Toon posts:

Waarom heb ik geen geluk met mijn fikker...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al mijn 3de Yamaha fikker en het blijft sh*t. Ik had gewoon een uptime van 2 dagen en mijn PC was helemaal goed...niets geen problemen...en toen ik een CD wou branden crashde mijn hele systeem. Weer een coaster er bij. Dat is nummer 47 van die ik nog heb bewaart...ga ze denk ik opsturen naar Yamaha...mijn ervaring.

Maar ik weet niet waarom die brander nou zoveel problemen geeft. Neem nou bijv. CDRWIN. Ik gebruik het niet meer nu omdat ik er geen CD gebrand mee kreeg. 100% kans op een coaster. Met goede key. Zelfde versie als ik eerst gebruikte. Maar altijd een coaster. Dus moest ik met FireBurner de ISOz fikken. En allemaal gelukt. Met 1 coaster dan wel. Ik snap niet wat het probleem is. De brander heb ik nieuw gekregen van Yamaha omdat mijn oude kapot was.

Systeem :
Thunderbird700@800,
Abit KT7-RAID,
128 MB 133Mhz,
TNT2Ultra,
Adaptec2904,
Eicon DIVA 2.01 ISA,
WinBond89C940 PCI 10MBit network adapter, CreativeLabs SoundBlaster Live! 1024, Plextor UltraPlex40,
Yamaha8424E,
NEC zip drive,
TEAC floppy drive and a
Maxtor 20,4GB HDD

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19
Nero al geprobeerd :?
In brand alleen onder stabiele OSen en vermijd: 95, 98, 98SE en ME :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Probeer eens wat verschillende firmware versies voor die writer. Ik heb ook een Yamaha CRW4416S (nouja zit nu in mijn oude P1, de yammie is vervangen voor een plex) en daar had ik ook veel problemen mee. Ik kon niet op goedkopere cdrs schrijven en dure blauwe werkte ook van geen kant. Een vriend van me met dezelfde drive had echter die problemen niet, met de verschillende firmware versies. Bij mij maakte het uit welke firmware versie ik had welk merk cdrs ik kon gebruiken!
Op mijn werk hebben ze trouwens een Yammie CRW 8424S en die loopt als een tiet!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Vreemd, al deze problemen lezen met Yamaha schrijvers. Mijn oude Yamaha CDR400t schrijft nog steeds als een dolle !! Is 3 jaar oud. Jammer dat het ding zo langzaam is (vandaar dat ik op de HCC ga kijken voor een nieuwe recorder) en dan gaat deze naar een ouder systeempje denk ik. :)