Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] din tioetsenbord ombouwen naar usb? mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, k had al even gezocht maar kon niks vinden en toen bleef die search ineens keer steeds hangen :?

ik heb hier een DIN toetsenbord en daar zou ik graag een USB toetsenbord van willen maken?

.1 kan dat zomaar door een andere kabel er aan te zetten? zo nee .3 :)

.2 welke kabel van de din moet waar op de usb? ( /me heeft schema's van de poorten al opgezocht maar kom er niet uit )

.3 zijn er dan verloopjes die op je usb poort gaan zo dat je er een PS/2 of DIN toetsenbord op kan aansluiten :?

reden waarom ik dit wil: k heb hier een ss7 mobo waar geen enkel PS/2 tikbord op wil werken :( muis werkt nog wel
en ik geen zin/geld heb om een nieuw usb toetsenbord te gaan kopen B)
als ik ook van me oude din waar ik verder toch nix mee doe ook uit de voeten kan :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 20:34 ]

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Ik dacht dat het wel met een muis ging... Ik denk dat je best even de pinouts opzoekt.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
racoontje schreef op 04 mei 2003 @ 22:31:
Ik dacht dat het wel met een muis ging... Ik denk dat je best even de pinouts opzoekt.
Muis kan wel, maar daar kan je ook voor 1 euro of niks een convertortje voor krijgen, dus dan moet je niet gaan zitten kloten.

PS/2 van je keybord naar USB gaat denk ik niet ivm de controllerchip in dat ding, koop liever een echte USB ramplank, dat scheelt een hoop ellende :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ik heb hier wel een USB>PS2 converter aan mijn tobo hangen; aangeziern er ook DIN>PS2 converters zijn moet het dus wel mogelijk zijn....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 08:57
Spider.007 schreef op 04 May 2003 @ 23:31:
ik heb hier wel een USB>PS2 converter aan mijn tobo hangen; aangeziern er ook DIN>PS2 converters zijn moet het dus wel mogelijk zijn....
Maar is er ook een PS2/USB converter ?
Denk eerder dat usb wel backward compatible is met ps2 maar niet andersom.
Dus ik vrees dat je beter een nieuwe typbordje kan kopen.

Maakt soms wel eens een foto ...

Verwijderd

De vuistregel bij convertors is:

Van snel naar langzaam kan.
Van langzaam naar snel kan niet.

In dit geval zal dus niet werken.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mr.B schreef op 04 May 2003 @ 23:40:
[...]

Maar is er ook een PS2/USB converter ?
Denk eerder dat usb wel backward compatible is met ps2 maar niet andersom.
Dus ik vrees dat je beter een nieuwe typbordje kan kopen.
Bij nader inzien is dat inderdaad vrij logisch ja :)

Overigens weet ik wel dat er LPT>USB ed zijn; dus kan ik be voorstellen dat je met een speciale converter nog wel uit de voeten zou moeten kunnen. Dit zal echter duurder zijn dan een nieuw tobo aanschaffen. :P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
LeonM schreef op 04 May 2003 @ 23:04:
[...]

Muis kan wel, maar daar kan je ook voor 1 euro of niks een convertortje voor krijgen, dus dan moet je niet gaan zitten kloten.

PS/2 van je keybord naar USB gaat denk ik niet ivm de controllerchip in dat ding, koop liever een echte USB ramplank, dat scheelt een hoop ellende :)
/me kan die niet terug vinden in de prijskijkdoos :(

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

nope, ik heb hier 2 verschillende converters thuis liggen namelijk : een USB naar PS/2 adapter die we allemaal kennen(bij muizen worden ze geleverd)
En ik heb ook nog een adapter voor PS/2 naar USB, deze is wit en stukken langer. Dus ik kan zeg maar een PS/2 muis omvormen naar USB, en dan die USB omvormen naar PS/2

Logish he :D

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
Die converters kan je niet zomaar op elke muis gebruiken, de muis moet het ondersteunen, anders heeft het geen nut. En een din toetsenbord op een usb poort?! Denk het niet maat, STEL je wil zo iets zelf maken, dan kom je op een bedrag uit waar van je meerdere usb toetsenborden kan kopen. En ik denk niet dat jij veel zin zal gaan hebben om de usb protocal te gaan bestuderen om een werkende convertertje te gaan maken...

in andere woorden, ga naar de winkel en koop een leuke usb toetsenbord :)
Pagina: 1