Ik wil me deze zomer toch eens na lang uitstellen een DigiCam gaan halen. Ik heb alleen een poosje nagedacht over het budget. Als ik sommige mooie foto's in het "Digitale camera foto's deel XXX" zie, wou ik ook wel een wat duurdere Powershot A60 ofzo; om maar een voorbeeld te geven. Maar die €300 bevalt me dan weer wat minder, dus ik denk dan toch dat ik het ff op rondom de €200 hou. Zeker als beginnende amateur vind ik het misschien een beetje overkill om dan al meteen zo veel geld eraan uit te geven. Als de kunst van de fotografie me bevalt, kan ik me nog altijd aan een upgrade-poging wagen.
Ik heb de selectie in me prijsklasse weten te verminderen tot concreet 2 modellen. Namelijk de Canon PowerShot A200 (LCD-view, Specs)

En de
Fujifilm FinePix A202 (LCD-view, Specs)

Ik heb al gezien dat deze Cams hier op GoT ook vrij populair zijn. Welke kunnen jullie aanraden? Ik heb ook erover gelezen dat ze geen optische zoom hadden. Wat wil dat precies zeggen t.o.v. de Digitale Zoom die ze wel hebben?, wat ik in de specs lees. Als ik zo beide user-reviewen kijk op dpreview.com (Canon, Fuji), ben ik eerder geneigd te denken dat de Canon toch iets meer voor je geld geeft. Maar ik kan me vergissen?
Ik heb de selectie in me prijsklasse weten te verminderen tot concreet 2 modellen. Namelijk de Canon PowerShot A200 (LCD-view, Specs)

En de
Fujifilm FinePix A202 (LCD-view, Specs)

Ik heb al gezien dat deze Cams hier op GoT ook vrij populair zijn. Welke kunnen jullie aanraden? Ik heb ook erover gelezen dat ze geen optische zoom hadden. Wat wil dat precies zeggen t.o.v. de Digitale Zoom die ze wel hebben?, wat ik in de specs lees. Als ik zo beide user-reviewen kijk op dpreview.com (Canon, Fuji), ben ik eerder geneigd te denken dat de Canon toch iets meer voor je geld geeft. Maar ik kan me vergissen?