• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:37

bemeall

Down Under!

Topicstarter
Ik heb mijn oog laten vallen op de USB GPS module van Jewel ( www.jewelnotebooks.nl ) .
Nou ben ik eigenlijk op zoek naar mensen die ervaring hebben met deze module, of een vergelijkbaar product.

Ik wil eigenlijk wel weten of dit soort GPS producten goed bevallen, niet dat ze aangeven over 100 meter afslaan, terwijl je de afslag al voorbij bent. Dus dat er niet te veel afwijking in zit.

Hieruit kun je waarschijnlijk al opmaken dat de GPS module bedoeld is voor navigatie in Auto en ook in een Camper.

Dus heeft iemand deze GPS module, vertel dan hier je ervaringen.
Iemand een vergelijkbaar product wat aan te raden is dan hoor ik het ook graag. :)

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Verwijderd

Helaas, geen ervaring met deze dingen maar wel met compacte GPS systemen.

Ik kan je nu alvast vertellen dat de afwijking afhankelijk is van het aantal satellieten dat hij vindt, onder een bladerdek vind hij er soms 4 en soms zelfs helemaal niets.
Op zich kun je deze dingen wel in een auto gebruiken, maar vergeet niet dat een 'echt' navigatie systeem een heleboel andere snufjes aan boord heeft om de locatie te kunnen bepalen.

Zo'n systeem in de auto rekent constant de eventuele afwijking uit zodat hier rekening mee wordt gehouden... en hij heeft een gyro aan boord waardoor hij niet altijd in contact hoeft te zijn met een sat. Denk bijvoorbeeld aan een tunnel oid.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 16:28

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb zelf (nog) geen GPS module, maar ik heb van iemand die hem wel heeft gehoord dat die hij wel lekker werkt. De afwijking is geloof ik maximaal 3 meter ofzo, dus dat zit ook wel goed.
Als je een nog betere zou willen hebben, dan zou je kunnen kijken naar de GPS modules van Leadtek. Deze worden standaard bij de TomTom navigatie systemen geleverd. De prijs is ongeveer gelijk. De Jewel GPS module zat (uit mijn hoofd) op iets van €199,-, en de Leadtek zat geloof ik op iets van € 150, en dan komt er nog ongeveer € 45 bij voor de juiste kabel . Met een andere kabel kan je deze ook op je palmtop aansluiten. Ik heb ze op www.destinator.nl in ieder geval zien staan, maar er zijn meerdere websites die ze te koop aanbieden.
edit:

Ik zie net dat de prijs van de Leadtek GPS module inclusief kabel € 149 is.

[ Voor 8% gewijzigd door E-Vix op 04-05-2003 19:45 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 13:48
Op marktplaats stunt er iemand met een GPS module voor 99,-. Hij geeft ook demosntraties, ben zelf NOG niet langs geweest. Misschien volgende week.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren