Toon posts:

Nero Bootable DVD - CD werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer hier een bootable dvd c.q. cd te maken met nero, maar het wil voor geen meter lukken.

De floppy die ik gebruik wil gewoon booten (windows 98 format /s), ghost staat er op en mscdex en cdromdriver). De floppy zelf werkt prima.

Maar nu het probleem, als ik in nero een boot cd of dvd probeer te maken lijkt alles in eerste instantie goed te gaan, maar als ik de cd probeer te booten krijg ik alleen maar random ascii te zien en dan hangt het systeem.

Ik heb al geprobeerd nero zelf de disketten in te laten lezen en zelf een image te maken met winimage

Ik heb het geprobeerd op verschillende machines en met de nieuwste nero, ik snap er geen hout meer van.

Is dit een bug in nero ofzo ....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe had je gepoogd een bootable CD te maken..?

Anyway, via de OM FAQ kun je vinden hoe een bootable CD te maken: http://www.nu2.nu/bootcd/ :)

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat helaas geen oplossing voor het probleem met nero, alleen een andere manier om het te doen.

Mijn vraag is juist waarom het niet meer met nero lukt, terwijl het vroeger met de oude versie (4.0 5.0) wel gewoon lukte.

Verder doe ik niets raars met nero denk ik, ik klik bij "New Compilation" gewoon "DVD-ROM (BOOT)" aan en verwijs hem naar de bootflop in a:

Dat zou toch gewoon moet werken?!

Verwijderd

Klopt, werkt niet. Heb dit zelfde ervaren met Nero 5.5.9.

Ik heb het toen met WinOnCd gedaan en dat werkte perfect.

Ik dacht echter dat de laatste versies van Nero 5.5.10.15... het wel deden.
Je kunt in ieder geval wel een bootable WIN-XP CD mee maken. Dat is me gelukt!

Verwijderd

Topicstarter
Net getest met CDRWIN die werkt wel gewoon, zeker een bug in NERO

Verwijderd

Nero heeft daar idd wat moeite mee, CDRWin deed het altijd beter. Ik heb zo van m'n (bijzonder legale O-) Windows XP CD een bootable gemaakt (op de een of andere manier was het image niet meer bootable (?)

Je kunt kijken wat Google je vertelt over "bootcat.bin" (nu net geprobeerd), staat zat info in. Voor mij werkte de boot catalog van Win2K het beste =)

Verder gewoon ff lezen, handleidinkjes doornemen, komt allemaal wel weer goed. En anders horen we je toch nog wel weer?

;)

Verwijderd

OK weer te langzaam met typen, sorry :)

(en lezen :/

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 09:43 ]

Pagina: 1