MP3 -> MID <- Polyfonische ringtones

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:32
Ik heb sinds kort een nokia 6100 en dus ook polyfonische ringtones,
verder heb ik ook ene IRDA kabel om mijn 6100 aan mijn pc te hangen..

nou wou ik dus via die irda kabel ook ringtones op mijn gsm zetten..
na wat zoeken hier op got bleek dat je die mp3s die je overal op ringtones sites download niet om kan zetten naar midi
naja dat gaat wel maar dan zijn de midis niet meer te luisteren en klinken ze nergens naar..
nou zag ik bij nokia pc suite een sound converter die van midi files bruikbare polyfonische midis kan maken..

het lukt mij nieteens om een programma te vinden dat van mp3 / wav een midi kan maken.
ik had een programma maar dat maakte wel mooi een midi aan maar daarna hoorde je niets :s

heeft iemand ervaring hiermee, of weet iemand een oplossing om toch via die irda kabel polyfonische ringtones op mijn gsm te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:18
nou zag ik bij nokia pc suite een sound converter die van midi files bruikbare polyfonische midis kan maken..
Een midi file == Polyfonische file.
Je kunt gewoon midi files versturen naar je telefoon, hij speelt ze prima af :)

(En kant en klare midi files zijn in overvloed te vinden op het internet :))
Je hoeft dan hoogstens alleen hem iets in te korten, aangezien Nokia telefoons niet meer dan (ik meende) 8KB per ringtone aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
euhm de kant en klare midi files zijn nooit polyfonische ringtones toch ?
bijna OVERAL vind ik geen midi maar mp3 als ik ringtone afluister ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:47
Cutebritney schreef op 04 mei 2003 @ 15:18:
[...]
Een midi file == Polyfonische file.
Je kunt gewoon midi files versturen naar je telefoon, hij speelt ze prima af :)

(En kant en klare midi files zijn in overvloed te vinden op het internet :))
Je hoeft dan hoogstens alleen hem iets in te korten, aangezien Nokia telefoons niet meer dan (ik meende) 8KB per ringtone aankunnen.
De Nokia 7650 kan iig wel wat meer aan, maar dat zegt natuurlijk nix over de 6100. 6 KB in midi is al een behoorlijke melodie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

een polyfonische ringtone is een midi, alleen er is 1 probleem, er worden vaak teveel kanalen gebruikt. Bij die nokia software zit een tool om een aantal kanalen van die midi's te pakken, echter de auto optie is niet lekker, probeer het maar eens hantmatig.
Als je niets hoort betekent dit dat de kanalen die gebruikt worden voor de telefoon of niet gebruikt worden door de midi of misschien ergens halverwege het muziekje alleen een korte toon moeten genereren,
je moet dus kiezen welke kanalen je wil hebben en kan ook sommige kanalen uit de midi samen in1 kanaal proppen zodat het wel op de telefoon past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
solomo:
als ik dat zo lees is het een heel karwei om die ringtones op je gsm te krijgen
eerst ozmetten naar midi, dan gaan kloten totdat je de goede kanalen hebt..
dit moet toch makkelijker kunnen ?

kzal eerst eens ene GOED prog zien te vinden voor mp3 naar midi of wav naar midi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:18
cryptapix schreef op 04 May 2003 @ 15:28:
euhm de kant en klare midi files zijn nooit polyfonische ringtones toch ?
bijna OVERAL vind ik geen midi maar mp3 als ik ringtone afluister ?
Sterker nog: "Polyfonische ringtones" bestaan niet; dat ZIJN midi files in het geval van Nokia. Bij Samsung zijn het bijv. MMF files, magoed.
cryptapix schreef op 04 May 2003 @ 15:39:
solomo:
als ik dat zo lees is het een heel karwei om die ringtones op je gsm te krijgen
eerst ozmetten naar midi, dan gaan kloten totdat je de goede kanalen hebt..
dit moet toch makkelijker kunnen ?

kzal eerst eens ene GOED prog zien te vinden voor mp3 naar midi of wav naar midi
Serieus, ELK liedje is als MIDI te vinden. Waarom zou je dan moeilijk doen om ze zelf te gaan maken van mp3?
Eskimootje schreef op 04 May 2003 @ 15:30:
[...]

De Nokia 7650 kan iig wel wat meer aan, maar dat zegt natuurlijk nix over de 6100. 6 KB in midi is al een behoorlijke melodie trouwens.
Valt nog tegen. Als je een losse melodie hebt kan het prima idd, maar zodra je meerdere kanalen etc gaat gebruiken, is 6KB meestal niet meer dan +/- 10 - 15 seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:47
Daarom zei ik ook een melodie en als je veel kanalen gebruikt is het loze ruimte aangezien een gsm toch niet alles aankan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Cutebritney schreef op 04 May 2003 @ 16:46:
Serieus, ELK liedje is als MIDI te vinden. Waarom zou je dan moeilijk doen om ze zelf te gaan maken van mp3?
De topicstarter kijkt waarschijnlijk op betaalsites waar je het naar je foon kan laten sturen, deze hebben preview mogelijkheden veelal in mp3, daar ze ook niet gek zijn en inkomsten niet willen mislopen.

De topicstarter moet dus gewoon op +midi +"naam van liedje" zoeken in Google, en niet op ringtone naamvanliedje oid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Zoek anders ff bij http://www.vanbasco.com/midisearch.html . Daar is zowat elk nummer in midi tevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cutebritney schreef op 04 May 2003 @ 16:46:
[...]
Sterker nog: "Polyfonische ringtones" bestaan niet; dat ZIJN midi files in het geval van Nokia. Bij Samsung zijn het bijv. MMF files, magoed.
...
zijn wel midi, MAAR maximaal 4 kanalen.. kwakkeloos verzenden naar je mobiel zal echt niet goed werken.

Ik gebruik die nokia suite om ze om te zetten, evt een midi editor om wat dingen samen te voegen (hatten/bass op 1 lijntje).

heeft nokia toch een min-puntje t.o.v. de andere polyfoon mobiele telefoons... ;(

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18476

Plofkotje schreef op 04 May 2003 @ 21:35:
Zoek anders ff bij http://www.vanbasco.com/midisearch.html . Daar is zowat elk nummer in midi tevinden.
Eindelijk, een goede site die ook Iron Maiden midi's kan vinden :P
Pagina: 1