[tv-kaart] capturen > wie heeft de gouden tip?

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ik ben tegenwoordig in het bezit van een Aldi tv kaart (Lifetec 9415 TV, brooktree)
En nu zou ik deze graag gebruiken om programma's van de tv op te nemen.

Dit betekend dus dat ik softwarematig mpeg moet encoderen. Het ideale programma daarvoor is in principe Virtual dub. Ware het niet dat ik met die 'standaard' tuner geen goede resultaten krijg.

Weet iemand hoe je daar mee om kan gaan ? het liefste zou ik net zoals bij Dscaler een frequentie in kunnen typen, maar dat zal wel te handig zijn :(

Ook een handig programma om te cappen is Avi IO.
Deze gebruikt op een slimme manier buffers en zo kan ik op een PII 333@400 met 128mb intern direct naar Xvid cappen :9~
Maar ook deze gebruikt de standaard tv tuner en daar kan ik geen choco van maken :|

Dan is er nog WinDVR. In principe een goed programma, zoekt zelf de goede frequenties en heeft behoorlijk goede automatische afstelling. Helaas kan ik hier alleen maar voor Mpeg1 kiezen. En daarbij is ie redelijk processor intensief en soms ook buggy...

Mijn vraag is dus, hoe kan ik de standaard tv tuner vervangen/beter gebruiken ?
of welk programma doet het allemaal ineen?

alvast bedankt :)

(deze vermalijde tuner bedoel ik dus)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=109591

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Zoals ik het doe met een Pinnacle PCTV:
Ik start DScaler, en vervolgens doe ik Actions -> Stop Video.
DScaler blijft nu actief, maar geeft geen beeld meer weer.
Vervolgens ram ik 2 keer op mute, waardoor het geluid weer aan is. Start capture programma (in mijn geval virtualdub of IUVCR), selecteer het kanaal met Dscaler en cappen maar.

Als je het bijgeleverde proggie van je TVkaart wilt gebruiken zal dat waarschijnlijk ook wel op een vergelijkbare manier moeten lukken.

[ Voor 17% gewijzigd door m-m op 04-05-2003 15:58 ]

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
dat is opzich wel een goede tip, iig van die @!#()&% tvtuner af :)
nu even kijken hoe ik het beeld nog scherp krijg

Verwijderd

Als je weet waar die tuner de waardes bewaard kun je die ook direct intypen (in INI of REG file) - scheelt je scannen en je settings staan gelijk perfect tot op de MHz op de zender...

Daarnaast kun je ook een externe tuner (videorecorder, satelietontvanger etc) gebruiken en de video-input gebruiken van de kaart [indien aanwezig].

Verwijderd

mpeg encoden met Vdub? Hoe doe je dat dan?

Naar mijn weten doet Vdub alleen avi. En mpeg kan ie allen decoden.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 07:55:
mpeg encoden met Vdub? Hoe doe je dat dan?

Naar mijn weten doet Vdub alleen avi. En mpeg kan ie allen decoden.
dat doe ik ook niet :)

met winDVR cap ik naar mpeg.

Overigens gebruik ik nu iuvcr. ERg handig programma en je kan er zo de frequenties intypen die je wil. Gebruikt maar zeer weinig rescources !

nu alleen nog op zoek naar een mjpeg encoder die freeware is, dan kan ik zelfs 640x480 cappen @20fps op mijn PII333@400 !!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik gebruik ook vaak iuvcr ja. Idd, Realtime XViD zonder frameloss op 1500 kbit is 80% CPU usage op mijn duron 1300. Dat lukt met nandub niet zo mooi. Alleen loopt audio niet altijd mooi synched bij IUVCR valt me op.

[ Voor 19% gewijzigd door m-m op 05-05-2003 12:39 ]

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
op een PII333@400 + 128Mb fsb @80

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=111504

Pagina: 1