Toon posts:

draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis een hub van 100mbit staan, daarop zitten alle pc's aangesloten. Nu wil ik er een draadloosnetwerk bij van 11mbit of 54mbit. Kan ik zo'n accespoint aansluiten op mijn 100mbit hub zodat ik gewoon 1 normaal netwerk blijf houden en niet 2 verschillende.
En wat heb ik nodig voor een draadloosnetwerk? mij lijkt het dat ik een accespoint nodig heb en een USB Adapter WUSB11. Die USB Adapter WUSB11 kan ik aansluiten op een client.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dat kan ja, moet je AP de zooi gaan bridgen, wat ze over het algemeen allemaal wel kunnen :)

Verwijderd

Je hoeft helemaal niks te bridgen.

Je sluit gewoon je AP aan op de bestaande hub/switch, als je een DHCP netwerk hebt krijgt de AP gewoon een IP van je DHCP server en als een client inlogt op je AP krijgt die vervolgens ook een IP van je DHCP server.

Heb je vaste IP's dan moet je in je AP een IP instellen in dezelfde range als de andere apparaten op de hub/switch, clients die zich aan melden op de AP moeten dan ook in dezelfde range gaan zitten als de AP.

Je hebt dus alleen 1 AP nodig met stukje UTP voor in de hub/switch en 1 draadloze nic voor op je pc/notebook. Meer heb je niet nodig.
Welke je moet nemen kun je zelf wel uitzoeken, er zijn genoeg topic inmiddels over welke het meest geschikt is.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 16:03:
Je hoeft helemaal niks te bridgen.

Je sluit gewoon je AP aan op de bestaande hub/switch, als je een DHCP netwerk hebt krijgt de AP gewoon een IP van je DHCP server en als een client inlogt op je AP krijgt die vervolgens ook een IP van je DHCP server.
en hoe noemen we dit :?

idd dat heet dus bridgen....

A wise man's life is based around fuck you

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

ik ga mee met zwelgje voor het bridgen van het netwerk mbv de AP _/-\o_

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat zelf aan deze te denken http://www.gistron.com/img/producten/1048610631.jpg
Kan ik daar ook een antenne op aansluiten voor op mijn dak van mijn huis?

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

neej maar bereik is toch niet zo super veer met soho wireless meuk.
Je zou de antennes eruit kunnen halen en dan met draad verlengen naar je dak, maar ik denk de winst die je uit het verplaatsen van je antennes haalt wordt opgeheven door de weerstand van die kabels, zowel dat je misschien nog verliestg erop

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
kan ik de eerste accespoint op deze site http://www.wifishop.nl/nl/dept_21.html ook aansluiten via uplinkkabeltje op mijn netwerk thuis of niet?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 16:41:
kan ik de eerste accespoint op deze site http://www.wifishop.nl/nl/dept_21.html ook aansluiten via uplinkkabeltje op mijn netwerk thuis of niet?
ja

-Point to Point Bridge of als Multipoint bridge.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik op de WAP11 van linksys een 100mbit hub op aansluiten, of alleen een 10mbit hub?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 19:05:
Kan ik op de WAP11 van linksys een 100mbit hub op aansluiten, of alleen een 10mbit hub?
te lui om zelf info te zoeken :?
volgens de specs van het ding heeft hij een 10mbit ethernet aansluiting, waardoor een 100mbit hub niet gebruikt kan worden.
Werkt dus alleen icm 10(/100)mbit hub en een 10(/100) switch

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 04 May 2003 @ 19:10:
[...]

te lui om zelf info te zoeken :?
volgens de specs van het ding heeft hij een 10mbit ethernet aansluiting, waardoor een 100mbit hub niet gebruikt kan worden.
Werkt dus alleen icm 10(/100)mbit hub en een 10(/100) switch
Toch hoor ik hier en daar dat hij ook 100 kan, maar ik wil het zeker weten.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 19:20:
[...]

Toch hoor ik hier en daar dat hij ook 100 kan, maar ik wil het zeker weten.
wat zou het nut zijn om zo'n apparaat op 100mbit te laten werken als de max snelheid van je wlan maar 11mbit maximaal is :?
maar als je die AP aansluit op een 10/100switch is er toch geen probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 04 May 2003 @ 19:22:
[...]

wat zou het nut zijn om zo'n apparaat op 100mbit te laten werken als de max snelheid van je wlan maar 11mbit maximaal is :?
maar als je die AP aansluit op een 10/100switch is er toch geen probleem?
mijn hub die ik thuis heb kan alleen maar 100mbit

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 19:53:
[...]

mijn hub die ik thuis heb kan alleen maar 100mbit
Fijne hub heb je dan, hij zal vast wel backwards compatible zijn, je kan je ap gewoon op je hub/switch aansluiten en configureren, ik zie je probleem niet.

En de keren dat je om info vraagt, staat die info gewoon in de links die jij zelf post hier :O

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 20:23 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 20:22:
[...]

Fijne hub heb je dan, hij zal vast wel backwards compatible zijn, je kan je ap gewoon op je hub/switch aansluiten en configureren, ik zie je probleem niet.
ehm, er zijn hubs (en ook wel switches) die ALLEEN 100mbit kunnen ;)
en dan nog valt bij een 10/100hub het hele netwerk terug op 10mbit zodra er minstens 1 10mbit adapter aan hangt ;)

Verwijderd

Erkens schreef op 04 mei 2003 @ 20:33:
[...]

ehm, er zijn hubs (en ook wel switches) die ALLEEN 100mbit kunnen ;)
en dan nog valt bij een 10/100hub het hele netwerk terug op 10mbit zodra er minstens 1 10mbit adapter aan hangt ;)
Arg een hun jah soz, heb zelf een switch en geen problemen, maargoed foutje van mijn kant :> :/

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 20:36:
[...]

Arg een hun jah soz, heb zelf een switch en geen problemen, maargoed foutje van mijn kant :> :/
ach, we leren continue ;)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:55
Als USB client kan ik je absoluut de Sitecom WL-012 aanraden. Deze heeft n Intersil Prism 2.5 chip (wordt erg goed ondersteunt) en n erg hoge gevoeligheid van -85dB@11mbit.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Pagina: 1