Toon posts:

AMS-IX niet meer de grootste?

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor altijd iedereen over dat AMS-IX de grootste is maar ik keek net bij LNIX
en die hebben toch ook nogal wat traffic:

LNIX:
Afbeeldingslocatie: http://stats.linx.net/cgi-pub/combined?log=combined.bits&png=daily

AMSIX:
Afbeeldingslocatie: http://www.ams-ix.net/cgi-bin/ams-ix-traffic-stats?log=totalalltraffic&&png=daily

Lijkt erop dat we niet meer de grootste IX hebben :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 21:56 ]

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

constand meer dan 10 G is best wel knap :)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:01
Ik weet niet of "de grootste IX hebben" wel iets is om trots op te zijn :P

|>

Verwijderd

Ik weet het niet hoor, maar misschien wordt de grootte wel gemeten aan de hand van het aantal aangesloten providers. Anders is 't best vreemd :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:17
De adam IX is veel meer NL-gericht. Je ziet ook 's nachts het verkeer terugzakken

De londen ix heeft veel meer international verkeer, er komt veel vanuit USA daar langs. Daarom dus in beide tijdzones veel verkeer, en veel minder gepiek dan de nederlandse

Wat heeft dit trouwens met PNS te maken? Is meer een simpele opmerking die in IT kan eigenlijk..

Verwijderd

kromme vergelijking inderdaad

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:31

Predator

Suffers from split brain

PNS -> IT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

dat niet alleen, maar we hebben in NL sinds kort ook de GNIX, dus verkeer wat vroeger via AMSIX ging gaat nu deels via de GNIX.

Daarom is het verkeer op de AMSIX wat afgenomen, en zoals gezegd werd vergeet niet dat London een internationaal glazenknooppunt is...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Behalve de GNIX zijn er nog wel een paar meer hoor. Zoals bijvoorbeeld de NDIX.

Zoek maar eens wat op i-net of zelfs GoT. Kom je er genoeg tegen. Tsja en hoeveel heeft de GNIX van de AMSIX afgehaald? Of is het vooral "nieuw" verkeer wat op de GNIX is?
Ik denk zelf dat laatste.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Londen handelt een vrij groot deel van het verkeer tussen de US en Europa (inclusief Nederland) af. AMS-IX handelt voornamelijk verkeer tussen Nederlandse providers onderling af met hier en daar een buitenlandse peering. Volgens mij vanwege het zelfde idee dat Heathrow groot is: laatste hop voor de grote plas.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

De AMS-IX regelt ook wel het grote Europese internet verkeer. Nederland is niet voor niets de grootste hoster in Europe. AMS-IX verwerkt dagelijks het meeste Nederlandse verkeer van en naar Europa.

Zoals jullie weten had KPN-QWEST 7 Gbit poorten in gebruik, die zijn echter nu wel afgesloten. De AMS-IX is ook maar één provider. Zo hebben we ook nog andere providers zoals Level3 en nog vele anderen.

AMS-IX kan de grootste van Nederland worden genoemd. Maar vergeet ook het grote UPC netwerk niet. Een netwerk dat alle netwerken te boven zal gaan. (80 Gbit)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zwahiel schreef op 04 May 2003 @ 23:47:
dat niet alleen, maar we hebben in NL sinds kort ook de GNIX, dus verkeer wat vroeger via AMSIX ging gaat nu deels via de GNIX.

Daarom is het verkeer op de AMSIX wat afgenomen, en zoals gezegd werd vergeet niet dat London een internationaal glazenknooppunt is...
Tja en waar gaat dat verkeer voor het grootste gedeelte heen ? Inderdaad naar Amsterdam.

Verwijderd

Topicstarter
Najah toch jammer, ik kan me de LINX nog wel voorstellen in het begin, niet zo lang geleden overigens, toen waren ze echt onwijze klein

• machielk

machielk

elke IX is klein begonnen en of sommigen ooit groot worden....?

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hun zijn wel heel snel gegroeid :)

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 00:05
Hoe zit dat nou eigenlijk met die IX-en. Je kan niet zomaar even zeggen: "Ik zet hier even een knooppuntje op." Of wel? :)

• jep
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

vanke014 schreef op 05 May 2003 @ 09:38:
De AMS-IX regelt ook wel het grote Europese internet verkeer. Nederland is niet voor niets de grootste hoster in Europe. AMS-IX verwerkt dagelijks het meeste Nederlandse verkeer van en naar Europa.
Van en naar europa? Volgens mij gaat dat niet via de AMS hoor.
Zoals jullie weten had KPN-QWEST 7 Gbit poorten in gebruik, die zijn echter nu wel afgesloten. De AMS-IX is ook maar één provider. Zo hebben we ook nog andere providers zoals Level3 en nog vele anderen.
De AMS-IX is geen provider op de manier als level3 en anderen. AMS-IX is gewoon een switch met wat peerings tussen nederlandse providers. Normaliter routeer je daar niet je transit-verkeer overheen.
AMS-IX kan de grootste van Nederland worden genoemd. Maar vergeet ook het grote UPC netwerk niet. Een netwerk dat alle netwerken te boven zal gaan. (80 Gbit)
Hoe, wat waar? 80Gbit overal samen, 80gbit aan verbindingen naar buiten? (niet bepaald). 80Gbit wat?!

• jep

jep

DutchCommando schreef op 05 May 2003 @ 23:54:
Hoe zit dat nou eigenlijk met die IX-en. Je kan niet zomaar even zeggen: "Ik zet hier even een knooppuntje op." Of wel? :)
Ach, wat is de definitie van een internet exchange. Als ik mijn buren van internet voorzie ben ik hier de mini-didam-IX ;).

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

Hoe zit het eiglijk met Unis enzow? Ik bedoel die in Wageningen ( WAU dus ) heeft iedereen in zo een flat complext 100mbit FULL DUPLEXX :/ ik neem aan dat zij meer dan alleen 1gbit lijntje hebben tot knooppunt :?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• jep

jep

Mary Wana schreef op 06 mei 2003 @ 00:42:
Hoe zit het eiglijk met Unis enzow? Ik bedoel die in Wageningen ( WAU dus ) heeft iedereen in zo een flat complext 100mbit FULL DUPLEXX :/ ik neem aan dat zij meer dan alleen 1gbit lijntje hebben tot knooppunt :?
Ik neem aan dat dat SURFnet is. Surfnet heeft op de AMS-IX (voor nederlands verkeer met peerings) op SARA 1x gbit en 1x 100mbit, en op NIKHEF ook 1gbit :).

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Mary Wana schreef op 06 mei 2003 @ 00:42:
Ik ga even met jep mee qua aannames maar om daar op in te haken, dat iedereen in zo'n flat 100 mbit heeft betekend nog niet dat als er 1000 studenten zijn dat er dan ook 1000 x 100 mbit ligt :).

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Nou ik heb zegmaar zelfs gezien wat voor ( minder legale ) sites daar draaien de speeds zijn aso goed :| FD is dan ook echt FD en een kleine speed test liet ook zien dat de 23mb/sec haalbaar was ( FD he ) of een trunked 500mbit :| Oke dit zijn dan 5 lijntjes maar van de paar honderd flatjes maar dan nog je zou dan per flatgebow minimaal 10gbit moeten hebben lijkt me. EN hoe komen ze aan zo een aso verbinding ? ik bedoel je huurt daaro een kamertje voor 275 incl en daar zit gewoon een 100mbit FD lijn bij in :|

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• machielk

machielk

In Nijmegen hebben ze middels een samenwerking tussen de KUN en de Gemeente Nijmegen ook een dergelijk netwerk neergelegd. De meeste kosten zitten in de eenmalige aanschaf. De maandelijkse kosten zijn in verhouding niet zo heel groot en door hun schaal is het nog wel een keer te betalen.

Bij de Universiteit Twente hebben ook een glasvezel netwerk op hun campus liggen.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

vanke014 schreef op 05 May 2003 @ 09:38:
UPC 80gbit? ehe...UPC heeft een lijn naar buiten van 2gbit, wat erg triest is ivm de vele gebruikers.

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

www.euro-ix.net als ik me niet vergis :)

En AMS-IX is wel een van de grootste qua connecties kan ik me herinneren...
IXP Full name of IXP City Country
AIX Athens Internet Exchange Athens Greece
Amsterdam Internet Exchange Amsterdam Netherlands
Budapest Internet eXchange Budapest Hungary
BNIX Belgian National Internet Exchange Brussels Belgium
Catalunya Neutral Internet Exchange Barcelona Spain
CERN Internet eXchange Point Geneva Switzerland
Deutscher Commercial Internet Exchange Frankfurt Germany
España Internet Exchange Madrid Spain
GIGAPIX GIGA Portuguese Internet eXchange Lisbon Portugal
London Internet Exchange London United Kingdom
London Internet Providers EXchange London United Kingdom
London Network Access Point London United Kingdom
Luxembourg Internet eXchange Luxembourg Luxembourg
Manchester Network Access Point Manchester United Kingdom
Malta Internet Exchange Msida Malta
Milan Internet eXchange Milan Italy
Moscow Internet Exchange Moscow Russia
Nautilus Mediterranean Exchange Point Rome Italy
Nederlands-Duitse Internet Exchange Enschede The Netherlands
Internet Exchange i Sverige Stockholm Sweden
Neutral Internet eXchange of the Czech Republic Prague Czech Rep.
Paris Internet Exchange Paris France
Romanian Network for Internet eXchange Bucharest Romania
Torino Piemonte Exchange Point Torino Italy
VIX - Vienna Internet eXchange Vienna Austria
WorldIX Edinburgh United Kingdom
XchangePoint London United Kingdom

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 08:57 ]

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

MaxBurn schreef op 06 May 2003 @ 08:39:
[...]

UPC 80gbit? ehe...UPC heeft een lijn naar buiten van 2gbit, wat erg triest is ivm de vele gebruikers.
UPC kan best een groot en snel netwerk hebben ( 80gbit is wel wat overdreven trouwens ) maar die 2gbit lijnen die zij bij AMS-IX hebben is puur inet naar buitenwereld :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MaxBurn schreef op 06 May 2003 @ 08:39:
[...]

Zo triest is dat niet. Het meeste verkeer dat chello abonnees genereren gaat over de AMS-IX, en aangezien 2GBit daar een aanzienlijk deel van is, en er vrij veel op de AMS-IX is aangesloten... Die 2GBit zit dus lang niet vol.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• jep

jep

CyBeR schreef op 06 May 2003 @ 09:32:
[...]

Zo triest is dat niet. Het meeste verkeer dat chello abonnees genereren gaat over de AMS-IX, en aangezien 2GBit daar een aanzienlijk deel van is, en er vrij veel op de AMS-IX is aangesloten... Die 2GBit zit dus lang niet vol.
Inderdaad. Ik meen dat Chello 'maar' 500/600 mbit over de AMS doet.

• vanke014

vanke014

jep schreef op 06 May 2003 @ 00:23:
[...]

Van en naar europa? Volgens mij gaat dat niet via de AMS hoor.

[...]

De AMS-IX is geen provider op de manier als level3 en anderen. AMS-IX is gewoon een switch met wat peerings tussen nederlandse providers. Normaliter routeer je daar niet je transit-verkeer overheen.

[...]

Hoe, wat waar? 80Gbit overal samen, 80gbit aan verbindingen naar buiten? (niet bepaald). 80Gbit wat?!
Een 80 Gbit netwerk over glasvezel. Het klopt ook dat AMS-IX geen transit is. Het meeste verkeer naar VS/GB gaat via Nederland/Belgie/Noorwegen.

AMS-IX is een groot knooppunt in de wereld... niet de grootste maar wel één van de grootste. Het uitvallen van de AMS-IX zal een ramp zijn voor de Internet wereld. Een groot aantal buitenlandse bezoekers zal sommige Europese websites niet kunnen bezoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Najah meestal ligt het niet aan de AMS-ix maar aan een mol die een fibertje doorknaagt ;) of een verrote stroomstoring in de SARA/NIKHEF waar de noodstroom niet blijkt te werken

• Allardie
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

Mary Wana schreef op 06 May 2003 @ 08:25:
Nou ik heb zegmaar zelfs gezien wat voor ( minder legale ) sites daar draaien de speeds zijn aso goed :| FD is dan ook echt FD en een kleine speed test liet ook zien dat de 23mb/sec haalbaar was ( FD he ) of een trunked 500mbit :| Oke dit zijn dan 5 lijntjes maar van de paar honderd flatjes maar dan nog je zou dan per flatgebow minimaal 10gbit moeten hebben lijkt me. EN hoe komen ze aan zo een aso verbinding ? ik bedoel je huurt daaro een kamertje voor 275 incl en daar zit gewoon een 100mbit FD lijn bij in :|
ik woon dus in zo'n flat, maar.....

er liggen van elke flat (8 stuks, totaal 3000 studenten) 2x1 Gbit glasvezels naar het hoofdgebouw van de uni, en daar zit het weer met 1x 1Gbit (of tegenwoordig 2, is pas veranderd) vast aan surfnet.

de snelheden zijn behoorlijk goed, maar ze hebben hier goed genoeg door dat er gebruik van gemaakt KAN worden. Er zijn hier echt niet zoveel mensen die een warezboard draaien ofzo, en wordt ook genoeg tegengewerkt vanuit de uni. Als ze je vinden sluiten ze je af en kun je dus weer gaan modemen.

Just my 2 cents....

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik hoorde ook vaag dat Philips in eindhoven een nieuw datacenter wilde opzettem met allemaal glasvezel lijnen?

• vanke014

vanke014

Philips? Als Dell dat zou doen zou dat mij dat niet verbazen.

Ik denk niet dat dit Philip's vakgebied is, ik kan het fout hebben.

Oh ja Snow_King, alle datacenters zullen nu met glas werken. (No offence).

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

vanke014 schreef op 06 mei 2003 @ 19:07:
Philips? Als Dell dat zou doen zou dat mij dat niet verbazen.

Ik denk niet dat dit Philip's vakgebied is, ik kan het fout hebben.

Oh ja Snow_King, alle datacenters zullen nu met glas werken. (No offence).
Zoiets heb ik ook maar opgevangen, dus ik dacht vraag het ff.
Maar, ik dacht dat veel datacenters ook nog met gewoon UTP werkte?

Niet dus, weer wat geleerd vandaag! :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 21:05

Floor-is

5.2

zwahiel schreef op 04 May 2003 @ 23:47:

GNIX is al vrij oud hoor, we hebben ook nog een ROT-IX en een NLIX overigens :)

Bericht hierboven

• Floor-is

Floor-is

5.2

jep schreef op 06 May 2003 @ 11:13:
[...]

Inderdaad. Ik meen dat Chello 'maar' 500/600 mbit over de AMS doet.
Je kan toch inloggen op de ams-site? Dan kan je zien dat op de pieken zoveel verkeer wordt verstookt dat de poort vol zit en dat er dus packetloss komt :) (Ze hebben er meerdere, maar er zit er minstens een helemaal vol)

Bericht hierboven

• jep

jep

Floris schreef op 06 May 2003 @ 21:18:
[...]
Je kan toch inloggen op de ams-site? Dan kan je zien dat op de pieken zoveel verkeer wordt verstookt dat de poort vol zit en dat er dus packetloss komt :) (Ze hebben er meerdere, maar er zit er minstens een helemaal vol)
Oh, neem me niet kwalijk. Dat is een slechte zaak dan. :) Ik herinnerde 't even uit mijn blote hoofd. ;)

• vanke014

vanke014

Snow_King schreef op 06 May 2003 @ 19:14:
[...]

Zoiets heb ik ook maar opgevangen, dus ik dacht vraag het ff.
Maar, ik dacht dat veel datacenters ook nog met gewoon UTP werkte?

Niet dus, weer wat geleerd vandaag! :)
Binnen in de datacenter wordt er met UTP gewerkt ja. Maar de connecties van en naar de datacenter gaat over glas. Glasvezel in het datacenter is duur en is echt nog niet nodig.

Ik denk niet dat jij over de 1 Gbit naar een server gaat gebruiken ;)

• machielk

machielk

Je kan toch ook zat gigabit over koper doen? Lijkt me niet zo spannend.

Verwijderd

De AMS-IX blijft een lekker ding hoor:

Afbeeldingslocatie: http://www.ams-ix.net/graphics/page/topna082002.png

Vier grote strijkijzers:
Afbeeldingslocatie: http://www.hbi.de/clients/Foundry_Networks/pms02/01_08/BigIron8000.jpg

http://www.foundrynet.com/products/l3backbone/bigiron/

Voor zover ik kan nagaan hebben ze minimaal 4 BigIron 8000 switches. Die krengen hebben een 'switching capacity' van 256 Mbps.
Overigens zeggen de statistics niet alles. Het is perfect mogelijk de 'grootste IX' te hebben zonder ook maar een kilobyte aan traffic. Het hangt er maar net vanaf hoe je het begrip 'grootste' definieerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 22:35 . Reden: oops die strijkijzers waren iets te groot :) ]

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 23:10
Ze zijn als ik me niet vergis de grootste op het Europese vasteland, In Londen is de IX nog iets groter, aangezien daar heel veel transatlantische kabels langskomen. Vergelijk het maar eens met BNIX in Belgie, die halen 's avonds de 3 gbit nog niet eens :)

• vanke014

vanke014

machielk schreef op 06 May 2003 @ 22:12:
Je kan toch ook zat gigabit over koper doen? Lijkt me niet zo spannend.
Zou best mogelijk mogelijk zijn, maar op het ogenblik werkt men met glas en dat zal nog wel even duren. Koper is wel mooi voor de consument, maar voor de datacenters is koper niet zo aantrekkelijk.

Ook zal ik het niet aanraden om meer dan 100 Mbit over koper te vervoeren.
54 Mbit is nog net mogelijk maar dan mag je maar iets van 200 meter van de centrale wonen. En 100 Mbit voor een datacenter is echt niks.

• jep

jep

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 22:34:
De AMS-IX blijft een lekker ding hoor:

[afbeelding]

Vier grote strijkijzers:
[afbeelding]

http://www.foundrynet.com/products/l3backbone/bigiron/

Voor zover ik kan nagaan hebben ze minimaal 4 BigIron 8000 switches. Die krengen hebben een 'switching capacity' van 256 Mbps.
Overigens zeggen de statistics niet alles. Het is perfect mogelijk de 'grootste IX' te hebben zonder ook maar een kilobyte aan traffic. Het hangt er maar net vanaf hoe je het begrip 'grootste' definieerd.
De AMS-IX is zover ik weet alweer bijna helemaal BigIron 15000 based, of ze waren ermee bezig. :)

Verwijderd

jep schreef op 06 mei 2003 @ 23:41:
De AMS-IX is zover ik weet alweer bijna helemaal BigIron 15000 based, of ze waren ermee bezig. :)
eerlijk gezegd dacht ik dat ook. Ik heb wel kunnen vinden dat het opgeleverd is met BigIron 8000, maar dat is een artikel in de cache van google. Ze hebben het getal weggehaald in de huidige cache. Ik zie wel op (oude) foto's van verbouwingen, dit monster staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.ams-ix.net/graphics/10gpics/DSCF0448.JPG

en daar staat imo idd. 15000.. nog bruter dus :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
DJSmiley schreef op 04 May 2003 @ 22:10:
De adam IX is veel meer NL-gericht. Je ziet ook 's nachts het verkeer terugzakken

De londen ix heeft veel meer international verkeer, er komt veel vanuit USA daar langs. Daarom dus in beide tijdzones veel verkeer, en veel minder gepiek dan de nederlandse
Na de VS zijn de meeste Engelstalige sites inderdaad in Groot-Brittanie terug te vinden, en bij het zoeken naar informatie op het wereldwijde web (ik woon in de VS) kom ik inderdaad regelmatig in Groot Brittanie terecht.

Ik denk dat dat er zeker heel veel mee te maken heeft. Al die punt-enneletjes hier in die rare taal zijn niet echt intressant voor de buitenlanders, en hetzelfde geldt voor Duits en Frans/Waals/Vlaams omdat een (klein) gedeelte van Duits en Belgisch verkeer ook via de AMS-IX loopt

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• machielk

machielk

vanke014 schreef op 06 May 2003 @ 23:22:
[...]

Zou best mogelijk mogelijk zijn, maar op het ogenblik werkt men met glas en dat zal nog wel even duren. Koper is wel mooi voor de consument, maar voor de datacenters is koper niet zo aantrekkelijk.

Ook zal ik het niet aanraden om meer dan 100 Mbit over koper te vervoeren.
54 Mbit is nog net mogelijk maar dan mag je maar iets van 200 meter van de centrale wonen. En 100 Mbit voor een datacenter is echt niks.
Intern in zo'n datacenter kun je de switches prima met glas verbinden. De meeste serieuse switches hebben daar wel ondersteuning voor.

Dat van de koper was slechts een opmerking en niet echt serieus bedoeld.

• jvhaarst
  • Laatst online: 13-05 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Allardie schreef op 06 May 2003 @ 18:24:
[...]
er liggen van elke flat (8 stuks, totaal 3000 studenten) 2x1 Gbit glasvezels naar het hoofdgebouw van de uni, en daar zit het weer met 1x 1Gbit (of tegenwoordig 2, is pas veranderd) vast aan surfnet.
Er liggen geen glasvezels naar het hoofdgebouw hoor, ieder gebouw (niet alleen flats) zit direct op de glasvezelring van de Uni, en die is 10Gbit.

De verbinding met Surfnet is dubbel uitgevoerd, 1 via Bennekom naar de A12, en 1 via Veenendaal naar de A12. Die links zijn 2Gbit per stuk, maar kunnen zonder problemen naar de 10Gbit, mocht dat nodig zijn. Qua verkeer doet Wageningen trouwens niet onder voor de KUN en UT, hoewel we met veel minder studenten zijn.
Afbeeldingslocatie: http://wageningen.net/~jvhaarst/got/wau.total.traffic.png
Afbeeldingslocatie: http://wageningen.net/~jvhaarst/got/utwente.total.traffic.png
Afbeeldingslocatie: http://wageningen.net/~jvhaarst/got/kun.total.traffic.png

(in is voor Surfnet in, dus naar het internet vanaf de instelling)

[ Voor 1% gewijzigd door jvhaarst op 07-05-2003 10:24 . Reden: fout linkje ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

Topicstarter
Lekker hoor :-)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dus voor warez moeten we nu op de WAU zijn? Want dat zal toch weer 70% van het verkeer zijn >:) O-)

Bericht hierboven

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:17
Floris schreef op 07 May 2003 @ 14:11:
Dus voor warez moeten we nu op de WAU zijn? Want dat zal toch weer 70% van het verkeer zijn >:) O-)
Sinds de UT met de 50Gb limiet ging zijn er idd een paar " niet-nader-te-noemen-planken-onder-het-bed " verhuisd naar WAU :)

of ze er nog staan weet ik niet eigenlijk. Ook utrecht komt best in de belangstelling, en we hebben delft nog ;)

• jvhaarst
  • Laatst online: 13-05 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

In Wageningen wordt er nogal gelet of mensen geen warez sites draaien, er zijn er al een paar afgesloten.
Als je heel erg pech hebt trekken ze zelfs je account in. En dat is niet leuk...

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

Utrecht... Wanadoo...

En zelfs in de serverruimte waar ik m'n webserver heb hangen staan er 2 :/
Pagina: 1