Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:50
Hallo,

Ik heb op dit moment zo'n oude, brakke nokia 8210 en 6210. Ik wilde binnenkort een nieuwe kopen (ik denk een 7210).
Nou zitten er op dit moment op mijn 8210 veel krassen (vooral lichte) en op mijn 6210 een paar krasjes.

Ik ben al wezen zoeken en had het uiteindelijk gevonden: er was iets van een zalfje (ofzo) waarmee ik krassen van mijn display kon halen!
Alleen: de stroom viel uit |:( :(
Ja, nu zul je denken: dom, dom, dom.
Door de stroomuitval wist ik de naam niet meer en ik kan het dus ook nergens vinden.

Weet iemand misschien de naam?
Weet iemand of het ook werkt?
Waar kan ik het kopen?

En ik heb voor mijn GBA een soort kapje wat je op je scherm kan plakken, zodat er geen krassen op komen. Als het kapje erg beschadigd is, kan ik er een nieuwe op doen.

Bestaat zoiets ook voor een mobieltje?
Waar kan ik deze kopen?

Alvast bedankt voor de antwoorden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:56

Part

Helemaal niets.....

Ik denk dat je polijstpasta zoekt.

Edit:

Werkt prima is mijn ervaring.
En is te koop bij de meeste doe het zelf zaken.

Elke pasta voor kunststof kun je gebruiken en het moet zelf kunnen met koper poets.

[ Voor 73% gewijzigd door Part op 04-05-2003 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.displex.de/ :P

Deze zijn overal verkrijgbaar: halfords, automat, electro zaak, gsm zaak etc

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de 6210 bestaan er mi compleet nieuwe displays. Niet erg duur en makkelijk te vervangen.
Had zelf (door warmte denk ik) een hele barst.>>nieuw display en klaar, weet zo niet waar die te verkrijgen zijn. Heb het display via een kennis welke ze via i-net besteld dacht ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:49
Weet niet hoe hard dat glas is, maar heb m'n horloge met een dremel bewerkt. Die heeft ook polijstschijfjes en dat werkte perfect. :P

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:52
IK heb al vaak een lcd ontkrast met wat zilverpoets......
Ging ook perfect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:40
Euhmmm. Dat heb ik volgens mij nog liggen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/teusschinkel/Pics/Displex.JPG

:9 Nog nooit gebruikt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt Commadant autopoets niet gewoon?
heb weleens een kras uit mijn richtinaanwijzerglas/plastic gehaald ermee.Is ook plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commandant lost alleen plastic/lak op zeg maar een soort polijstschuurmiddel. Maar.. Daar zitten geen microspopische glasdeeltjes in, wat Polyex / Displex wel heeft. Dan je moet gewoon harder boenen voor die diepe krassen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:50

WouterG

Dit is geen ondertitel

En je telefoon niet in dezelfde zak houden als geld/sleutels en ander materiaal dat krassen veroorzaakt, scheelt een hele hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Ik denk dat Displex het makkelijkst is, omdat ik die overal kan kopen en het heel eenvoudig is :)

Oke, op plastic werkt het en op glas dus ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sommige broeken hebben een zakje aan de zijkant waar de meeste telefoons perfect in passen, geen sleutels erbij doen e.d.

displex is idd goed spul maar je moet het wel bijhouden,
en krassen op de behuizing doe je niks aan, als het te erg is kun je het frontje vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Misschien een domme vraag maar zou dat spul ook voor cds werken? aangezien dat ook een plastic laag is....

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan vervang je het glas toch ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 21:14:
dan vervang je het glas toch ook :D
LOL

voor cd's is er toch een ander apparaat ??
maar nu dwaal ik af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Er zijn miljoenen typen plastic. Je kunt NIET zomaar middeltje x voor plastic x gebruiken voor plastic y!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

ik zal zo eens wat Brasso koperpoets gaan uitproberen op mijn t600... eens kijken of dat werkt..

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Mhmm, dat displex spul moet ik ook maar eens gaan proberen.

Je kan van je 6210 makkelijk je display veranderen, maar misschien handiger je frondje, want het plastic schermpje wat voor je display zit is onderdeel van je frondje geloof ik.
Ik heb mijn frondje hiervoor ook al een verwisseld. Doe wel voorzichtig met het openmaken van je 6210, want mij lukt het nooit zonder een beetje grof geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 15-09 22:18
bluppy2 schreef op 05 May 2003 @ 10:21:
ik zal zo eens wat Brasso koperpoets gaan uitproberen op mijn t600... eens kijken of dat werkt..
Zou ik niet doen. Die koperpoets bevat ook koperdeeltjes. Ik heb het niet uitgeprobeerd, maar ik denk dat er dan ook onverwijderbare koperdeeltjes op je schermpje komen... Probeer het anders eerst op een afgedankt plexiglasplaatje.

[ Voor 8% gewijzigd door Jaap-Jan op 05-05-2003 10:56 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gemakkelijkst is tandpasta, polijst ook ... wordt gebruikt in de garages om perspex voorruiten van krassen te verwijderen. (Shit wat een kromme zin).
Mijn oom werkt voor BMW en die gebruikt gewoon prodent ofzo om de krassen eruit te polijsten met een polijstvacht.
Zo heb ik ook al wat cdtjes gered van de vuilnisbak.
Zilverpoets en koperpoets zijn wat grover en zullen dus ook meer van het glas/perspex afhalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:08

MaDLiVe

.-Observer-.

Displex moet je niet op een s55 gebruiken. Sommige schermpjes hebben tegenwoordig een soort coating die wordt daar dus mee verwijderd. De oppervlakte wordt gepolijst, er wordt dus een laagje verwijderd zodat de krassen verdwijnen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

Japie_17 schreef op 05 mei 2003 @ 10:55:
[...]

Zou ik niet doen. Die koperpoets bevat ook koperdeeltjes. Ik heb het niet uitgeprobeerd, maar ik denk dat er dan ook onverwijderbare koperdeeltjes op je schermpje komen... Probeer het anders eerst op een afgedankt plexiglasplaatje.
hmm, te laat :)
ik heb het al geprobeerd, en het helpt voor geen meter... toch maar een tubetje Displex halen vanmiddag.. hebben ze dat gewoon bij de lokale telefoonshop?
(T for Telecom, Belcompany etc) ??

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Fire_escape schreef op 04 mei 2003 @ 21:14:
Misschien een domme vraag maar zou dat spul ook voor cds werken? aangezien dat ook een plastic laag is....
Op zich kun je wel wat krassen op cd's met displex aanpakken, diepe krassen wat minder (da's gewoon jammer dan), en beschadigingen aan de bovenzijde natuurlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
wat een onzin topic!, (als je geen krassen wilt moet je hem niet beschadigen
toch?) koop je toch naar een tijdje nieuw frontje voor je 7210!

[ Voor 29% gewijzigd door avon op 05-05-2003 13:33 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 15-09 22:18
AvOn schreef op 05 May 2003 @ 13:32:
wat een onzin topic!, (als je geen krassen wilt moet je hem niet beschadigen
toch?) koop je toch naar een tijdje nieuw frontje voor je 7210!
Wat een onzinantwoord. Ik heb nu al 5 jaar hetzelfde horloge en hij zit onder de krassen. Dat is gewoon af en toe niet te vermijden. Hetzelfde geldt voor CD's. Ik behandel ze met de grootst mogelijke zorg, maar er komen wel eens wat krassen op.
AvOn schreef op 05 mei 2003 @ 19:05:
[...]

Precies, een kras kan je dus niet weg houden zoals in de titel staat.

Simpelste oplossing, nieuw frontje en hij is weer nieuw!...

met horloge wat lastiger.
Oké dat wegHOUDEN is wat lastiger, maar daar hebben we het nog niet over gehad in deze thread. Dan wil ik wel eens weten of een nieuw frontje goedkoper is dan een tubetje displex. En als dat werkt kan dat wel eens een stuk aantrekkelijker zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Jaap-Jan op 05-05-2003 20:51 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Japie_17 schreef op 05 mei 2003 @ 18:59:
[...]

Wat een onzinantwoord. Ik heb nu al 5 jaar hetzelfde horloge en hij zit onder de krassen. Dat is gewoon af en toe niet te vermijden. Hetzelfde geldt voor CD's. Ik behandel ze met de grootst mogelijke zorg, maar er komen wel eens wat krassen op.
Precies, een kras kan je dus niet weg houden zoals in de titel staat.

Simpelste oplossing, nieuw frontje en hij is weer nieuw!...

met horloge wat lastiger.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Dus ook te gebruiken voor extern display van Samsung E700? Is het vaker te gebruiken zonder beschadiging van je display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

[beetje offtopic]
Niet voor het een of het ander, maar de 6210 een oude brakke telefoon noemen getuigt niet van veel respect voor je phone... het is nog steeds een van de beste Nokia's die ze ooit gemaakt hebben. Dat ie qua gadget-gehalte misschien niets voorstelt zegt méér over de huidige telefoon's dan over de 6210 :)
[/beetje offtopic]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
jaccoswinkels schreef op 11 maart 2004 @ 10:23:
Dus ook te gebruiken voor extern display van Samsung E700? Is het vaker te gebruiken zonder beschadiging van je display?
Ik gebruik het al een poosje met verschillende telefoons... (nog geen E700 :() Bij de ene gsm werkt het beter dan bij de andere..maar ik ben er zeer tevreden over. Waar je goed op moet letten is dat je GOED poetst...redelijk veel druk geven...en volgens mij kan je het net zo vaak gebruiken als je maar wilt... (correct me if i am wrong). Je moet dus echt ff "pollijsten"...dus niet 20 sec wrijven.... Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

Exirion

Gadgetfetisjist

psy schreef op 11 maart 2004 @ 10:28:
[beetje offtopic]
Niet voor het een of het ander, maar de 6210 een oude brakke telefoon noemen getuigt niet van veel respect voor je phone... het is nog steeds een van de beste Nokia's die ze ooit gemaakt hebben. Dat ie qua gadget-gehalte misschien niets voorstelt zegt méér over de huidige telefoon's dan over de 6210 :)
[/beetje offtopic]
Ach ja, een beetje trendy puber kotst al op een telefoon die 2 a 3 maanden oud is :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Je hebt GS27 scratch remover nodig :p
Exclusieve formule, samengesteld uit crème op basis van microscopische kristallen.

[ Voor 49% gewijzigd door Tyrian op 11-03-2004 10:47 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
jaccoswinkels schreef op 11 maart 2004 @ 10:23:
lijkt me niet eigenlijk. polijsten is een op een hele voorzichtige manier schuren. als je dat maar lang en vaak genoeg doet blijft er vanzelf geen display meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet zo dat je juist meer kleinere krasjes maakt als je met die polijstmiddeltjes erop gaat? Of zie ik dit verkeerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
psy schreef op 11 maart 2004 @ 10:28:
[beetje offtopic]
[/beetje offtopic]
Toen ik em kocht was die niet brak idd, maar ik vond em in mei wel brak :>
Nu heb ik btw een T610 en ik ben nu alweer op zoek naar een nieuwe tellie >:)
Exirion schreef op 11 maart 2004 @ 10:40:
[...]

Ach ja, een beetje trendy puber kotst al op een telefoon die 2 a 3 maanden oud is :z
Hoe kom je daar nou bij...!? :P
Pagina: 1