Toon posts:

Capture op 320 X 240 zonder compressie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag capturen op 320 X 240 maar wel op volle DV kwaliteit. Uncompressed dus.

In de software van Pinnackle kan ik alleen op DV resolutie capturen.
In premiere kan ik alleen vanaf 640 X 480 of hoger capturen.
Virtual dub geeft een combinatie error op 320 X 240.
Sonic Foundry Vegas wil ook alleen op DV resolutie capturen.

Het enige dat enigzins mee wil werken is Windows Movie maker XP. Als ik daar other settings kies en dan kies voor 'High Quality video small' dan capture je op 320 X 240 met 25fps. Echter gaat deze na het capturen de file converten naar een wmv waardoor de video niet meer goed te gebruiken is om in bv premiere meer te editten.

Ik ben dus opzoek naar software die 320 bij 240 captured en dan uncompressed dit opslaat. Hetzelfde dus als Windows Movie maker alleen dan zonder die wmv compressie.

Ik heb google en tweakers afgezocht maar kan alleen topics vinden van mensen die juist groter als 320 X 240 willen capturen.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Tja DV is gewoon een standaard met standaard resoluties :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan ik daar met geen enkele manier omheen? Door de Windows Movie maker kreeg ik hoop. Ik moet nu iedere keer al die files capturen, vervolgens exporteren naar 320 X 240 en dan pas kan ik ermee aan de slag.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:10

BaRF

bijna kerst

ik gebruik iuVCR, werkt perfect, ook op die reso :)

edit: www.iulabs.com ;)

[ Voor 23% gewijzigd door BaRF op 04-05-2003 16:57 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• MyDyingBride
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 20:19
Ik ben niet zo'n capture expert, maar ik zou zeggen probeer de huffyuv lossless codec eens.

Verwijderd

Gebruik dan 320*256 ofzo of een andere resolutie die ie wel pikt, en converteer die daarna naar 320*200 ... (waarom wil je trouwens persee 320*200?)
Bovendien kun je de HUFFYUV codec gebruiken, die compressed lossless (zonder kwaliteitsverlies dus) en weet toch nog een factor 3 ofzo te compressen, ideaal dus als je daarna nog bewerkingen of hercompressie met de video wilt doen.

PS Als je een capture-driver hebt die een bepaalde resolutie niet pikt dan gaan ALLE tools die die driver gebruiken natuurlijk de mist in; ligt niet aan de tool maar aan je driver. En ook krijg je soms problemen als je een NTSC resolutie gebruikt om een PAL input te capturen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik ga weer aan de slag en de verschillende dingen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
BaRF schreef op 04 mei 2003 @ 16:56:
ik gebruik iuVCR, werkt perfect, ook op die reso :)

edit: www.iulabs.com ;)
Ook hier krijg ik het niet voor elkaar. Het scherm waar je dit kan aanpassen daar kan ik helemaal niets doen. Alle functies staan uit. :'(

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat kan mi niet. DV is altijd 720x576. Daar kan je niet omheen. Dat komt vanwege de standaard. Als je toch naar 320x240 wilt, zal je eerst in DV moeten capturen, en dan via Virtualdub een resize doen naar 320x240. Een andere oplossing zie ik zo 1-2-3 niet

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan houd het op. Helaas kan ik dus geen stap overslaan. 2bad. :)
Pagina: 1