Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Omdat ik binnekort spullen wil gaan bestellen voor mijn eerste casemod heb ik een paar vragen, sommige zullen vast eerder gesteld worden maar ipv meerdere topics te doen zou ik t graag even in 1 topic doen voor mij zelf.
Ik heb wel vaker wat gesleuteld/gemaakt enzo maar nog nooit aan me pc lopen kloten dus wil graag zker weten voordat ik zoiets ga doen ;)

1. Ik heb een Antec SX1040 Black, Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hwhoug/antecsx1040.jpg

nu wil ik graag een window maken. Ik zag zelf de L-vorm window kit wel zitten maar deze past jammer genoeg niet ivm het slot in de zijkant van mijn kast. Is het mogelijk om deze windowkit een btje aan te passen of is het dan verstandiger om gewoon losse spullen te kopen en dan een window te maken?

2. Ivm met de zwarte kast wil ik graag groen als kleur van de CCFL enzo, dus soort matrix style effect :P Wat ik waarschijnlijk van plan was is een CCFL en een neon-strip langs de rand van mijn kast. Wat is de beste plek voor de CFFL,( boven/onder/zijkant?). En geeft zo'n neonstrip voldoende licht om het resultaat te krijgen wat ik of is dit zo nihil dat ik hem net zo goed meteen kan weglaten.

3. Ik heb op t moment 4 koelers, maar wil een btje over-the-top gaan (nja ach heb erger gezien 8)7 ) en nog eentje helemaal boven in de kast plaatsen , in het dak zegmaar, om de warme lucht die naarboven komt weg te zuigen, nu wou ik een UV-geactiveerde koeler plaatsen ( www.freezinghardware.nl ). Heeft er misschien iemand plaatjes van zo'n ding in actie?? want ik kon ze niet vinden?

4. Op freezinghardware.nl en powerparts.nl heb ik nog niet echt sites kunnen vinden (in nederland ivm met kosten en levertijd, zitten namelijk paar lans aan te komen :) ) vroeg ik me af waar dit soort spul wat ik wil hebben nog meer te krijgen is?? (heb niets anders kunnen vinden met de shop/ FAQ )?? Dus misschien iemand tips!?

Hartstikke bedankt!

Psy

PS: als ik nog meer vragen heb pleur ik ze er gewoon wel bij?, Willen jullie iets meer weten over mijn plannen of is de beschrijving niet duidelijk genoeg zeg het ff, dan zal ik zo snel mogelijk replyen!

Verwijderd

Heb je een linkje naar die L-vorm windowkit? Als je dat slot uit je plexi laat heb je een grotere omtrek en zal het eventuele bijgeleverde raamrubber net een klein beetje te kort zijn vrees ik.
Verder zal 1 ccfl die je vertikaal naast je window plaatst het beste zijn denk ik. Hij zal dan wel over het slot heen moeten oid, anders staat hij tegen je bays aan te schijnen en zie je nog niks. Als je hem horizontaal zet werpen je PCI/AGP kaarten schaduwen over de rest van je mobo.
Ik zou verder geen UV-reactive ding erin pleuren, dat verpest het hele rustige zwart/groen effect, je krijgt dan een soort kermisbak.

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Je kan ook gewoon een sidepanel bestellen!! Dan zit er al een window in en hoef je niet zelf in je kast te gaan zagen! Ik heb zo'n sidepanel ook bestelt ,want ik ga liever niet zomaar in mijn kast zagen! Hier is de link:
http://www.xxlcases.nl/

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.sharkoon.com/html/eng/windows.htm (even halverewege pagina) Dit is de link naar de L-vorm, maar het probleem is juist dat de windowkit te groot is, de poot van de L zeg maar is net te breed om onder dat slot te passen.

Nog even over die UV-koeler, hij knippert niet ofzo, maar hijs gemaakt van plastic dat oplicht als er licht opvalt.

Verder gaak er denk ik een FAncontroller in doen. Is zoiets lastig aan te sluiten of spreekt allemaal voor zich?

Verwijderd

Topicstarter
mark10123 schreef op 04 May 2003 @ 18:20:
Je kan ook gewoon een sidepanel bestellen!! Dan zit er al een window in en hoef je niet zelf in je kast te gaan zagen! Ik heb zo'n sidepanel ook bestelt ,want ik ga liever niet zomaar in mijn kast zagen! Hier is de link:
http://www.xxlcases.nl/
Side panels heb ik ook naar zitten kijken, maar vind alleen zo'n vierkantje nogal saai,..

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Waarom liever niet in je kast zagen, maar wel een panel met window bestellen?
Dan probeer je het toch eerst en als het mislukt bestel je er één.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Ik bestel er liever eerst 1 en dan probeer ik later wel eens een keer een mooi plexi window erin te modden. Ik ben nu eerst ff aan het oefenen op een oude bigtower!!!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Het l-vormige windowkit van Sharkoon past perfect, als je deze maar een beetje aanpast op het slot:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/bas.spaans/window.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/bas.spaans/close.JPG

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Heej man bedankt zeg! dit kank zker goed gebruiken! Stom dak daar niet aan heb gedacht :)

BTW:

Extra vraag ik zit nu te kijken nog naar een LCDtje, een 20x4 ofzo met 44780 controller om dit soort dingetjes mee te doen http://www.bosselaar.net/lcd/?op=screenshots

Zou ik deze in het deurtje kunnen verwerken? want heb gewoon in me kast te weinig ruimte op de voorkant. Ow weet trouwens iemand een goeie shop waar ze deze hebben ik bv bij conrad wel wat gevonden maar kan nergens vinden of het zo'n controller bevat dus ja?

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Zer0 schreef op 04 May 2003 @ 20:14:
Het l-vormige windowkit van Sharkoon past perfect, als je deze maar een beetje aanpast op het slot:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind het alleen jmmr bij die kast, dat je meer hdd en 5.25 bays ziet dan je proc en videokaart, ik zou de L-vorm raam neerzetten, zoals een L ook staat, dan moet je wel iets uit de "rug" van de L halen. Maar denk inderdaar eraan dat je dan te weinig rubber kan hebben.

T60P Widescreen

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Seesar schreef op 04 May 2003 @ 21:35:
[...]

Ik vind het alleen jmmr bij die kast, dat je meer hdd en 5.25 bays ziet dan je proc en videokaart, ik zou de L-vorm raam neerzetten, zoals een L ook staat, dan moet je wel iets uit de "rug" van de L halen. Maar denk inderdaar eraan dat je dan te weinig rubber kan hebben.
Je ziet de CPU niet goed omdat de foto schuin van boven genomen is. Daarnaast zit er op mn CPU alleen een relatief klein waterblok. Als je gewoon recht tegen de kast kijkt zie je alles goed zitten, en ik vond mn schijven interresanter om te zien dan de voeding (die met zn pooierige goudkleuring nogal afsteekt tegen de rest van de kast). De videokaart is overigens perfect te zien, nl dat grote alu blok naast het blauwe waterpompje.
Maar hij zou best andersom passen, en dan kom je geen rubber te kort. Als je goed kijkt kun je nl. zien dat ik geen rubber gebruikt heb bij het slot. De plexi plaat loopt iets door onder het slot (2 mm), en rubber is dan niet zo nodig, ik hield zelfs over :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Als je zo het plaatje ziet (gaak ook doen zo) wat is dan optimale plek voor die CCFL

Verwijderd

LCD kan prima in de zijkant, ben ik momenteel mee bezig:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/huttinga/upload/casemod/nieuw.jpg

Het is allemaal nog niet af, moet nog bijgewerkt worden allemaal, maar zo heb je wel een idee.

Verder raad ik je aan om eens door alle topics te bladeren waar [CM] voor staat. Veel foto's te zien, veel verhalen te horen, en vooral veel inspiratie op te doen. Je moet toch voor jezelf uitmaken wat JIJ het mooiste vind, dus de vraag 'moet de ccfl links, rechts, achterstevoren' kan je zelf het beste bepalen door het te proberen...

Je moet niks 'namaken', je moet zelf verzinnen. Als je bang bent dat je wat sloopt, moet je een premodded kast kopen. Al doende leert men ;)

[edit]
Voor LCD's kan je hier goed terecht, heb ik hem ook vandaan. Zit in NL, dus lekker vertrouwd ;)

http://www.modwarehouse.com

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 03:06 ]

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 21:51
bij mijn koolance (dezelfde afmetingen als jouw kast) zit het zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ruite191/koolance/koolance002_small.jpg

zelf zou ik als ik jou was ook niet teveel laten zien van je drive bays, en meer van je mobo enz..

dit window was btw premodded dus je kan die nergens kopen. wel heb ik zelf een windows gemod in mijn oude Chieftec DX-01-SLD, met het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ruite191//chieftec/chieftec001_small.jpg

hier zie je dus wat een verkeerd geplaatst raam dan betekent, misschien is verkeerd een verkeerd woord omdat hij niet anders geplaatst kon worden door de fan in het deurtje, maar zie maar

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 18:01:
1. Ik heb een Antec SX1040 Black, [afbeelding]

nu wil ik graag een window maken. Ik zag zelf de L-vorm window kit wel zitten maar deze past jammer genoeg niet ivm het slot in de zijkant van mijn kast. Is het mogelijk om deze windowkit een btje aan te passen of is het dan verstandiger om gewoon losse spullen te kopen en dan een window te maken?
Zelf een window maken is niet zo moeilijk, hier simpele uitleg:
1. Om te beginnen, je pakt papier, maakt dit zo groot als je zijkant van je kast, tekent uit waar je een window wil en waar je niet mag zagen.
Dan heb je een voorbeeldje, laat dit een dag ofzo zitten, en kijk vaak of het beeld wel mooi genoeg is(anders krijg je dat je je window b.v. niet mooi vind).
2. Koop electronicatape of Brede Schilderstape, plak daarmee je gehele zijkant vol, en doe dat niet te zuinig de rol mag op hoor ;)
Dit voorkomt krassen(spreek uit ervaring :( ).
3. Zet ergens binnen je window de boor er in, om een gaatje te amken voor een dekopeerzaag, dekopeer nou voorzichtig je window er uit.
Of neem een dremel.
4. Neem een vijl + schuurpapier en werk alle lelijke stukjes goed weg(neem de tijd).
5. Zorg dat je plexy hebt dat iets groter is dan het gat, plak hem met een beetje montagekit vast aan je case.
Dan heb je ook geen last van lelijk raamrubber ;)
2. Ivm met de zwarte kast wil ik graag groen als kleur van de CCFL enzo, dus soort matrix style effect :P Wat ik waarschijnlijk van plan was is een CCFL en een neon-strip langs de rand van mijn kast. Wat is de beste plek voor de CFFL,( boven/onder/zijkant?). En geeft zo'n neonstrip voldoende licht om het resultaat te krijgen wat ik of is dit zo nihil dat ik hem net zo goed meteen kan weglaten.
Als je je window ongeveer 3 a 4 cm onder de horizontale balk gelaten hebt dan kan je je ccfl achter die balk plaatsen, ik heb dit zelf ook. Ook kan je een CCFL voorin doen(zie mijn casemodpics, de open case).
4. Op freezinghardware.nl en powerparts.nl heb ik nog niet echt sites kunnen vinden (in nederland ivm met kosten en levertijd, zitten namelijk paar lans aan te komen :) ) vroeg ik me af waar dit soort spul wat ik wil hebben nog meer te krijgen is?? (heb niets anders kunnen vinden met de shop/ FAQ )?? Dus misschien iemand tips!?
PowerParts heeft ook sommige producten niet op hun site staan, hebben ze b.v. wel een blauwe ledfan maar geen rode? Mailtje sturen naar ze en je kan het bestellen ;)

Wat ik met mijn Dragon Case gedaan:
http://www.kingofdos.com/...hp?action=viewgal&galid=1

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Het idee is goed maar zoals je bij alle voorbeelden ziet zie je bij je window ook een gedeelte van je drive bays e.d.
Dat is niet tof!
Probeer dat iig in je 8erhoofd te houden m8! :)

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 11:39:

5. Zorg dat je plexy hebt dat iets groter is dan het gat, plak hem met een beetje montagekit vast aan je case.
Dan heb je ook geen last van lelijk raamrubber ;)
Krijg je dan niet zo'n hele duidelijke lelijke rand??

Owja,: Waar kan je een goed stuk plexiglas halen, en wat is het de beste dikte enzo?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 13:29 ]

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:29
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 12:59:
[...]

Owja,: Waar kan je een goed stuk plexiglas halen, en wat is het de beste dikte enzo?
zoals iemand al eerder in dit topic heeft vermeld, kijk eens wat andere topics door, alles wat jij wil is al eens gedaan, en het antwoord op deze vraag staat ook al 100X op dit forum

Verwijderd

Topicstarter
THE_CR0SS schreef op 05 May 2003 @ 16:35:
[...]

zoals iemand al eerder in dit topic heeft vermeld, kijk eens wat andere topics door, alles wat jij wil is al eens gedaan, en het antwoord op deze vraag staat ook al 100X op dit forum
Is goed, fix jij dan ff je avatar? (8>

Verwijderd

Topicstarter
Na het zien van deze Casemod http://members.chello.nl/~van.der.heyden/ Zit ik er over te denken het windowkit idee te laten varen en een logo of iets dergelijks in mijn zijkant te verwerken.

Ideeën gezoekt!!!??

Verwijderd

Tips mbt de arbeid kunnen we geven, maar ideeën moet je echt ZELF opdoen hoor...

Wat vind JIJ leuk, wat vind JIJ mooi, wat vind JIJ passend. Wat ik mooi vind hoef jij niet mooit te vinden, snap je?

Voor allerhande reeds uitgewerkte ideeën wijs ik je nogmaals op alle hier in de geschiedenis voorbij gekomen topics met [CM] ervoor. Kijk ook eens op virtual-hideout.net, staan ook GRUWELIJK veel cases...

Bedenk eens wat je zelf wil ipv vragen wat wij vinden dat jij zou willen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 22:15:
Tips mbt de arbeid kunnen we geven, maar ideeën moet je echt ZELF opdoen hoor...

Wat vind JIJ leuk, wat vind JIJ mooi, wat vind JIJ passend. Wat ik mooi vind hoef jij niet mooit te vinden, snap je?

Voor allerhande reeds uitgewerkte ideeën wijs ik je nogmaals op alle hier in de geschiedenis voorbij gekomen topics met [CM] ervoor. Kijk ook eens op virtual-hideout.net, staan ook GRUWELIJK veel cases...

Bedenk eens wat je zelf wil ipv vragen wat wij vinden dat jij zou willen...
Dat is het zeker, ik ga gewoon op mijn gevoel uit, dan zit ik gewoon 2 uur naar mijn case te kijekn, weer 1000 coole ideén waarvan ik er 3 uitvoor dan. weer 2 maanden gevuld :D
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 12:59:
[...]

Plexy halen staat @ FAQ, maar kijk bij gamma, praxis, etc. Geen 30 euro voor uitgeven(50x50cm), moet ergens wel kunnen voor 15 ofzo.
Goeie dikte? 3mm gebruik ik altijd, en anderen meestal ook.

Over die lelijke rand:
Als je het met rust doet, beetje navijlen in de bochten en op lelijke stukken. Daarna met grof en fijn schuurpapier(dubbelvouwen zodat het niet buigt, dan schuur je ook de zijkant van je case). Ziet er gewoon net of het met een waterstraal (@ 300 bar) gesneden is(nouja, wel erg overdreven).
Het is dat ik even geen digitale camera heb, anders had ik wel een foto gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik kwam nog een goed idee tegen, wat je doet is je snijdt een stroomdraadje open in het midden en het kabeltje eruit, nu heb je een hele dunne soort raamrubber, in je eigen persoonlijke kleurtje. Je moet dan wel de window erachter plakken maar heb verschillende shots gezien en je zag er niet veel van ! :) Dus dat gaak denk ik doen :)

Nu nog eens lang en hard nadenken over welk figuur t word, want t moet iets zijn met max 2 kleuren en iets wat makkelijk in een soort relief te maken is! En er moet tog een redelijk oppervlakte zijn wil je nog iets in de kast kunnen zien!

Misschien mensen die sites hebben met Logo's of iets in dien aard? Zelf bedacht: en vrouwelijk figuur of een pentagram })

Verwijderd

*offtopic*
Wat is nou het verschil tussen die antec en de chieftec?
Die foto is gewoon dezelfde als die van mij..... ? maar ik heb een chieftec

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

PsychoDude_666: je vraagjes zijn wel erg basic allemaal. Zoals je ongetwijfeld weet is GoT een forum waar je problemen kan posten waar je zelf echt niet uit komt:
Gathering of Tweakers.net is een forum dat bedoeld is voor mensen die bovenmatig geïnteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.

[..]

Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Daarom zie ik geen noodzaak om dit topic nog langer open te laten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.