Linksys WRT54G haalt het net niet.....

Pagina: 1
Acties:

• Proxar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb in de search gezocht naar topic hierover maar niets gevonden voor mijn probleem.
Ik heb een Linksys WRT54G (Router/Switch/AP). Mijn vriendin woont ongeveer 150 meter verderop (vanaf voorkant huis vrij zicht). Ik zit aan de achterkant van het huis, zij aan de voorkant. (moet in totaal door 2 gipsmuren en 2 buitenmuren heen)
Als ik bij haar het raam open zet en de laptop voor het open raam hou krijg ik contact met de router. Heb dus net iets te kort. Verplaatsten is geen optie omdat ik dan het hele bedraad netwerk moet verleggen naar de voorkant van het huis.
Heb bij routershop.nl een kleine antenne gezien die 15-30% meer bereik zou moeten geven. (Avaya Range Extender 2.5 dBi indoor omni)
Heeft iemand ervaring met deze antenne of kan ik beter een AP er tussen zetten? (antenne kost € 118, AP kost € 175 54mbit, € 125 11mbit).
Misschien kabel verlengen van één van de twee antennes op de WRT54G? :*)

Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
De antenne die standaard op de Linksys producten wordt geschroefd zijn 2dBi. Dan maakt die Avaya ook niet veel meer op uit ;)

En daar bij komt dat deze antenne een stuk goedkoper is.
Of misschien moet je even in de prullenbak duiken en dit eens proberen.
Maar ik denk dat de beste oplossing misschien nog wel een stukkie gaas kan zijn. Kijk hier maar eens wat je daar mee kan bereiken.

[ Voor 6% gewijzigd door trankilo op 05-05-2003 01:17 ]

• Proxar
  • Niet online
Hé das tof, ga zo even aan het knutselen. Was niet zo heel goed in handenarbeid op school, maar dit moet nog wel lukken, bedankt voor de tip _/-\o_

Verwijderd

op www.wifishop.nl staan ook wel andere kant en klare antennes, dan is 500 m ook geen probleem meer

Afbeeldingslocatie: http://www.wifishop.nl/media/pawin10d.jpg

deze kost iets van 80 euro en heeft 10 DBI

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 09:32 ]

• slaay
  • Laatst online: 17:00

slaay

Natuurbeleven.com

Werkt het niet als je aan de voorkant van je huis een AP neerzet die het signaal van de router oppikt en doorsluist naar je vriendin toe?

Want ik zelf zit ook met het probleem dat ik te weinig signaal overhou. Ik heb beneden bij de toekomstige ADSL aansluiting een wireless router staan. Boven op zolder haal ik net 1 mbit signaal. Het zou dus handig zijn als je een AP op de eerste verdieping neer kunt zetten die het signaal doorlust.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Of je haalt deze Range Extender tbv Linksys Wireless apparatuur 177,31incl

Dit is de omni versie, die vergroot je bereik dus 360 graden, zo kan je al je buren bedienen met je WiFi Lan ! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.wifishop.nl/media/omni.jpg

Is ietsje duurder maar dan heb je ook wat

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 09:37 ]

• Proxar
  • Niet online
Kan de AP wel aan de voorkant zetten, probleem wat ik dan heb is dat het bekabelde netwerk ook moet doorlussen naar de voorkant, is dus ook niet echt een optie. Heb zelf al zitten denk dat de wireless kaart in de laptop wel eens het probleem zou kunnen zijn, als deze niet sterk genoeg is een link te leggen naar de AP heb je ook niks aan een antenne dacht ik zo. Heb van Linksys wel een USB app. met een kleine antenne eraan, maar weet niet of zoiets wel gaat werken. Toch nog € 70, dus das jammer als het niet werkt. In ieder geval bedankt voor de reacties zover. :*)

Verwijderd

Anders maak je even een of twee antenne's van een paar oude Pringles kokers

http://www.oreillynet.com/lpt/wlg/448
Pagina: 1