win 98 opstarten pci probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:19
heb in m'n koffermod nu win98 draaien. nadat ik een aantal pci-kaart een andere plek had gegeven (omdat anders de deksel niet dicht kon) kreeg ik een escd (ofzo) melding. Deze heb ik nu niet meer dus dat is opgelost. |:(

Volgend probleem diende zich gelijk aan: eerder (voor escd melding) duurde het opstarten maar 20 sec bij wijze van spreken nu meer dan 1 minuut. Ik heb eens mee gekeken bij het opstarten en ben erachter gekomen dat tijdens het opstarten je op je scherm een soort van tabel te zien krijgt met daarin de belangrijkste gegevens van de computer (ram cd-rom enz) hieronder staat een lijstje met pci dingen.

Nu is het zo dat hij in dat lijstje met pci dingen 5 a 6 regels schrijft (beeldschermkaart, netwerkkaart enz.) en dan heel lang blijft hangen. Pas na 30 a 45 sec van niks doen gaat hij weer verder. Dit was eerst niet zo. Ik heb nu de pci kaarten zo terug gedaan zoals ze stonden voor het hele gezeur maar het maakt geen verschil. 8)7

Iemand een oplossing??
(heb geen search gebruikt, heb geen idee hoe ik dit kan omschrijven, sorry :))

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
verwijder netwerkkaart in apparaatbeheer
verwijder fysiek de kaart

het zit het dan met de opstarttijd?

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:19
heb het geprobeerd, het scheelt wel iets (10, 15sec.) toch bedankt. Nog meer mogelijke oplossingen?? :?