Probleem netwerk bridge opgelost

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 18:18
Ik zit al tijden de situatie uit te vogelen dat internet gedeeld moet worden onder XP door een ethernet verbinding en een ad-hoc wireless aansluiting. Je raadt 'm al: dat moet via een software bridge gelijkvloers gemaakt worden, wil ICS z'n diensten over beide nodes aanbieden (internet komt dus apart binnen op een andere bron). Tot zover gaat alles goed en via DHCP worden er zelfs ip's uitgedeeld, maar het tcp verkeer blijft steken op de wireless tak. Je kunt alles manual willen instellen, diverse bridge combinaties uitproberen, alle routes omspitten, maar er wordt niets doorgefloten.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;302348

En dit is dan de oplossing. De desbetreffende netwerkkaart wordt geforceerd op layer 3 niveau te werken. De instelling wordt ook onthouden als de pc is uitgezet, dus eenmaal intikken is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Kun je dit mischien wat duidelijker uitleggen?
Ik snap het namelijk niet helemaal.
Op mijn desktop pc staat Windows 2003, Enterprise Edition en 2000 Prof. en op mijn laptop staat Windows XP.
Nu heb ik in 2003 een werkende connectie, maar geen verkeer dus, dus hetzelfde probleem als hier vermeld staat dus.
Bij voorbaat dank.

[ Voor 7% gewijzigd door Eddos op 11-07-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 18:18
Eddos schreef op 11 July 2003 @ 20:11:
Kun je dit mischien wat duidelijker uitleggen?
Ik snap het namelijk niet helemaal.
Op mijn desktop pc staat Windows 2003, Enterprise Edition en 2000 Prof. en op mijn laptop staat Windows XP.
Nu heb ik in 2003 een werkende connectie, maar geen verkeer dus, dus hetzelfde probleem als hier vermeld staat dus.
Bij voorbaat dank.
Ik denk dat het genoemde artikel in de Knowledge Base voor zich spreekt. Het is van toepassing op een systeem dat draait op een XP variant met een willekeurige netwerkkaart die in gebrugde toestand niet in een bepaalde mode willen werken. Het komt met name voor bij wireless kaarten.

Mocht dit ook maar iets afwijken van jouw configuratie, zou ik eerst je instellingen langslopen, aangezien dit het meest voorkomend is. Als tweede middel zou een nieuwe zoekactie in de Knowledge Base kunnen helpen. Je OS en de woorden 'bridge' en/of 'traffic' en 'wireless' kunnen je misschien verder helpen.

Dit probleem is zo specifiek dat ik je niet verder kan helpen.