Toon posts:

Versterker voor Tv-kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even vooraf: de search heb ik gebruikt, maar daar wordt dit niet uitgelegd.

Overal las ik dat een versterker hielp tegen slechte tv-kaart ontvangst. Nu wil ik dus zo'n versterker gaan plaatsen op het punt waar het tv-signaal binnenkomt, maar dan na de splitter waar het internetsignaal afgetapt wordt. Ik heb gehoord dat internet heen en terug nodig heeft en tv alleen heen, en de versterker ondersteunt dus geen terug.

Nu mijn vraag:

Hier kan ik misschien nog aan een versterker komen, een beginversterker. Mijn vader zegt dat ik een eindversterker nodig heb. Dit lees ik alleen nergens terug dat een eindversterker nodig is.

Is een beginversterker ook goed of moet het perse een eindversterker zijn? :?

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Met een beginversterker bedoel je een versterker die twee kanten op kan, en bij mijn weten zijn die veel duurder. Ze ondersteunen zgn ******ing (hoe heet dat ook alweer).

Waarom koop je niet gewoon een cheap Gammaversterkertje en pleur je die voor je TVkaart.

Een slechte ontvangst kan ook liggen aan het feit dat je PC niet geaard is. Tenminste, een niet-geaarde PC stoort TV signalen, wellicht geldt dit ook voor TV kaarten in de PC zelf :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is niet geaard nee... :o

Van de week toch maar ff een keer langs de gamma voor een versterkertje.

Maar kan ik een beginversterker nou wel gebruiken en waar moet ik hem neerzetten :?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:10

BaRF

bijna kerst

in elk geval moet de versterker zo dicht mogenlijk bij de plug in de muur komen, dus waar de kabel het huis binnenkomt. Want als je hem verder weg zet, wordt de onstane ruis en storing ook versterkt :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

ik heb TV via de antenne(heb hier helaas geen kabel) en heb er een versterker /spliter bij de gamma vandaan er tussen hangen een lijn naar m`n video/tv en een nar m`n comp werkt goed (zeker als je ziet wat voor een brakke antenne ik heb)

het is zoiezo beter om een versterker er aan te hangen als je meerdere tv ontvangers aan een kabel aansluit

Verwijderd

Topicstarter
Hier zit het zo:

- Signaal komt huis binnen > radio/tv gesplitst in dat kastje > radio gaat verder blblalba, tv wordt weer gesplitst in interet/tv >> overige tv signaal wordt gesplitst, een naar tv > andere helft wordt weer gesplitst naar tv/ tv-kaart

Moet ik dan de versterker bij de dubbele > zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 15:54 ]

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024

Verwijderd

Topicstarter
Had ik al gezien, maar ik woon niet in de randstad. Heb ik dus niet zoveel aan ;).

Verwijderd

ik denk dat als je bij de eerste splits een versterker neer hankt het al een stuk beter word

Verwijderd

Topicstarter
Dat topic is trouwens al aardig verouderd: Digitenne kun je nu alleen maar in Noord-Randstad ontvangen hoorde en las ik.
Digitenne kunt u overal ontvangen met een kleine antenne (slechts ca. 15 cm hoog) en een digitale ontvanger, ZONDER kabel, ZONDER schotel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 15:59:
ik denk dat als je bij de eerste splits een versterker neer hankt het al een stuk beter word
Na de splitter tv/internet bedoel je?

Daarvoor kan niet want internet heeft full-duplex nodig en een versterker ondersteunt dat niet.

Verwijderd

ja zo`n versterker kan aleen maar tv signaal aan

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt. Van de week m'n vader ff opdracht geven na z'n werk langs de gamma te rijden. >:)

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 16:15:
Ok, bedankt. Van de week m'n vader ff opdracht geven na z'n werk langs de gamma te rijden. >:)
Weet je wel zeker dat je een gamma versterker wilt? Er is veel betere kwaliteit te koop, zoals Hirschmann.

Verwijderd

djmartyn schreef op 04 May 2003 @ 17:28:
[...]

Weet je wel zeker dat je een gamma versterker wilt? Er is veel betere kwaliteit te koop, zoals Hirschmann.
Kwaliteit heeft alleen maar zin als je kwaliteitsspullen vanaf het begin gebruikt.

Als je tot aan je kamer allemaal GAMMA spullen gebruikt en bij je PC een vrij dure hirschman versterker zet heeft dat niet zoveel zin. Dan ken je die versterker beter gelijk na de splitsing van je i-net signaal en tv/r signaal zetten

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ik ook van plan. De versterker na de splitsing te zetten. Is het verschil tussen hirschmann en gamma groot en maakt het veel uit kwa prijs?

Verwijderd

Maak gewoon nog een extra splitsing tv/internet meteen op het punt waar je kabel binnenkomt en zet geen versterker op die tv-kabel. Toch niet zo'n probleem zou ik zeggen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat vat ik niet echt. :?

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:25
zo'n gamma versterkertje zorgde ervoor dat het beeld op m'n pc en tv veel, veel en veel slechter werd. Toen ik 'm terug bracht biechte de verkoper op dat het ook eigenlijk troep is...
Pas dus op met wat je koopt

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoeveel kost zo'n gammaversterkertje en hoeveel zo'n hirschmann?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
gamma=15 tot 20 euro.
hirschmann 50-100 euro.

Verschil: de gammaversterker is goedkoper, maar je kan net zo goed een briefje van 20 in de hens steken: levert net zo veel verbetering aan je beeld op. Hirschmann versterker is veel geld, maar levert een daadwerkelijke kwaliteitsverbetering op. 't Is maar wat je wilt: geld verspillen of veel geld verstandig uitgeven.

Verwijderd

Topicstarter
Ben pas ff naar de electronicaboer geweest: ze dachten dat het aan mijn tv-kaart lag omdat ik maar 1 kanaal kon vinden. Later kon ik opeens toch weer meer kanalen vinden, maar dan met een slechte ontvangst, toch maar een versterker. De versterker is er eentje van 35 euro. Een oude televisie hier krijgt daardoor opeens hele goeie ontvanst, maar mijn tv-kaart niet.. :(

Dan ligt het waarschijnlijk toch aan mijn tv-kaart... Bonnetje en de hele rambam per ongeluk weggegooit... |:( Dat wordt dus maar een keer een nieuwe tv-tuner kopen, waarschijnlijk wordt het een externe, ze zeggen dat die beter zijn dan interne gevallen omdat er dan geen storing wordt veroorzaakt van binnen de computer..

Verwijderd

Captain Pervert schreef op 04 mei 2003 @ 15:39:
Met een beginversterker bedoel je een versterker die twee kanten op kan, en bij mijn weten zijn die veel duurder. Ze ondersteunen zgn ******ing (hoe heet dat ook alweer).

Waarom koop je niet gewoon een cheap Gammaversterkertje en pleur je die voor je TVkaart.

Een slechte ontvangst kan ook liggen aan het feit dat je PC niet geaard is. Tenminste, een niet-geaarde PC stoort TV signalen, wellicht geldt dit ook voor TV kaarten in de PC zelf :)
Ja zo lust ik er ook nog wel een.
Op mijn tv zit ook geen randaarde en toch heb ik perfect beeld.
Ik kijkt in de meterkast en zie een aparte versterker voor het internet signaal voor naar boven toe.
Verbinding is max100% dus het zal wel meevallen.

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verschil: de gammaversterker is goedkoper, maar je kan net zo goed een briefje van 20 in de hens steken: levert net zo veel verbetering aan je beeld op. Hirschmann versterker is veel geld, maar levert een daadwerkelijke kwaliteitsverbetering op. 't Is maar wat je wilt: geld verspillen of veel geld verstandig uitgeven.
Das natuurlijk onzin! Tuurlijk is een Hirschmann beter, maar afhankelijk van de situatie kan een el-cheapo versterkertje ook goed helpen. Bij mij had ik eerst ook baggerbeeld met mijn tv-kaartje. Na het aanbrengen van een el-cheapo versterkertje was het beeld helemaal top! :)
Pagina: 1