Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SATA RAID] Intel ICH5 ombouwen naar ICH5R?

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik ga binnenkort een MSI Neo2-LS binnenkrijgen. Een zeer mooi bord, dat volledig hetzelfde is met uitzondering van de onboard SATA controller - de ICH5R is voorzien van een RAID-functie terwijl de ICH5 het met gewone SATA moet stellen...

AFAIK zijn meestal de twee controllers compleet identiek met uitzondering van andere firmware en een weerstandje hier of daar. Probleem is dat AFAIK de eigenlijke controller in de southbridge zit, wat natuurlijk wel moeilijker is.

Google bracht niks op, en ik hoop eigenlijk op niet te veel qua results hier, maar als iemand het antwoord weet zou ik natuurlijk eeuwig dankbaar zijn :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Euhm .. Het antwoord waarop :?

Edit: ik heb het nu 5x herlezen en de titel bekeken; je wilt de ICH5 modden naar ICH5R?

[ Voor 61% gewijzigd door BalusC op 04-05-2003 22:25 ]

• lvh
Of het mogelijk is hem om te bouwen en zo ja, hoe :)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 18:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik denk dat ie doelt op het mod verhaaltje van Promise controllers. Zo van een ATA100 naar een Raid ATA100. Denk niet dat dit gaat gebeuren bij de ICH5R :+

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, ik heb de titel iets verduidelijkt ;)

Wel, je zou kunnen beginnen om van twee hoogst identieke mobo's op de southbrigde na de BIOS te vergelijken. Ik wil hier best wel aan meehelpen, maar ik heb at the moment niet echt veel tijd meer.

[ Voor 74% gewijzigd door BalusC op 04-05-2003 22:31 ]

• lvh
Ik heb niks gevonden, maar dat is toch helemaal geen bewijs dat het niet kan? Promise mods waren er ook niet meteen ;)

EDIT: Zoals ik al zei, ik heb de ICH5. Als iemand de RAID versie heeft -- liefst van hetzelfde MSI-bord en die persoon is bereid z'n mobo eruit te nemen en wat fotootjes te nemen, post aub even hier :)

[ Voor 47% gewijzigd door lvh op 04-05-2003 22:34 ]

• Dukey

Dukey

De ICH5R en ICH5 zien er allebei hetzelfde uit dus aan een foto zul je niet veel hebben. Wat je wel kunt doen is een raid bios downloaden van de ICH5R en deze vergelijken met de bios van jouw ICH5. Ik ben geen expert hierin, maar praat eens met experts die Promise mod's hebben gedaan. Het enigste probleem bij Promise was namelijk het geheugenruimte dat beschikbaar was om de bios in te flashen. Bij een normale niet-raid kaart was deze te klein. Met kunstgrepen kon deze vergroot worden om plaats te bieden voor een raid bios.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Bij dat mobo dat je gaat kopen zit ook geen chip van prom. u100/133 op. dus dan kan je wel de bios veranderen maar dat helpt niet. dit is bij mij ook zo.
dus het kan niet.. (als ik je text begrijp :) )

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Dukey

Dukey

Looki schreef op 05 May 2003 @ 00:24:
Bij dat mobo dat je gaat kopen zit ook geen chip van prom. u100/133 op. dus dan kan je wel de bios veranderen maar dat helpt niet. dit is bij mij ook zo.
dus het kan niet.. (als ik je text begrijp :) )
Je begrijpt niet helemaal wat ik bedoel, ik vergelijk het modden van een Promise controller met het eventueel modden van de ICH5R

• lvh
Idd :)

Maar ik heb geen bord met ICH5R, dus ik zoek atm iemand die deze wel heeft en dus een img kan nemen van die chip :)
Pagina: 1