Toon posts:

AVI of MPEG op website?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om AVI of MPEG bestanden af te spelen op een website en zo ja, welk formaat kan ik dan het beste kiezen en hoe moet ik ze afspelen?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het is mogelijk, maar het is te hopen dat daar niemand komt met een 56k modem of ISDN lijntje, want die kan dan eerst op z'n gemak een bakje koffie gaan halen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Als het een "algemene" website is: kiezen voor een mpeg 2 formaat en geen divx ofzo want normale bezoekers hebben deze codec niet

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:35
Mwa, ik denk dat je het beste voor MPEG kan gaan. AVI kent vele manieren van coderen. Jij kan misschien het bestandje wel afspelen maar iemand die bv geen DivX heeft kan dat weer niet en MS WMP zal geen DivX 5.04 gaan downloaden. Denk dat je het beste gewoon voor MPEG kan gaan aangezien deze standaard door Windows wordt ondersteund.

[edit Bosmonster: Alleen kleuters schrijven M$ en kleuters hoeven hier van mij niet te reageren]

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 04-05-2003 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe implementeer ik dat in m'n website, de mpeg moet automatisch afspelen als de site geopend wordt.

Verwijderd

Flash MX is een der meest verspreide plugins+codecs waarin je video kan afspelen...
Vele websites beginnen nu van de video mogelijkheden gebruik te maken:

Prachtig voorbeeld

http://www.magnoliathemovie.com/

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 16:26:
Flash MX is een der meest verspreide plugins+codecs waarin je video kan afspelen...
Vele websites beginnen nu van de video mogelijkheden gebruik te maken:

Prachtig voorbeeld

http://www.magnoliathemovie.com/
mooie combi met die hotzones enzo :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 17:43
Als hij meteen moet afspelen is MPEG de beste keuze, want die wordt streaming afgespeeld, dus begint met spelen terwijl hij nog aan het downloaden is. Bij divx moet het bestand eerst helemaal binnen zijn voordat de download begint. Tenminste, dat is mijn ervaring.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:24
Let erop dat je MPEG1 gebruikt en geen MPEG2 want er zit standaard geen MPEG2 support in MediaPlayer (en vele anderen).

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:57
bouw dat filmpje om naar een swf dan kan iedereen het gezellig kijken :) en kies dan ook voor streamend!

[ Voor 19% gewijzigd door savale op 04-05-2003 19:31 ]

• Dirk J
  • Laatst online: 22-07 22:22
Of gewoon omzetten in Quicktime formaat :P

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

WMV kan ook nog en dan een geintegreerde MediaPlayer op je website zetten. Mar dat heeft natuurlijk ook z'n beperkingen. 't is wel streaming.
Of asx/asf.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1