Toon posts:

radeon op intel se440bx problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Radeon 7000 64MB TVout op mijn intel se440bx mobo gezeten kom het volgende tegen:
het booten is te volgen, maar stopt op een gegeven moment. Ook de setup in gaan is niet mogelijk, de PC hangt dan. (geen piepjes oid, 15 min. wachten doet nix)
Als ik met mijn PCI videokaart start ziet windows 98se de radeon wel zitten en kan de drivers installeren. Als ik dan de VGA kabel in de Radeon stop geeft die de melding dat de kaart is geinitialiseerd en dat ik in de settings van Windows deze kaart moet aanwijzen.
Dus de kaart wordt wel door windows gezien bij opstarten met PCI, maar bij opstarten op alleen AGP komt'ie niet door het boot-gebeuren heen...
Volgens de winkel kan de radeon 7000 op mijn AGP 1x mobo (3V aansluiting), maar ik geloof het niet meer helemaal.
Iemand een idee? De voeding is een flinke jongen uit een bigtower, dus die zal wel voldoende moeten kunnen leveren.
Iemand een idee? (alle bios settings heb ik ondertussen wel geprobeerd)

RADEON 7000
PC RADEON 7000 X(universal connector) X(AGP 2.0) 3.3V, 1.5V 1X, 2X, 4X
komt van de ATI site, mijn kaart is een Club-3d.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 17:48 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

volgens mij zit die winkel er flink naast. Zoek anders ff op google de specs op van dat ding...zou me niks verbazen als de winkel er gewoon langs zit

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Volgens mij kunnen die moderne kaarten alleen op agp2x of hoger :)

->V&B?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit vind ik bij ati bij de Radeon 7000:
AGP 2.0 Compliant BUS - AGP 2X (3.3V), AGP 4X (1.5V), or AGP2X/4X based systems, PCI 2.2 compliant - PCI-33 and PCI-66, or Universal PCI based systems
Dit betekent dat de kaart geen 1x Agp ondersteunt, dit gaat dus niet werken. Probeer voor de gein eens een Agp videokaart die 1x Agp aankan. Staat altijd vermeld op de doos of de website van de maker.

[ Voor 22% gewijzigd door Viper® op 04-05-2003 17:56 . Reden: Advies toevoeging ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Viper_74 schreef op 04 May 2003 @ 17:55:
Dit vind ik bij ati bij de Radeon 7000:

[...]

Dit betekent dat de kaart geen 1x Agp ondersteunt, dit gaat dus niet werken. Probeer voor de gein eens een Agp videokaart die 1x Agp aankan. Staat altijd vermeld op de doos of de website van de maker.
Je moet niet AGP xX en AGP versie x.x door elkaar halen :o

De i440BX chipset ondersteunt bijvoorbeeld AGP 2X, maar dat betekent niet automatisch AGP 2.0 :o

Ik heb ff in de SE440BX specs gekeken en vond dit:
A.G.P. Accelerated Graphics Port Interface Specification: Revision 1.0, July, 1996
Wat meer gegoogle heeft ook uitgewezen dat de SE440BX dus AGP 1.0 heeft, maar z'n jongere broertje de SE440BX-2 wel AGP 2.0 ondersteunt.

Oslik blyat! Oslik!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

G33rt schreef op 04 May 2003 @ 17:49:
Volgens mij kunnen die moderne kaarten alleen op agp2x of hoger :)
Volgens mij werkt mijn Radeon 9500 net zo goed (slecht) als ik AGP1x instel in m'n bios :z
->V&B?
Neuh, probleem kan zowel bij mobo als videokaart liggen (of héél misschien iets anders, maar de voeding is niet erg waarschijnlijk). In principe kan dit topic in zowel V&B als PMG, dus laat maar lekker hier staan :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 13:24
Dus AGP v3.0 is dan AGP 3X |:( (AGP 8X voor de n00bs)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Radeon ook in mijn ASUS p4pe gestopt op het werk, en hier krijg ik een zwaar verstoord beeld. Ik ben bang dat de kaart naar z'n grootje is. Retour winkel dan maar. Volgens Sisoft Sandra zou mijn se440bx de kaart wel moeten kunnen hebben, maar ik weet niet helemaal of ik dat moet geloven, want ze geeft ook aan dat er eenhogere CPU in kan dan de huidige P III 450 (volgens Intel de hoogste die erin kan).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Offtopic: als er al een P!!! 450 in past, dan kun je ongetwijfeld de snelste Celeron Tualatin mbv een convertertje erop prikken. Als je ook nog de FSB op 133MHz kan zetten, dan wordt het de snelste P!!! Tualatin :Y) Check www.powerleap.nl

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

BalusC schreef op 05 May 2003 @ 08:00:
Offtopic: als er al een P!!! 450 in past, dan kun je ongetwijfeld de snelste Celeron Tualatin mbv een convertertje erop prikken. Als je ook nog de FSB op 133MHz kan zetten, dan wordt het de snelste P!!! Tualatin :Y) Check www.powerleap.nl
Upgradeware (www.abgcomputers.nl) is goedkoper (30 Euro)... Zit alleen geen aparte voltage regulator op afaik, dus werkt met minder mobo's. Maar er staat een lijst van compatible mobo's... :)

[edit]
se440bx is compatible! Scheelt mooi eventjes 40 Euro vergeleken met die powerleap...

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 05-05-2003 08:05 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Netjes! Wist niet eens dat Powerleap een concurrent had :+ ;)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

BalusC schreef op 05 May 2003 @ 08:07:
Netjes! Wist niet eens dat Powerleap een concurrent had :+ ;)
N00b >:) :+

Ik wist al van upgradeware toen hun spullen alleen nog in Duitsland te krijgen waren (Jes computer oid). Was wel geïnterreseerd in een 370GU (fcpga > fcpga2) maar die kostte 40 Euro (en kost dat nu hier ook). Is me toch iets te duur als een nieuwe mamaplank met tualatin ondersteuning 45 Euro kost :P

Verwijderd

Topicstarter
Okee, de problemen zijn over: de Radeon was niet zoals hij hoorde te zijn. Retour winkel en direct zonder testen een nieuwe kaart meegekregen. Zelfs een 7200 ipv de oude 7000.
Die deed 't meteen zoals 't hoort.
Goede service vind ik: www.tqc.nl Vlaardingen.
Pagina: 1