Toon posts:

Nforce 2 steken op 150 fsb!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik post deze topic hier omdat ik in de andere topics niets kon vinden over dit probleem en kreeg ook geen antwoord. Ik vraag me ook af of andere dit probleem hebben.

Ik heb een groot probleem en wil hiervoor geen nieuw topic openen. Het gaat om de 8RDA+ versie. Als ik mijn fsb op 150 zet en de multiplier op 11,5 (helemaal niet ver g'ocd dus) en hij weer opstart, krijg ik een alarmpje (piepend) en start hij niet meer op. Mijn verdere specs zijn:

-AMD 2000 XP
-2 maal corsair pc3200, 256 ddr
-PoV geforce 4 ti4200 64 DDR, Tv out
-Realtek netwerkkaart.
-Audigy 2 geluidskaart.
-Win XP english prof

Ik heb de timings van het geheugen op 6-3-3-3 en ook 7-3-3-3 geprobeerd en ook nog wel wat andere maar dit had geen zin. Mijn voltage van het geheugen staat als standaard, ik heb daaraan niets veranderd. Het voltage van mijn videokaart is 1,5 en van de proc heb ik geprobeerd op 1,725 en 1,8. Hoger ben ik niet gegaan maar ik neem aan dat dit niet nodig is voor 150 fsb en mp 11,5. Eerst deed hij het nog wel redelijk, toen kon ik hem op 165 fsb en mp 11,5 OPSTARTEN. Als ik 3dmark dan draaide bleef die ook total crash hangen. Wat is er mis of doe ik iets verkeerd?

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je hebt dus wél een topic geopend.....vast per ongeluk 8)7 :D

Je proc is zeer waarschijnlijk een palomino: een oudere 'versie' van de Athlon XP's.

Die dingen zijn maar matig overklokbaar en bovendien is de multiplier gelocked, dus die kan je niet instellen [oh nee: wél instellen, maar zonder effect] Je MP staat dus nu op 12,5 (X 150 = 1875Mhz)
Je palomino zal die snelheid naar alle waarschijnlijkheid niet halen --> met als gevolg dat je niet meer kan booten.....

Het zou eventueel ook je PCI kunnen zijn, als je die niet op vast op 33mhz hebt gezet. (je geluidskaart kan wellicht niet tegen hoge PCI snelheden)
Je bordje zal het niet zijn hoor, die kan véél hogere FSB's aan. Dus, wees gerust :D

Koop anders een leuke XP1700/1800 JIUHB (evt. tweedehands) of een XP2100 AIUHB + goed geheugen, dan kan je lekker OC'en :Y)

En oja, lees ook ff de FAQ, die is best handig! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tweeke op 04-05-2003 22:19 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Tweeke schreef op 04 May 2003 @ 22:17:
Koop anders een leuke XP1700/1800 JIUHB (evt. tweedehands) of een XP2100 AIUHB + goed geheugen, dan kan je lekker OC'en :Y)
Mijn verdere specs zijn:

-AMD 2000 XP
-2 maal corsair pc3200, 256 ddr
-PoV geforce 4 ti4200 64 DDR, Tv out
Volgens mij is dit toch redelijk goed geheugen :+.

[ Voor 5% gewijzigd door GeforceDDQ op 04-05-2003 22:25 . Reden: tikfoutje :P ]

301SQN

• Tweeke
  • Niet online
geforceddq schreef op 04 mei 2003 @ 22:24:
[...]

Volgens mij is dit toch redelijk goed geheugen :+.
LOL, ff overheen gelezen B) Ja dat is inderdaad érg goed geheugen :)

Verder voegt jou reply weinig toe :/

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

Topicstarter
Ja, idd daarom vind ik het zo gek. En die 2000 XP heb ik 2 maanden geleden gekocht, dan is die toch niet zo oud. En ik heb in het verleden de mp terug gezet. En toen gaf die bij sisoft aan dat hij inderdaad zo werkte. Ow ja en hoe verzet ik die naar 33 mhz, ik zie die optie nergens staan. En hoe kan het dat die als ik hem overclock in 3dmark blijft hangen? Dan denk je aan de videokaart. Dus de mp kan ik wel gewoon terug zetten hoor. Maar was het probleem dan?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 22:30 ]

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Tweeke schreef op 04 May 2003 @ 22:17:
..

.. en bovendien is de multiplier gelocked, dus die kan je niet instellen [oh nee: wél instellen, maar zonder effect] Je MP staat dus nu op 12,5 (X 150 = 1875Mhz)
Je palomino zal die snelheid naar alle waarschijnlijkheid niet halen --> met als gevolg dat je niet meer kan booten.....

..

En oja, lees ook ff de FAQ, die is best handig! :)
Hij heeft een Nforce 2 moederbord, dus MP is niet gelockt, wordt namelijk automatisch geunlocked.
lijkt me ook handig als jij dan ff de FAQ leest.

Ik heb ook een ep 8rda+ en ik kom ook niet boven de FSB 150mhz.
Als ik hem hoger zet, geeft hij in de bios aan dat er een gefaalde overclock poging is gedaan (of iets in die geest), ik moet alleen nog ff in de FAQ kijken wat daar van de oorzaak is (nog geen tijd voor gehad).

Verwijderd

Post even de core codes hiero en dan weet je meteen of we met een Palomino te maken hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik die zien die core codes? En was de url van die faq dan?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 22:34 ]

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 22:28:
Ja, idd daarom vind ik het zo gek. En die 2000 XP heb ik 2 maanden geleden gekocht, dan is die toch niet zo oud. En ik heb in het verleden de mp terug gezet. En toen gaf die bij sisoft aan dat hij inderdaad zo werkte. Ow ja en hoe verzet ik die naar 33 mhz, ik zie die optie nergens staan. En hoe kan het dat die als ik hem overclock in 3dmark blijft hangen? Dan denk je aan de videokaart. Dus de mp kan ik wel gewoon terug zetten hoor. Maar was het probleem dan?
Dat je 'm 2 maanden geleden hebt gekocht is geen garantie dat het een nieuwe stepping is. Ook nu nog worden er XP2000 palomino's verkocht.....

Je hebt een Nforce2 moederbord, daar kan je de PCI op een vaste snelheid laten draaien, áls dat nu al niet het geval is. Check je mobo manual.

Of je daadwerkelijk je MP kan veranderen ligt er dus aan of je een Palomino hebt of niet. Sisoft vind ik daar altijd een beetje vaag in.....kijk dus ff met WCPUID. Ik ben er nog niet van overtuigd dat je een Tbred hebt. Kan je niet gewoon ff je proc koeler eraf halen en ff kijken naar de core code :?

Over vastlopen in 3dmark: dat kan aan processor, geheugen, chipset (te hoge fsb), videokaart, te hoge PCI enz. enz. liggen. Het stressed namelijk niet alleen je videokaart.
eghie schreef op 04 May 2003 @ 22:30:
[...]

Hij heeft een Nforce 2 moederbord, dus MP is niet gelockt, wordt namelijk automatisch geunlocked.
lijkt me ook handig als jij dan ff de FAQ leest.

Ik heb ook een ep 8rda+ en ik kom ook niet boven de FSB 150mhz.
Als ik hem hoger zet, geeft hij in de bios aan dat er een gefaalde overclock poging is gedaan (of iets in die geest), ik moet alleen nog ff in de FAQ kijken wat daar van de oorzaak is (nog geen tijd voor gehad).
Ja, ga jij eens héél gauw die hele FAQ doorspitten en die van PMG ook! |:( Eerst lezen, dan blaten :z

Ik ging er dus van uit dat het een palomino was. Die zijn standaard GELOCKED. Of je nou een Nforc2 hebt of niet.
Maar aangezien de TS zelf denkt dat het geen palo is moeten we dat nog even afwachten....

Overigens ben ik een trouw FAQ-lezer. Ze liggen hier allemaal netjes uitgeprint voor me. Hartstikke handig :D

[ Voor 27% gewijzigd door Tweeke op 04-05-2003 22:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, ja. Is er geen prog voor om de code van je proc te zien? En wat was de url van die faq?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 22:42 ]

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 22:33:
Hoe kan ik die zien die core codes? En was de url van die faq dan?
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 22:40:
hmmm, ja. Is er geen prog voor om de code van je proc te zien? En wat was de url van die faq?
Liever lui dan moe zeker :? Je zou ook even kunnen zoeken @ GoT, de FAQ's kunnen lezen en ff googlen :)

WCPUID
Frequently Asked Questions voor (Die-hard) Overclocking

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Ik heb Abit NF7-S, met palamino :'(
FSB 148 is maximum, bij >150 zegt mijn XP1800+ plof en zet hij het zelf weet terug :/

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 20:21
Dat een palmino core niet (makkelijk) verder kan dan 150Mhz slaat ook nergens op, mijn XP1600+ loopt ook op 164Mhz (max FSB op MSI KT266A mobo). Misschien wordt je CPU wel gewoon te warm?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 12:48

Shunt

Boe

even een leuke
heb je de agp speed wel gelockt :>
zet hem eens meteen op 166 mhz
en de timings ZO STRAK MOGELIJK het liefste 2 2 2 3 of 2 2 2 5
de epox slikt GEEN timings van cas 3
als je de epoxs 8rda+ topics door had genomen wist je dat ;)

probeer nu maar eens mp omlaag
mem op 166 mhz en de core voltage iets om hoog
agp locken op 66 mhz

tip zet eerst je timings strak 2 2 2 5
en lock de agp speed op 66 dan reboot
en verander dan de fsb naar 166 ;)

als hij het dan nog niet doet
ffe de timings op 2.5.3.3.7 zetten (als dit het niet doet dan is het je cpu die niet verder wil)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb niets nuttigs op faq gevonde, meeste wist ik al. Maar het komt dus door proc denken jullie, als het idd een pallimo is klopt het. Maar ik vind het vreemd dat ik hem de eerste dag wel op 166 mhz fsb kon hebben maar ook niet hoger.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik zal dit even proberen dan weten we het het. Goede info hey daar heb ik nog eens wat aan:)
Thanks

Verwijderd

Venator_X:

1) Je weet de url van de FAQ niet..schaam je kerel
2) Je post in de epox draad, maar het gaat je niet snel genoeg dus open je maar een topic |:(
3) Je weet niet welke core je hebt..zoek dat dan op!
4) Je kicked je topic zonder reden
5) Lezen helpt..echt waar..
6) De tweakers moeten je handje vasthouden..daar is Got niet voor, sorry.

Dicht om de bovenstaande redenen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.