asus ti 4600 fan lawaai voor de 2de keer

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 21:11
sinds vorig jaar april heb ik een asus ti 4600.
Na 6 maanden begon het fannetje lawaai te maken.
Schoonmaken hielp niet, dus terug naar de winkel.
Na 2 MAANDEN (ja je leest het goed) kreeg ik een hele nieuwe kaart.
Nu begint de fan van de nieuwe kaart ook weer irritant lawaai te maken.(soms wel soms niet).
Dit is toch niet normaal meer voor een kaart van 575,-- euro!!!
Mijn eerste kaart (met fan) was een asus v6800 die nog steeds perfect draait!
Asus was altijd mijn favoriet, maar ik begin nu toch te twijfelen over de kwaliteit.
Wat moet ik nu doen, terug naar de winkel en weer 2 maanden wachten op een nieuwe? en dan over een half jaar weer een nieuwe?
Ik zit er hard over te denken om zo'n zalman passieve koeler er op te bouwen, maar hoe zit ik dan met de 3 jaar garantie van de kaart.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kan net zo goed een nieuw klein heatsink + fannetje halen (wel zorgen dat die genoeg koelt voor je kaart), dan ben je van het gezeik af. Ook die Zalman koeling is een optie, wel wat duurder.

Alleen is het met deze methodes wel zo dat je de garantie op de kaart kwijt bent :)

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

StarWing

Huh ?!?

je kan een emailtje sturen naar asus en je probleem uitleggen, waarschijnlijk sturen ze dan een nieuw fannetje op, gratis :)

Page intentionally left blank.

Verwijderd

Ik denk niet dat het alleen aan het merk is, er zijn meer merken die er last van hebben dat die ventilatoren er snel mee uitscheiden of gaan aanlopen.

Zallman heeft idd wel een hele goede passieve oplossing voor je VGA plank. Kosten vallen op zich ook wel mee, €26,50 + rembours in pricewatch geloof ik. Ben je in 1 keer van dat gedoe af.

<EDIT> Het gaat hier om de ZM80A-HP </EDIT>

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 16:03 ]

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Ik zou zeer zeker weer even de winkel laten weten dat je probs hebt en als ze ruilen voorstellen een termijn afspreken waarin dit gebeuren moet, 2 maanden is NIET acceptabel. Evt Asus even een mailtje gooien en zien wat zij zeggen hierover.

Koeler zelf vervangen dan kun je probs krijgen met je garantie en is eigenlijk de laatste optie. Heb t zelf uiteindelijk wel gedaan bij een GeForce 256 DDR van Guillemot.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op Asus videokaarten zit 3 jaar garantie dus eerst iig een mailtje naar Asus sturen om om een nieuw fannetje te vragen. Als die weer snel kapot gaat en je geen zin hebt om je garantie te verliezen door er een niewe Heatsink + Fan erop te zetten kan je een slotkoeler nemen. Dat is een Fan die je boven het 1e PCI slot hangt en de lucht naar buiten blaast.

[ Voor 5% gewijzigd door Ares408 op 04-05-2003 16:20 ]

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
ik zou ook ff de winkel inlichten dat je alweer problemen hebt, en asus ff vragen voor een fan.. krijg je die niet, dan vraag je bij de winkel of hun er voor jou een niewe fan/koelblokje ( ZALMAN ) willen opzetten , desnoods betaal jij dat fannetje/koelblokje....

en overleggen dat je niet je garantie kwijt bent..

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Vaporized schreef op 04 May 2003 @ 16:22:

en overleggen dat je niet je garantie kwijt bent..
Ik denk dat je dat kunt vergeten :).

Persoonlijk zou ik de zalman optie doen. Garantie kwijt is jammer, maar dat is een relatief klein risico wat je neemt :)

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:58
We Are Borg schreef op 04 May 2003 @ 17:18:
[...]

Ik denk dat je dat kunt vergeten :).

Persoonlijk zou ik de zalman optie doen. Garantie kwijt is jammer, maar dat is een relatief klein risico wat je neemt :)
ach waarom? gewoon weer ruilen! zit toch nog binnen de garantie?
alleen wel ff wat regelen met die zaak dat 't wat sneller gaat ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 21:47

icecoolsniper

never run from a sniper!

Mijn fannetje ratelt ook als een gek, dat alleen als me pc een paar uur aan staat. Heb Asus ff gemaild, kijken wat hun ervan zeggen. Vid kaart is ongeveer een week oud.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hier ook een Asus met een ex-luidruchtige koeler. GeForce 1 SDR versie is het nog. Helaas is er nu naast de tv-out chip ook nog een geheugenchip doorgefikt :(
Allemaal lijnen in beeld, beeld heel donker. Onbruikbaar dus :'(

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 21:20
Ik heb hier hetzelfde probleem met een Geforce 3 ti200 van Leadtek. Binnen een halfjaar begon de fan te ratelen. De winkel(dynabyte) kon niks doen behalve de kaart opsturen, daar had ik natuurlijk weinig aan want dan zit ik weken zonder werkende pc. Ik heb dus toen meerdere mailtjes gestuurd naar Leadtek. Het duurde ruim een maand tot ik enige reactie kreeg (Hoezo goede service :r ). Deze wilde alleen een nieuwe fan opsturen als ik mijn kapotte fan opstuurde, maar op die manier zit ik dus nog steeds een lange periode zonder werkende pc.
Ik snap niet waarom ze zo moeilijk doen over die fan's, want de fabrikant weet heel goed dat die dingen het geen jaar uithouden

Een vriend van mij had een XFX en kreeg zonder problemen een nieuwe fan.
Dus voor de service moet je zeker geen leadtek nemen.

Hoe de service van asus is weet ik niet, maar ik ze gewoon een mailtje sturen waarin je vraagt om een nieuwe fan. Hopelijk heb je meer geluk dan mij

Verwijderd

IK heb zelf ook die Asus GF4 TI4600 (1e serie model) gehad en precies hetzelfde probleem met de fan. Na hem ook een keer te hebben omgeruild, had ik hetzelfde probleem snel weer :( , kreeg zelfs de nieuwere uitvoering met nieuwere koeler (zou beter zijn), helaas pindakaas.

Ook gepoogd contact op te nemen met Asus, maar sinds Asus zijn grote bekendheid heeft gekregen is de support errug slecht, vaak krijg je geen antwoord of pas maanden later alsnog een onbevredigend antwoord. ;(

Ik heb er gewoon voor gekozen om de passive Zalman (ZM80A-HP) erop te zetten, niet duur, lekker stil en kaart loopt nog beter omdat hij veel minder warm word, mits slecht gemonteerd natuurlijk.... 8)7 ,.. dat je garantie verloopt tsja op zich wel raar, Sapphire levert deze kaarten tegenwoordig zelfs bij hun Radeon en je hoort maar zelden dat die Asus kaarten kapot gaan, tenzij je hem teveel OC-ed zonder juiste koeling dan verbrand de chip of het geheugen.

Advies ga voor de Zalman :9

Verwijderd

ga trug naar de winkel en vraag om een leenkaart en als hun m dan opsturen heb je tenminste iets, bij ons doen ze dat tenminste wel als je met een brakke kaart trug komt die bij hun gekocht is

Verwijderd

Ik heb het ook al voor de tweede keer bij Ti4200 van Asus. Eerst had ik het na een week, daarna had de winkel me gewoon een nieuwe kaart erin gedaan. Maar na 2 dagen maakte deze ook al geluid, en nu loopt ie al een maand of 2 met veel lawaai. Dit is vooral bij de koude start..
Ik denk dat ik me ook die zalman of een Thermaltake fannetje ga halen ofzo..

Kan het btw ook er mee te maken hebben dat de kaart een beetje (290/550) is overclocked?

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
kheb een gf4 ti-4400 van leadtek (stoer koelblok d'r op) die begint een beetje herrie te maken als de stof filters vol zitten... verder geen last van leadtek. kvind at ze best goede producten maken. alleen jammer van de service ja...

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Asus is niet de enige...bij m'n Leadtek GF3 ging de fan ook geluiden maken na een paar maanden. Leadtek mailen was niet al te succesvol, dus maar een 8cm fan op 7V er op gehangen met tie-wraps.

De fannetjes zijn gewoon van slechte kwaliteit ongeacht merk, m'n good old Viper770 had er ook last van na een half jaar.

Ik verwacht dan wel dat ik er gewoon 1 toegestuurt krijg na een mailtje, Leadtek liet het hier afweten(zowel NL and UK), geen Leadtek meer voor mij iig.
Hopelijk is de service van Sapphire wel goed mocht ik dit nodig hebben :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oplossingen zijn duidelijk, nu is het 1 grote herhaling van mogelijkheden en daarbij ook behoorlijk wat offtopic posts, dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.