Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 16:14:
Ik heb ook sinds 2 dagen zo'n picje gekocht en heb sindsdien ook niks meer anders gedaan als dingen ervoor bedenken, maar als ik het goed het werkt het programma zo:
Hij begint zet maakt van poort a en b uitgangen en gaat naar start
Daar zet hij led_reg op 0xff, zet de teller op 0, zet rood aan, blauw en groen uit.
Bij reset zet hij 0xff in led_reg en in porta,zet de teller op 0 en gaat naar stap1
Groen word bij stap1 0x01 en hij gaat dan kijken of groen al gelijk is aan 0xff dat is hij niet dus hij word gereturnd naar reset.
Eenmaal bij reset aangekomen doet hij niks meer en gaat terug naar loop
maar dan ga je hele spannende dingen doen die ik niet snap
Zou je die misschien kunnen uitleggen voor een medetweaker

nou.. het hoofd programma is eigenlijk het dingetje dat de pwm verzorgd en dat is dus het stukje loop.
wat hij daar doet is het volgende:
alle 3 de ledjes gaan aan, teller op nul, de waardes van de ledjes ingesteld.
dan gaat hij kijken of rood al uit moet, dan of groen al uit moet, dan of blauw al uit moet dan zet hij ze daadwerkelijk uit. een bij de teller op en weer terug.
kijken of rood al uit moet, of blauw al uit moet enz. als teller FF is moet hij weer op nul gezet worden, en de uitgangen weer terug gezet worden..
eerst was dit het hele programma, maar om de kleur te laten veranderen moet dus de waardes in rood, groen en blauw veranderen. hij begint met rood op max, en de rest uit.. dan komt groen erbij, en als groen op max (FF) is dan gaat rood er weer af enz.
hij veranderd nu dus elke keer als hij opnieuw begint met de puls-loop de waardes van rood groen en blauw.
ik hoop dat het duidelijk is, en anders hoor ik het wel
ik weet ook niet of het de meest geotimaliseerde code is, maar het werkt..