PS2 vs. Xbox

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik kwam laatst een site tegen met informatie over de xbox en de ps2. Hier werd geconcludeerd dat de ps2 beter is. Er staat veel technische informatie op de site. Maar de vraag is, is dat waar? Er staan een aantal tests op de site, en tabelletjes etc. Het ziet er iig wel professioneel uit. Niet zomaar geschreeuw van ps2 of xbox is beter, maar met argumenten...

hier is de site : http://users.skynet.be/xsuw/

Wat vinden jullie hiervan? :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:09
Ik vind gewoon dat allebei de consoles z'n eigen games heeft en z'n eigen sterke en zwakke punten. Als je een Xbox wil dan moet je die kopen, als je een PS2 wil moet je die kopen, verder niet gaan zeuren van die of die is beter, ieder heeft z'n eigen smaak.
De PS2 heeft misschien alleen het voordeel dat er veel meer games zijn, maar daar zitten ook veel slechte bij. En met de Xbox kan je online spelen.

The devil is in the details.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:28

Wom

Je moet niet kijken naar cijfertjes en naar tabelletjes. Pak een willekeurig spel dat op beide machines is te verkrijgen en zet ze naast elkaar. Pas dan kun je het verschil zien.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Verwijderd

weer zo'n discussie???

het gaat niet om de consoles, maar om de games die erop uitkomen.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd je moet kijken naar de games!!!

Kijk de Xbox heeft ook specs die 100x beter zijn als die van de gamecube en PS2 maar als je bijv MP vergelijkt met een Xbox spel dan is het verschil echt niet 100x beter ofzo.

Gewoon kijken naar wat het aanbod van games is en of dat jou aanspreekt.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Die site werd veelvuldig genoemd toen de Xbox net launched was. Kijk maar naar de data op die pagina, allemaal maart vorig jaar of zo. En toen werd hier al geconcludeerd dat cijfers (even afgezien van de vraag of die site de waarheid spreekt) helemaal niks zeggen, maar idd zoals Demolition zegt, de games die erop uitkomen.

Verwijderd

Naar mijn mening heeft Xbox een grote kans om een van de betere nextgen consoles te worden/zijn. Gamecube heeft naar mijn mening een tekort aan (goede) games. Playstation brengt ook niet veel vernieuwends uit tegenwoordig. Als je dan kijkt naar games als Panzer Dragoon, Fable (nog niet uit), Knights of the Old Republic, HALO, DOA3, Splinter Cell, Moto Gp en dan natuurlijk gecombineerd met Xbox Live..... tis gewoon top wat er nu te krijgen is en wat er nog gaat komen dit jaar. En dan is ook de prijs van de Xbox steeds meer toegankelijk. PS2 is nog steeds 260 euro en ook nog de oudste van de 3.. vind ik niet echt kunnen, hoewel ik het wel begrijp. Iedereen wilt een PS2, omdat hun vriendjes die ook hebben.... tenminste, zo gaat dat 9 van de 10x bij ons in de winkel. Ik stuur ze meestal tochnaar huis met een Xbox :P

Verwijderd

Technisch vergelijken is inderdaad onzin...de PS2 is zeer sterk in bepaalde punten, maar heel zwak (lachwekkend zwak zelfs) op andere punten. Een simpel voorbeeld is het geheugen voor textures...de Dreamcast(!) heeft VIER keer zoveel geheugen voor textures dan de PS2...de PS2 daarentegen heeft veel meer rekenkracht om 3D models weer te geven. Wat is beter? Metal Gear Solid 2 is een goed voorbeeld waar bij voorkeur zoveel mogelijk is weergegeven met 3D objecten, en er relatief weinig textures worden gebruikt. Bekijk je Virtua Tennis 2 echter op de PS2, is de Dreamcast versie mooier.

Puur technisch bekeken staat de X-box trouwens wel boven de anderen hoor...maar het zegt niks :) De andere keuzes die gemaakt zijn voor de X-Box (Harddisk, Live!, 5.1 sound tijdens spelen) geven de X-Box zijn eigen karakter, maar het zijn de spellen die een console voor jou de beste maken. In mijn geval is dat de PS2 vanwege Metal Gear, Wild Arms, Suikoden, Gran Turismo en Final Fantasy.

Verwijderd

Het zijn compleet verschillende architecturen dus het is niet echt te vergelijken. Ik meen dat de door jou aangewezen website al eens eerder besproken is en toen bleek dat er toch wat oneffenheden in de tabellen zaten. Maar het zijn echt 2 totaal verschillende systemen met elk hun voor en tegens. Bovendien is de PS2 vele malen lastiger te programeren waardoor hij nu nog niet op full strength is maar dat wellicht ook nooit zal halen hierdoor(?).
Ook maakt het niet zo veel uit hoe snel ze zijn of wat voor grafische kaart er in zit(denk er aan dat een tv zowiezo niet boven de +/- 800x600 komt), het gaat om de spellen, zoals hierboven al werd gezegd.
Het vergelijken van spellen die op beide platformen zijn uitgebracht is naar mijn idee ook niet echt representatief omdat een spel vaak voor 1 platform ontwikkeld wordt en later gepoort wordt naar andere platformen waardoor deze daar weer voordelen of nadelen aan over kunnen houden

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 16:28:
Het zijn compleet verschillende architecturen dus het is niet echt te vergelijken. Ik meen dat de door jou aangewezen website al eens eerder besproken is en toen bleek dat er toch wat oneffenheden in de tabellen zaten. Maar het zijn echt 2 totaal verschillende systemen met elk hun voor en tegens. Bovendien is de PS2 vele malen lastiger te programeren waardoor hij nu nog niet op full strength is maar dat wellicht ook nooit zal halen hierdoor(?).
Argument dat je veel hoort op, maar niet opgaat. Rockstar heeft al aangegeven met Vice City het maximum uit de PS2 gehaald te hebben, dus het is zeker wel mogelijk. Het zal misschien wat lastiger zijn, maar mogelijk is het zeker.

Verwijderd

Ik geef dit topic nog 3min, hoogstens.
@ Audi: Volgens een insider van Rockstar was dat niet zo, allemaal bluf, om de wereld vervolgens te schokken met de volgende GTA...

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:59

MaDLiVe

.-Observer-.

Deze hebben we idd al een paar x gehad tijdens de release van de Xbox.

Het is gewoon smaak afhankelijk.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 16:34:
Ik geef dit topic nog 3min, hoogstens.
@ Audi: Volgens een insider van Rockstar was dat niet zo, allemaal bluf, om de wereld vervolgens te schokken met de volgende GTA...
Dan vind ik het niet zo netjes van Rockstar dat ze liegen in interviews ;)
Maar ach, ze dwingen gamesbladen ook tot covers en hoge punten dus ik kijk nergens meer van op. Maakt ook niet uit zolang ze maar kwaliteit leveren.

Verwijderd

ik heb een ps2 . ik vind dat de meeste spellen op de ps2 een veeeeeeeeeeeels te lage fps hebben . soms als je met 2 spelers bent gaat het er gewoon zo traag aan toe dat je gewoon moet gokken waar je moet schieten en aimen. veels te veel gestotter.
veel spellen voor de ps2 zijn eigelijk gewoon te goed voor de ps2 . de ps2 kan die maar net aan .

ik weet niet of de xbox dit heeft .

Verwijderd

Deze site is overgens al heel erg lang bekend, we hadden hierover geloof ik al een discussie net toen de ps2 uit was :P

edit:

Ps2 vs xbox hardware.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 16:50 ]

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb ergens op een site gelezen (weet niet meer waar, tis al een tijdje terug):

De ps2 is technisch sneller dan de x-box en dan moet je niet alleen kijken naar het aantal mhz'en.
Doordat de ps2 een heel andere architectuur heeft is die sneller dan de x-box. (En de GC sneller dan de ps2.)
De x-box maakt gebruik van dezelfde architectuur als van de pc en daardoor is er meteen alles uit te halen. Je zal ook nooit zien (altans volgens die site) dat x-box spellen mooier worden.
De ps2 en GC maken gebruik van een hele andere archtectuur en daardoor moeten de makers van de games de architectuur eerst doorkrijgen.
Sony en Nintendo geven telkens kleine hinten zodat het het voor de makers wel nogsteeds aantrekkelijk is om games te maken.
Als je dan ook kijkt naar games die door Nintendo en Sony zijn gemaakt, die zijn veel mooier (meestal dan) dan die van 3rd party developers. (Alhoewel dat natuurlijk ook kan komen doordat ze op meer platforms gemaakt worden ;) )

Zo zit het dus een beetje in elkaar (altans volgens die site).

Correct me if I'm wrong :)

Verwijderd

AudiRS4 schreef op 04 mei 2003 @ 16:32:
[...]

Argument dat je veel hoort op, maar niet opgaat. Rockstar heeft al aangegeven met Vice City het maximum uit de PS2 gehaald te hebben, dus het is zeker wel mogelijk. Het zal misschien wat lastiger zijn, maar mogelijk is het zeker.
Dat zou goed kunnen dat ze dat gezegd hebben en dat het zo is, maar door de copmlexiteit zou het best kunnen dat ze wel de maximale power gebruiken maar totaal niet efficient. vb: hij gebruikt 100% van de kracht maar daarvan is 90% nutteloos gebruikt en zou veel efficienter gebruikt kunnen worden. Het gebruik maken van 100% van de mogelijkheden is opzich niet zo heel moelijk maar het ook nog efficient gebruiken is bij de ps2 wat moelijker en zal nog wel even duren vermoed ik.

NB ik wil niet zeggen dat dit bij vice city ook zo is, ik ken het spel niet maar ik wilde alleen aangeven dat die uitspraak opzich nog niet zo veel zegt.

• Wom

Wom

MyNameIs schreef op 04 mei 2003 @ 16:50:
Ik heb ergens op een site gelezen (weet niet meer waar, tis al een tijdje terug):

De ps2 is technisch sneller dan de x-box en dan moet je alleen kijken naar het aantal mhz'en.
Doordat de ps2 een heel andere architectuur heeft is die sneller dan de x-box. (En de GC sneller dan de ps2.)
De x-box maakt gebruik van dezelfde architectuur als van de pc en daardoor is er meteen alles uit te halen. Je zal ook nooit zien (altans volgens die site) dat x-box spellen mooier worden.
De ps2 en GC maken gebruik van een hele andere archtectuur en daardoor moeten de makers van de games de architectuur eerst doorkrijgen.
Sony en Nintendo geven telkens kleine hinten zodat het het voor de makers wel nogsteeds aantrekkelijk is om games te maken.
Als je dan ook kijkt naar games die door Nintendo en Sony zijn gemaakt, die zijn veel mooier (meestal dan) dan die van 3rd party developers. (Alhoewel dat natuurlijk ook kan komen doordat ze op meer platforms gemaakt worden ;) )

Zo zit het dus een beetje in elkaar (altans volgens die site).

Correct me if I'm wrong :)
Die andere architectuur betekend niet automatisch dat het beter is. Programmeurs werken gewoon door Microsoft/Nintendo/Sony verschafte devkits, en eens in de zoveel tijd komt daar een betere versie van uit. Dat over die kleine tips is dus onzin. Een programmeur weet echt wel wat hij wel en wat hij niet met een machine kan doen, daar zijn die devkits dan ook voor. Die zijn er dan ook om het zo makkelijk mogelijk te maken voor een programmeur om een spel te programmeren voor een bepaalde console.

En dat Xbox spellen grafisch niet verbeteren lijkt me erg onwaarschijnlijk, want hoewel de techniek dan wat bekender wordt, wil dat nog niet zeggen dat er gen rek in zit. Kijk maar eens naar de screens van het eerste deel van Amped en de screens van deel 2. Hogere resolutie textures, meer polygonen, grotere drawdistance, etc.
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 16:51:
[...]

Dat zou goed kunnen dat ze dat gezegd hebben en dat het zo is, maar door de copmlexiteit zou het best kunnen dat ze wel de maximale power gebruiken maar totaal niet efficient. vb: hij gebruikt 100% van de kracht maar daarvan is 90% nutteloos gebruikt en zou veel efficienter gebruikt kunnen worden. Het gebruik maken van 100% van de mogelijkheden is opzich niet zo heel moelijk maar het ook nog efficient gebruiken is bij de ps2 wat moelijker en zal nog wel even duren vermoed ik.

NB ik wil niet zeggen dat dit bij vice city ook zo is, ik ken het spel niet maar ik wilde alleen aangeven dat die uitspraak opzich nog niet zo veel zegt.
De door Sony uitgegeven devkits zorgen er juist voor dat er efficient te werken tijdens het programmeren, dat is het doel van die dingen. De enige ristrictie die ene programmeur heeft zijn de limieten van de machine waar hij het voor maakt, niet meer en niet minder. Aan de kennis van een programmeur ligt het niet, maar het zit hem in de middelen waar hij het mee moet doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Wom op 04-05-2003 16:58 ]

Verwijderd

Er word altijd maar gezegt GT3 gebruikt maar XX% van de totale rekenkracht van de ps2 en mgs2 ook maar XX%. Maar als er na 2 jaar nog steeds niet alles uit die machine word gehaald wat heb je dan aan die snelle processor? Dan kun je wel zeggen ps2 is sneller dan XBOX maar als XBOX er mooier uitziet dan ps2 tja dan gaat er toch iets mis. (ik zeg dus niet dat je om de graphics een andere machine dan de ps2 moet kopen maar ik vind het gewoon een slap verhaal).

Dan kun je net zo goed een minder snelle machine kopen..... Als over 4 jaar eindelijk de top van de ps2 is bereikt zijn de volgende next-gen consoles al weer uit........

Verwijderd

AudiRS4 schreef op 04 May 2003 @ 16:55:
[...]

De door Sony uitgegeven devkits zorgen er juist voor dat er efficient te werken tijdens het programmeren, dat is het doel van die dingen. De enige ristrictie die ene programmeur heeft zijn de limieten van de machine waar hij het voor maakt, niet meer en niet minder. Aan de kennis van een programmeur ligt het niet, maar het zit hem in de middelen waar hij het mee moet doen.
De devkits van Sony zullen vast wel goed zijn daar twijfel ik niet aan, maar ik denk niet dat het gebruik van sony's devkit er voor zorgt dat er zo efficient mogelijk gebruik van de hardware wordt gemaakt. Aangezien er naar verhouding maar een kleine groep programmeurs bezig is met het ontwerp van een devkit, wanneer iedereen zonder zou zitten zouden er mischien nog efficientere code gemaakt kunnen worden, alleen is het natuurlijk wel zo dat dit zoveel nadelen op levert dat het logisch is dat dit niet veel gedaan zal worden. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer ze Metal gear solid 3 aan het maken zijn en ontdekken dat een bepaalde functie uit de devkit opvallend traag is dat ze dan zelf een betere zullen proberen te schrijven waardoor nog meer uit dezelfde hardware wordt gehaald. Want ondanks dat het sony team dat aan de devkit werkt waarschijnlijk goede programmeurs zijn, betekend dit niet dat zij altijd de door hun gemaakte functies het meest efficient zijn.
Natuutlijk is dit wel theoretisch gezien, in de praktijk zal het mischien wel anders zijn, maar het gaat om het idee

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

We doen niet aan PS2 vs Xbox discussies, daar komt bij dat er genoeg via de search hier over te vinden is...
Dit draadje gaat down-under.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.