PCMCIA 1394 Firewire, waar te halen?

Pagina: 1
Acties:

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 21:24
Hoi,

Ik ben de trotse bezitter van een Compaq N610c, die bekend staat om het niet hebben van een Firewire port :)

Nu zou ik die wel graag willen hebben dus dan kom je al snel op de PCMCIA oplossing. Na er flink op los geGoogle't te hebben kom ik op prachtige Amrikaanse sites met prijzen en order forms enzo maar ik wil gewoon een Nederlandse tent hebben. Google op Nederlands zoeken gezet, maar dan krijg je tig sites met dingen waar ik dus duidelijk niet naar op zoek ben, of vage bedrijfjes.

Moraal van het verhaal; wie heeft er al zo'n ding en waar heb je em vandaan gesleept? ;)...

De pricewatch bood ook niet een echte uitkomst (welke categorie bv. al om te beginnen).

Q350 ERV+Svenar controller Wifi+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 14:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

PW: pricewatch: Sweex 2 Poort FireWire PC-card op deze website: http://www.riddermedia.nl/. Gaat je 39 euro kosten ;).

[ Voor 11% gewijzigd door LauPro op 05-05-2003 00:02 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
elke zichzelf respecterende PC-boer heeft die wel op voorraad. Let er wel op dat een PCMCIA firewire kaartje niet lekker gaat lopen ivm. maximale datadoorvoer.

Alleen een cardbus variant kan gewoon de 400 mb/s leveren

correct me if I'm wrong...

[ Voor 7% gewijzigd door Doogie op 05-05-2003 00:08 ]

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 21:24
Bedankt, en ik dacht dat iedere pc boer het wel zou hebben maar als ik zo'n doorsnee boer neem alla Mycom.nl (grin) dan kan ik em niet in het assortiment vinden...

En wat is een cardbus variant?

edit: CardBus PC Cards have an extra metal grounding strip on top of the cards right over the connector. 16-bit PC Cards do not have this connector.

(zelf maar even uitgeplozen;)

[ Voor 33% gewijzigd door nl2dav op 05-05-2003 00:23 ]

Q350 ERV+Svenar controller Wifi+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

de link van LauPro verwijst naar deze: Sweex 2 Poort FireWire PC-card
is PC-card nu cardbus of pcmcia?

edit: of beide, maar verkrijgbaar in 32 bit of 16 bit?

[ Voor 22% gewijzigd door blimmel op 05-05-2003 08:33 ]

Join TeamBVD!

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:39
32 bit = Cardbus en PC-Card
16 bit = PCMCIA
(ja: ben een laptopper van vroeger :))

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

Je had ook nog een (vage) tegenhanger van PCMCIA, maar wat dat was weet ik niet meer. Je kon in het BIOS aangeven wat voor soort PC-CARD slot het moest zijn... laatst een keer een laptop gehad van iemand die z'n netwerk (PC-card) maar niet geinstalleerd kreeg. Drie keer raden ;)

Maar goed, ik ga offtopic -> Voor welk doel wil je de Firewire kaart erin zetten? Als het om DV-editing gaat is die doorvoersnelheid niet zo interessant, die vereist "slechts" 3.6MB/s. Denk trouwens dat je HDD het toch wel moeilijk zou krijgen met de 40MB/s die FireWire trekt. Zeker in een laptop is dat vaak niet te doen...

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1