Toon posts:

Cd branden werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 weekjes de nieuwste sony dvd rewriter. Nou heb ik al een tijdje gebrande audio cd'tjes in huis van vrienden en die werken perfect. Dus ben ik nu zelf aan het branden geslagen. Maar in 2 van de 5 stereo's in huis werkt het eerste nummer van mijn zelfgebrande cd niet, en in 1 werkt de hele cd niet. Ik heb al verscheidene cd's gebrand en ook verschillende merken cd'tjes geprobeert maar ik blijf dit probeem houden. Of ik cd's nou een op een kopieer of via mp3 bestanden maakt ook niet uit. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Ik gebruik overigens de bijgeleverde software Record Now DX van Veritas.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je al eens geprobeerd om trager te branden? Probeer eens op 4x bijvoorbeeld. Mogelijk heeft je brander problemen met het betrouwbaar schrijven van CD-R op hogere snelheden.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik net gedaan, op 4x maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem, zou het aan de software kunnen liggen?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zéér onwaarschijnlijk. Zeg maar gerust, neen. De RecordNow suites hebben overigens een vrij goede naam.

Als de cd in de andere cd-spelers wel werkt betekent dat dat de data er alleszins op staat zoals het hoort - maar de 2 problematische cd-spelers hebben moeite met het uitlezen ervan. Het kan zijn dat ze je gebruikte media gewoon niet lusten. Dat komt wel meer voor, maar je zegt dat je meerdere merken cd-r media hebt geprobeerd. Dus dat zal het wel niet zijn. Doorgaans helpt het verlagen van de schrijfsnelheid dan wel. Maar in uw geval ook niet. Mogelijk is dus een hardware probleem met je Sony-brander die niet 'zuiver' genoeg brandt. Misschien slordige afregeling in de fabriek...

Als je beschikking hebt tot een andere brander, probeer eens wat audio cd's te schrijven (volle snelheid) op dezelfde media die je hebt gebruikt voor de Sony. Misschien zijn het gewoon allemaal bagger-cd's...

Btw, alle gebrande cd's die niet met je Sony zijn gebrand werken wel probleemloos op die 2 cd-spelers?

Verwijderd

probeer nero burning rom eens. ik weet niet zeker of deze jouw dvd brander herkend, maar het is het proberen waard www.ahead.de

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 21:57:
probeer nero burning rom eens. ik weet niet zeker of deze jouw dvd brander herkend, maar het is het proberen waard www.ahead.de
Vermoedelijk heeft TS de Sony DRU 500A(X).
De laatste Nero ondersteunt die wel, ik gebruik hem zelf ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
Alle andere gebrande cd's gebrand met andere branders (lekkere zin :P ) werken wel gewoon op alle stereo's. Ik ga wel kijken of het met Nero wel werkt en anders laat ik die cd's door iemand anders wel kopieren om te kijken of ze dan wel werken.

Heb ik eindelijk na heel veel jaar een brander, werkt het weer nie goed :'(
Pagina: 1