is dat dat bij mij 72 is!!!! 9230957280757. Goed het lijkt mij dat het hier dan om 28 zou moeten gaan, maar vreemd vindt ik het wel.
Ik geloof dat dat script geschreven is door iemand die het idee van een Tweaker heeft, dus om daar nou blindelings op te vertrouwen, nou nee.

En volgens mij kan je je voltage gewoon instellen dmv. je mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Viper_74 schreef op 05 May 2003 @ 00:34:
[...]

Ik geloof dat dat script geschreven is door iemand die het idee van een Tweaker heeft, dus om daar nou blindelings op te vertrouwen, nou nee.

En volgens mij kan je je voltage gewoon instellen dmv. je mobo.
Jah dat wist ik wel(staat groot in die XP1700-2100 overclock topics), maar ik had nog niemand gezien waar er zo'n maf getal (72) uit kwam.

En mijn mobo laat mij multipliers instellen tussen de 5x en de 12.5x. Dus ik heb die +8 mod nodig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 00:41:
[...]

Jah dat wist ik wel(staat groot in die XP1700-2100 overclock topics), maar ik had nog niemand gezien waar er zo'n maf getal (72) uit kwam.

En mijn mobo laat mij multipliers instellen tussen de 5x en de 12.5x. Dus ik heb die +8 mod nodig.
Dat bewijst gewoon weer dat het script de grootste onzin is ;)

Verder denk ik dat je de bruggen verkeerd leest.

Edit:
Geen lasercuts op de L3 geeft een MP van 11.. laat 11 nou net een 1700+ zijn ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 00:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 00:47:
[...]

Dat bewijst gewoon weer dat het script de grootste onzin is ;)

Verder denk ik dat je de bruggen verkeerd leest.

Edit:
Geen lasercuts op de L3 geeft een MP van 11.. laat 11 nou net een 1700+ zijn ;)
damn dat was me nog niet eens opgevallen. Echter ze zijn echt helemaal open=>24x/reserved.

Ik wil wel een shotje maken met mijn webcam(1 van de eerste USB gevallen dus verwacht niet een super plaatje) voor geinterresseerden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 01:13:
[...]

damn dat was me nog niet eens opgevallen. Echter ze zijn echt helemaal open=>24x/reserved.

Ik wil wel een shotje maken met mijn webcam(1 van de eerste USB gevallen dus verwacht niet een super plaatje) voor geinterresseerden
Je leest de bruggen verkeerd..

C = verbonden en dus closed
O = verbroken en dus open

Een MP van 11 = C-C-C-C-C Allemaal verbonden dus :z

Edit:
Anders gezegd: Als een brug open is dan is er geen contact en als hij dicht is wel (dat is logisch toch?)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 01:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 01:31:
[...]

Je leest de bruggen verkeerd..

C = verbonden en dus closed
O = verbroken en dus open

Een MP van 11 = C-C-C-C-C Allemaal verbonden dus :z

Edit:
Anders gezegd: Als een brug open is dan is er geen contact en als hij dicht is wel (dat is logisch toch?)
Euh wat schrijf ik nou net, ze zijn NIET verbonden. Precies zoals ook de L1 bruggen dat niet zijn.

mare Ik heb je een emailtje gestuurd met een shotje van de proc.

p.s. I ben mischien niet helemaal thuis met de XP, maar ik echt behoorlijk veel ervaring met de Duron en Tbird(ook voltmods en hardlocken bruggen), en daarmee wil ik zeggen dat ik wel een beetje weet wat een open brug is en wat niet.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Eh, voor zover ik weet zijn alle tbreds standaard unlocked :?
Waar hij standaard de mp vandaan haalt weet ik niet, mijn xp1700 stond wel gewoon op 11x.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 01:48:
[...]

Euh wat schrijf ik nou net, ze zijn NIET verbonden. Precies zoals ook de L1 bruggen dat niet zijn.

mare Ik heb je een emailtje gestuurd met een shotje van de proc.

p.s. I ben mischien niet helemaal thuis met de XP, maar ik echt behoorlijk veel ervaring met de Duron en Tbird(ook voltmods en hardlocken bruggen), en daarmee wil ik zeggen dat ik wel een beetje weet wat een open brug is en wat niet.
Sjonge..jij schrijft dit:
Probleem, mijn JUIHB0313 heeft geen lasercuts over de L1 of L3 bruggen. Mooi zou je zeggen, echter als L3 niet is ingevult dus waar haalt hij standaart dan de multiplier vandaan? Is dit verder oke, of moet ik de bruggen ergens meeinvullen.
Nu staat hij volgens de beschijvingen op "Reserved"
Nu kun je lekker eigenwijs zijn en de fout bij mij zoeken, maar geloof mij nou maar dat AMD alle procs hetzelfde maakt en er niet toevallig eentje maakt die anders is |:(

Op jouw pic zijn alle bruggen verbonden. Als ik tegen jou zeg dat je de bruggen verkeerd leest gaat er dan geen lampje branden?
Mijn god zeg..hoe vaak moet ik het zeggen dan? Reserved is O-O-O-O-O. Jouw proc staat op C-C-C-C-C. Wat snap je daar niet aan?

Het is lichtelijk irritant dat ik je een oplossing geef maar dat je het niet van me aan wil nemen :D Blijkbaar snap je het niet, maar je geeft me geen ruimte om het je uit te leggen ;)

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor alle duidelijkheid: Een brug is open, als er een lasercut tussen de 2 puntjes zit. Bij jou zijn dus alle bruggen gesloten.

Als je de laatste 2 L3-bruggen open maakt, zijn die 2 open en heb je een multiplier van 15.
(Andere settings kun je vinden in de painting guide op www.ocinside.de)

Openmaken kan door met een oude voeding even 5 volt over de brug te zetten, of door met een scherp mesje tussen de puntjes door te snijden. Bij die laatste methode niet te diep gaan, anders sloop je je cpu. (diepte die nodig is, is ongeveer de dikte van een vel stevig papier.)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Misschien moet die gewoon ff in jouw topic kijken en daar alle begin posts van beginnen te lezen :S

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Geen heftige discussies hier he, want anders moet er een modje bij komen :P
Pagina: 1